ΚΡΗΤΗ
Β. Διγαλάκης στη Βουλή: Να ξαναδούμε τη νομοθεσία για τα τροχαία, χάνονται συνεχώς νέοι άνθρωποι
Αναφερόμενος στο θέμα της κυκλοφοριακής παιδείας, επισήμανε ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχουν εντάξει την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή στα εργαστήρια δεξιοτήτων, δηλαδή στην ευέλικτη ζώνη, όπως είναι περισσότερο γνωστή
Η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να ξαναδεί τη νομοθεσία και τις ποινές για τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα ως προς το αυστηρότερο, τόνισε ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Βασίλης Διγαλάκης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, με θέμα «Άμεσες προτεραιότητες για τον περιορισμό των τροχαίων».
Ο κ. Διγαλάκης αναφέρθηκε στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε πριν από πέντε χρόνια έξω από το Πολυτεχνείο Κρήτης και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο δύο νέων ανθρώπων, της 20χρονης Στέλλας Μούσχου και του 19χρονου Γιάννη Στρογγυλού, καθώς και του σκυλιού τους. Είχε προηγηθεί εκτενής αναφορά στη συγκεκριμένη υπόθεση από τον πρόεδρο του Συλλόγου «SOS Tροχαία Ατυχήματα» Γιώργο Κουβίδη ο οποίος επισήμανε ότι η υπερβολική ταχύτητα αντιμετωπίζεται ως αμέλεια και εκδικάζεται ως πλημμέλημα.
Ο Χανιώτης Βουλευτής σημείωσε, επίσης, ότι σε λίγες ημέρες συμπληρώνονται πέντε χρόνια από εκείνο το τραγικό συμβάν και θα έπρεπε να έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι αναγκαίοι κυκλικοί κόμβοι. Υπενθύμισε μάλιστα ότι ο ίδιος, ως πρύτανης (2013 - 2017), είχε ζητήσει από το 2014 από τις Υπηρεσίες του Ιδρύματος να προτείνουν λύση για το πρόβλημα της διέλευσης οχημάτων με μεγάλες ταχύτητες έξω από το Πολυτεχνείο Κρήτης και για τον λόγο αυτό, την ίδια χρονιά είχε κατατεθεί μία προμελέτη στην Περιφέρεια για την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην περιοχή. Ναι μεν η κατάσταση έχει βελτιωθεί με τους φωτεινούς σηματοδότες, αλλά η οριστική λύση είναι οι κυκλικοί κόμβοι, έργο το οποίο θα πρέπει να προχωρήσει, τόνισε ο κ. Διγαλάκης.
Αναφερόμενος στο θέμα της κυκλοφοριακής παιδείας, επισήμανε ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχουν εντάξει την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή στα εργαστήρια δεξιοτήτων, δηλαδή στην ευέλικτη ζώνη, όπως είναι περισσότερο γνωστή. «Η οδική ασφάλεια μέσω βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης καλλιεργεί δεξιότητες κυκλοφοριακής συνείδησης και ασφαλούς μετακίνησης. Ενδεχομένως, θα μπορούσε να εξεταστεί και η εισαγωγή υποχρεωτικού μαθήματος για την οδική ασφάλεια σε κάποιες μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού», τόνισε ο Χανιώτης Βουλευτής.
Παράλληλα, όμως, σημείωσε ότι «η εκπαίδευση των μικρών μαθητών στο σχολείο από μόνη της δεν αρκεί. Τα παιδιά ακολουθούν τα πρότυπα συμπεριφοράς των γονιών τους στην καθημερινή ζωή. Όταν το παιδί κάθεται στο αυτοκίνητο, μερικές φορές και στο μπροστινό κάθισμα, πολλές φορές χωρίς να του φοράει ζώνη ο γονιός, όταν βλέπει τη μητέρα ή τον πατέρα, ενώ οδηγεί, να μιλάει στο κινητό τηλέφωνο, όταν βλέπει πως οι γονείς πίνουν και μετά οδηγούν, διαμορφώνει την πεποίθηση ότι οι κανόνες δεν είναι αναγκαίο να ακολουθούνται. Είναι σημαντικό, επομένως, να υπάρξει μια ευρεία καμπάνια ενημέρωσης και καλλιέργειας σωστής κυκλοφοριακής συνείδησης και ασφαλούς μετακίνησης σε ολόκληρο τον πληθυσμό», υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης.
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη