Αυτές είναι οι θέσεις Καλοκαιρινού για την αξιοποίηση του "Ν. Καζαντζάκης"

Μαρία Αγαπάκη
Μαρία Αγαπάκη

Όλα όσα ειπώθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο για την αξιοποίηση του αεροδρομίου

Με εξαιρετικά σημαντικές ειδήσεις ξεκίνησε την εισήγηση του προς το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου ο Δήμαρχος κ. Αλέξης Καλοκαιρινός για την επόμενη μέρα της αξιοποίησης κι έκτασης για το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης».

«Ο Δήμος Ηρακλείου πρέπει να είναι συνδικαιούχος του έργου και συμμέτοχος στις αποφάσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος ενώ τόνισε ότι «το project αποσυνδέεται από οποιαδήποτε άλλη σύμβαση μπορεί να υπάρχει και ανεξάρτητα από το έργο του Καστελίου. Πρόκειται για αυτοτελές ζήτημα με χωρικό προσδιορισμό ο οποίος πρέπει να γίνει αρκετά πιο συγκεκριμένος, με ιδιοκτησιακές δομές και το περιεχόμενο του σχεδίου θα τεθούν στη συνέχεια στη συζήτηση» όπως τον ενημέρωσαν από το ΤΑΙΠΕΔ.

Το θέμα της χρηματοδότησης για το σχέδιο που θα αρχίσει να υλοποιείται στο τέλος του 2024 αφέθηκε ανοικτό από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ χωρίς συγκεκριμένους όρους για τη συμμετοχή δημόσιου/ ιδιωτικού τομέα, εξήγησε ο ίδιος.

Όλα τα παραπάνω τέθηκαν ως ζητήματα σε τηλεδιάσκεψη που έλαβε χώρα τη Δευτέρα, μεταξύ του Δημάρχου, της Γενικής Γραμματέως  Μαρίας Σκραφνάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Δημητρίου Πολίτη καθώς και του εντεταλμένου συμβούλου κ. Παναγιώτη Σταμπουλίδη.

kalokairinos proedreio ds

kalokairinos taiped2..

Αφορμή για την τηλεδιάσκεψη ήταν το γεγονός ότι η κυβερνητική επιτροπή που χειρίζεται τα ζητήματα των συμβάσεων ανέθεσε στο ΤΑΙΠΕΔ τη μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας που θα δρομολογήσει το έργο το οποίο θα σχεδιαστεί στην περιοχή του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης».

Το γεγονός αυτό «δεν βρήκε το Δήμο απροετοίμαστο καθώς είχε αξιολογηθεί ως ένα από τα πλέον σημαντικά και από την προηγούμενη και από τη νυν Δημοτική Αρχή. Πλέον οι εξελίξεις αυτές δρομολογούνται και τίθεται το ζήτημα της συμμετοχής μας στις εξελίξεις αυτές» υπογράμμισε ο Δήμαρχος.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης τέθηκαν δύο πολύ σημαντικά ζητήματα από τον Δήμο Ηρακλείου προς το ΤΑΙΠΕΔ:

  1. Εδαφικό αντικείμενο. Ποια είναι η έκταση για την οποία συζητάμε.

«Ολόκληρη η έκταση του αερολιμένα "Ν. Καζαντζάκης". Μέχρι σήμερα γίνεται συζήτηση για έκταση 3.600 στρεμμάτων αλλά η περιοχή παρέμβασης είναι ακόμα μεγαλύτερη σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, που είχε πλησιάζει τα 4.000 στρέμματα. Όλοι είχαμε μπει στη συζήτηση ότι η επέκταση περιλαμβάνει τμήματα νότια και δυτικά του αερολιμένα (π.χ. ο Φάρος στην Αλικαρνασσό) αλλά αυτό δεν συμπίπτει με την μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ» είπε ο Δήμαρχος. Ωστόσο αυτή η έκθεση απορρίφθηκε. Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει πλέον την αξιοποίηση της έκτασης καθαρά του αερολιμένα Ηρακλείου "Ν.Καζαντζάκης" και μόνο, όπως ξεκαθαρίστηκε σήμερα.

  1. Το ιδιοκτησιακό ζήτημα σε ότι αφορά τον Δήμο Ηρακλείου.

«Κρίνουμε ότι πρέπει να αξιοποιηθεί στη διαπραγμάτευση και τη συνεργασία για το καλό της πόλης και του Δήμου με οφέλη και στην εθνική οικονομία. Η ιδιοκτησία του Δήμου πρέπει/ οφείλει να ληφθεί υπόψιν. Δεν μπορεί να είναι ο Δήμος απλώς συνομιλητής. Ο Δήμος πέραν από την αυτονόητη θεσμική χωρική αρμοδιότητα έχει και την ιδιότητα του συνιδιοκτήτη η οποία πρέπει να συνυπολογιστεί. Συνεπώς ο Δήμος Ηρακλείου θα είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις οι οποίες θα ληφθούν. Οφείλεται να αναγνωριστεί ως συνδικαιούχος στο έργο αυτό» εξήγησε επίσης ο κ. Καλοκαιρινός προς το Σώμα.

kalokairinos taiped1..

Ο ίδιος σημείωσε ιδιαίτερα ότι η Δημοτική Αρχή επιδιώκει τη συναίνεση του Σώματος σε μία παραγωγική διαδικασία σε συνδυασμό με την υπεράσπιση των συμφερόντων του Δήμου Ηρακλείου. «Πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ είναι να προχωρήσει σε Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων το οποίο είναι ένα πολεοδομικό σχέδιο στο οποίο επιτρέπεται να ισχύουν ειδικές ρυθμίσεις» είπε συγκεκριμένα.

Έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι «αυτή η περιοχή δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποκομμένα από τον υπόλοιπο Δήμο. Δεν έχει εσωτερικά σύνορα ο Δήμος ούτε το ζήτημα είναι να φτιάξουμε μία πόλη μέσα στην πόλη. Στο πνεύμα αυτό επικαλέστηκα το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο "τρέχει" παράλληλα. Αυτό θα πρέπει να συναρθρώνεται με το ειδικότερο σχέδιο το οποίο θα εκπονηθεί για την περιοχή του αερολιμένα Ηρακλείου».

Αναφορικά με το ερώτημα εάν η περιοχή αυτή είναι δεδομένη ή εάν θα μπορούσε να επανακαθοριστεί προσθετικά, «αυτό έμεινε ανοικτό αλλά σε κάθε περίπτωση η εντολή στο ΤΑΙΠΕΔ αφορά στην περιοχή του αεροδρομίου αποκλειστικά» υπογράμμισε για ακόμη μία φορά ο Δήμαρχος.

Αναφέρθηκε ότι έγινε διεξοδική συζήτηση για τα επόμενα βήματα. «Υπάρχει ένα υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα γίνει η διασταύρωση των ιδιοκτησιών. Αυτό θα χρειαστεί διάστημα λίγων μηνών ούτως ώστε η εκπόνηση της μελέτης να δρομολογηθεί για τις αρχές φθινοπώρου», είπε ο Δήμαρχος τονίζοντας παράλληλα ότι «ήδη το 2024 θα πρέπει να έχει πάρει μία σαφή μορφή. Επαναλήφθηκε η διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει εκχώρηση δημοτικής περιουσίας είτε στο Υπερταμείο είτε στο ΤΑΙΠΕΔ».

Καταληκτικά, ο Αλέξης Καλοκαιρινός είπε ότι "ο Δήμος δεν είναι απλός συνομιλητής, είναι συμμέτοχος στις αποφάσεις και θα φροντίσουμε αυτό να γίνει δεκτό από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη".

aerodromio irakleiou eurokinissi

Σε ανάλογο μήκος κύματος κινήθηκε και η εισήγηση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Μιχάλη Καραμαλάκη ο οποίος μάλιστα αποκάλυψε ότι και ο ίδιος είχε επικοινωνία με την Αθήνα «καθώς είμαι της άποψης ότι δεν θα δεχτούμε να γίνει κάτι ερήμην του Δήμου. Σε αυτό είμαστε μαζί και θέλουμε να βοηθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαστε υπέρ ο Δήμος Ηρακλείου να έχει αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποφάσεων που θα ληφθούν για το νέο project» είπε συγκεκριμένα.

«Στηρίζουμε οποιαδήποτε ενέργεια προς την κατεύθυνση ο Δήμος Ηρακλείου να έχει κυρίαρχο και αποφασιστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτού του ζητήματος. Η κεντρική διοίκηση δεν πρέπει να απαξιώνει το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Και το λιμάνι Ηρακλείου είναι μία σοβαρή και μεγάλη συζήτηση, όπως και ο ΒΟΑΚ, που η πόλη αντιμετωπίζει τα οποία οφείλουμε να δούμε προς όφελος των δημοτών» ανέφερε κατά την εισήγηση της για το ίδιο θέμα η επικεφαλής της παράταξης «Ηράκλειο για σένα» κα. Μαρία Καναβάκη.

Ο κ. Δημήτρης Δουλουφάκης, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, δήλωσε: «Φυσικά και πρέπει ο Δήμος να έχει λόγο για το αεροδρόμιο. Και επειδή ο δήμος θα είναι συνομιλητής με το ΤΑΙΠΕΔ ως συνιδιοκτήτης, πρέπει να συμπεράνουμε πως θα έχουμε φιλολαϊκό σχεδιασμό; Βλέπουμε πόσο φιλολαϊκή είναι και η δημοτική πολιτική. Από την πρώτη στιγμή οι εκλεγμένοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σε δήμο και περιφέρεια, ζήτησαν τον αποκλεισμό οποιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίησης του χώρου του αεροδρομίου, για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών, με ευθύνη του κράτους, με υποδομές, δημόσιες και δωρεάν, αναψυχής, αθλητισμού, μόρφωσης, πολιτισμού, πρασίνου και ελεύθερου χώρου,  σχολικής στέγης της περιοχής της Ν. Αλικαρνασσού και για οποιαδήποτε άλλη λαϊκή ανάγκη».

 

Δείτε επίσης:

Εντός του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου το αεροδρόμιο "Καζαντζάκης", επιμένει ο Αλ.Καλοκαιρινός

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ