ΚΡΗΤΗ
Βαρδάκης: Η Κρήτη, «πληρώνει» βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο κάθε χρόνο
Μήνυμα για την Ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους
SHARE:
Μήνυμα Σωκράτη Βαρδάκη, βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ και Μέλους της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, για την Ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους:
Κάθε χρόνο παγκόσμια, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους.
Αυτή τη μέρα η σκέψη όλων μας είναι στους ανθρώπους που έχασαν δικούς τους ανθρώπους από τροχαία ατυχήματα.
Άνθρωποι που κάποιοι από αυτούς ενδεχομένως σήμερα να ήταν ανάμεσά μας αν ακολουθούσαμε όλοι μας την ενδεδειγμένη οδηγική συμπεριφορά.
Οι έρευνες που διεξάγονται, δείχνουν ότι θύματα τροχαίων ατυχημάτων είναι κυρίως νέοι ηλικίας 15-29 ετών, καθώς και οι επονομαζόμενες ως "ευπαθείς" ομάδες των δρόμων, όπως μοτοσικλετιστές, ποδηλάτες και πεζοί.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές συντονισμένες ενέργειες ενημέρωσης, για να περιοριστούν τα θανατηφόρα ατυχήματα λόγω χρήσης αλκοόλ, ουσιών, χρήσης κινητού και άλλων αιτιών οι οποίες μειώνουν την οδηγητική ικανότητα.
Πρόσφατα, με αφορμή τον εορτασμό της 14ης «Ευρωπαϊκής Νύχτας χωρίς Ατυχήματα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» διοργάνωσε δράσεις ενημέρωσης σε πόλεις σε όλη την Ελλάδα, με στόχο την ενημέρωση των νέων για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην οδηγητική συμπεριφορά και την προτροπή να ορίζεται ένας οδηγό της παρέας ο οποίος και οφείλει να παραμείνει νηφάλιος, ώστε να διασφαλίσει την ασφαλή μετακίνηση όλων. Στην Κρήτη συνδιοργανωτής ήταν η Περιφέρεια Κρήτης.
Το 2015, οι κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο έθεσαν τον φιλόδοξο στόχο της δραστικής μείωσης των θανάτων και τραυματισμών στους δρόμους κατά 50%, έως το 2020. Τον Μάιο του 2017 εκδόθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σε συνεργασία με μέλη της συνεργασίας του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια, (το save lives) ένα τεχνικό εγχειρίδιο καθοδήγησης των κυβερνήσεων και συνεργατών τους, σχετικά με την οδική ασφάλεια. Με μία δέσμη μέτρων για το σχεδιασμό των δρόμων και νέων αυτοκινήτων με γνώμονα την ασφάλεια, τη σωστή διαχείριση της ταχύτητας στους δρόμους, τη βελτίωση των νόμων καθώς και την παροχή υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης στα θύματα μετά από ένα τροχαίο.
Το 2018, εγκαινιάστηκε το Ταμείο Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ, προκειμένου να χρηματοδοτήσει δράσεις σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, στις οποίες συμβαίνουν περίπου το 90% των τροχαίων δυστυχημάτων.
Συντονισμένες δράσεις για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων συνεχίζουν και γίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που αποδεικνύει την ανησυχία όλων των κυβερνήσεων για την απώλεια εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών στους δρόμους.
Η Κρήτη, δυστυχώς, «πληρώνει» βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο κάθε χρόνο. Τόσο τα έργα που καθυστερούν, όπως η κατασκευή του Β.Ο.Α.Κ., όσο και η μη τήρηση των κανόνων της ενδεδειγμένης οδηγικής συμπεριφοράς μας φέρνουν αντιμέτωπους με τραγικές ιστορίες απώλειας κυρίως νέων ανθρώπων.
Όμως όλα τα παραπάνω λίγο απασχολούν τους ανθρώπους που θρήνησαν και θρηνούν απώλειες δικών τους ανθρώπων, θύματα τροχαίων. Γνωρίζουν ότι οι άνθρωποί τους δεν θα επιστρέψουν. Και όλοι μας, είτε ως οδηγοί, είτε ως πεζοί, οφείλουμε να έχουμε πάντα στο νου μας την αξία της ανθρώπινης ζωής και να δείχνουμε το σεβασμό μας σε αυτή με τη συμπεριφορά μας στο δρόμο.
Οι τραγικές ιστορίες ανθρώπων που χάθηκαν σε τροχαία, μας φέρνουν προ των ευθυνών μας για τα όσα πρέπει ακόμα να κάνουμε ως πολιτεία, αλλά και ο καθένας με τη δύναμη που έχει, για να πάψουμε κάποια στιγμή να μετράμε απώλειες και να θρηνούμε θύματα.