ΚΡΗΤΗ
Το "Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών" για την κινητοποίηση της 28ης Φεβρουαρίου
Απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στην απεργία που έχει προκηρυχθεί στον δημόσιο τομέα
Κάλεσμα συμμετοχής στην απεργία της 28ης Φεβρουαρίου απευθύνει το "Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών". Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής:
"Στις 28 Φλεβάρη συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα των Τεμπών. Μια σειρά επιλογών και παραλείψεων της κυβέρνησης, η συστηματική εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και ένας συνδυασμός «μικρής» και μεγάλης διαφθοράς οδήγησαν στο τρομερό δυστύχημα και στο θάνατο 57 ανθρώπων, οι περισσότεροι νέοι. Ένα χρόνο μετά η θλίψη, η οργή και τα αιτήματα εκατομμυρίων ανθρώπων που διαδήλωσαν, ζητώντας τη διερεύνηση των αιτιών και τη τιμωρία των ενόχων, το τέλος των ιδιωτικοποιήσεων και την αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών παραμένουν επίκαιρα στην πανεργατική απεργία της 28ης Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, οι μισθοί φτώχειας συνεχίζουν να υπάρχουν καθώς αποδείχτηκε περίτρανα η κοροϊδία Μητσοτάκη με τις υποτιθέμενες «αυξήσεις» των 35 και 40 ευρώ από το Γενάρη του 2024. Οι μισθοί φτώχειας μετατρέπονται στην κυριολεξία σε μισθούς πείνας, αφού η ακρίβεια εξανεμίζει το εισόδημα των εργαζομένων πολύ πριν τελειώσει ο μήνας. Η χώρα μας, στους επίσημους δείκτες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στους μισθούς και στις πρώτες θέσεις στην ακρίβεια σε καύσιμα, τρόφιμα και στέγη.
Στην εκπαίδευση η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ακολουθεί τον δρόμο που χάραξε η Ν. Κεραμέως. Κανένας διάλογος με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, σέρνει το εκπαιδευτικό κίνημα στα δικαστήρια, τρομοκρατεί τους νέους συναδέλφους με διαρροές για νέο σύστημα προσλήψεων, ενισχύει τις αντιδραστικές αλλαγές αποδόμησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η απεργιακή κινητοποίηση εργαζομένων Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα συναντιέται χρονικά με τις καταλήψεις των φοιτητών και τα μπλόκα των αγροτών. Των φοιτητών που αγωνίζονται αφενός, ενάντια στην παραβίαση του Συντάγματος με τη δημιουργία Ιδιωτικών Πανεπιστημίων και αφετέρου, για την αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου με υποδομές, επαρκή στελέχωση και χρηματοδότηση για δωρεάν σπουδές. Των αγροτών που βλέπουν το εισόδημά τους να εξανεμίζεται από την αποτυχημένη κυβερνητική πολιτική, την κλιματική κρίση και τη ληστρική συμπεριφορά των μεσαζόντων. Των εργαζομένων στην Υγεία, στην Κοινωνική Ασφάλιση, στους Δήμους που αυτή την περίοδο δίνουν και τις δικές τους ιδιαίτερες κλαδικές μάχες με κοινωνικά αιτήματα να στηριχτεί ο δημόσιος χαρακτήρας των βασικών κοινωνικών αγαθών και να μην αναγκαστεί ο πολίτης να πληρώνει για τα πάντα στα ιδιωτικά κερδοσκοπικά κεφάλαια.
Το μέτωπο ενάντια στην ακρίβεια με μισθούς που να μας επιτρέπουν να ζούμε με αξιοπρέπεια, οι αγώνες των εκπαιδευτικών, των υγειονομικών, των αγροτών και φοιτητών, με φαινομενικά διαφορετικά αιτήματα, συνδέονται ως αποτελέσματα των σκληρά ταξικών, νεοφιλελεύθερων πολιτικών που εφαρμόζει η κυβέρνηση της ΝΔ. Εκφράζουν παράλληλα το αίτημα για μια διαφορετική πολιτική που δε θα μετατρέπει τα δημόσια αγαθά σε εμπόρευμα, που θα προστατεύει και θα αναβαθμίζει τις δημόσιες υποδομές, θα διασφαλίζει το εισόδημα και τις κοινωνικές παροχές, που θα αναδιανέμει τον πλούτο προς όφελος των λαϊκών τάξεων.
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. καλεί όλες και όλους να Συμμετέχουμε στην απεργία της 28ης Φεβρουαρίου
·Για αύξηση μισθών 10% στο Δημόσιο και επαναφορά των Δώρων.
·Για να σταματήσει η ακρίβεια και η ασυδοσία των επιχειρηματικών ομίλων.
·Για την αποκάλυψη και την τιμωρία των ενόχων για το έγκλημα των Τεμπών.
·Για Δημόσια- Δωρεάν Υγεία και Παιδεία.
·Για να καταργηθεί η αντιεπιστημονική αξιολόγηση Κεραμέως που κατηγοριοποιεί σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές για να οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
·Για να γίνει αποδεκτή από την Κυβέρνηση η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ΔΟΕ (απόφαση 92ης Γ.Σ.).
·Για εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών με εκείνα των μονίμων εκπαιδευτικών.
·Για άμεση επίλυση όλων των ειδικών ζητημάτων των νηπιαγωγείων και των συναδέλφων νηπιαγωγών.
·Για θέσπιση ωραρίου στους/στις νηπιαγωγούς και εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών στα ολιγοθέσια σχολεία-νηπιαγωγεία με εκείνα των πολυθέσιων.
·Για τη μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα.