ΚΡΗΤΗ
Aπώλειες τουριστών από σκανδιναβικές χώρες σημειώνει η Κρήτη
Λόγω της απεργίας των πιλότων της SAS για 12η μέρα- Τι λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, Μανώλης Γιαννούλης
Τις πρώτες ακυρώσεις αρχίζουν να καταγράφουν τα ελληνικά ξενοδοχεία λόγω του χάους που επικρατεί σε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, δημιουργώντας εκτός από ταλαιπωρία στους επιβάτες και αλυσιδωτά προβλήματα.
Στα ελληνικά αεροδρόμια οι όποιες καθυστερήσεις είναι μικρές και κατά 80% εισαγόμενες λόγω των όσων συμβαίνουν στα αεροδρόμια του εξωτερικού.
Εκτιμάται ότι τον Αύγουστο περισσότερες από 25.000 πτήσεις θα ακυρωθούν και οι περισσότερες από αυτές θα αφορούν στην Ευρώπη, λόγω έλλειψης προσωπικού και απεργιών σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια. Κάτι που όλοι απεύχονται φυσικά σε μια χρονιά που λόγω ακρίβειας και πληθωρισμού δεν υπάρχουν περιθώρια απωλειών.
Προς το παρόν δεν υπάρχει «κύμα» ακυρώσεων στους ελληνικούς προορισμού και τα προβλήματα που ανακύπτουν αφορούν κυρίως τις λειτουργίες των ξενοδοχείων λόγω καθυστέρησης στις αφίξεις και αναχωρήσεις των ταξιδιωτών αντιμετωπίζονται.
Η εικόνα του χάους σε όλο της το μεγαλείο στις 20 Ιουνίου στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών / Πηγή: AP Photo
Απώλειες λόγω SAS
Ωστόσο προορισμοί όπως η Κρήτη και η Ρόδος που υποδέχονται μεγάλο αριθμό τουριστών από τις σκανδιναβικές χώρες μετρούν απώλειες, λόγω της απεργίας των πιλότων της SAS για 12η μέρα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Χανίων, Μανώλη Γιαννούλη, το πρώτο τριήμερο του Ιουλίου «θα έρχονταν στα Χανιά περί τους 4.000 με 5.000 επισκέπτες. Σίγουρα δεν έχει έρθει πολύς κόσμος, καθώς είναι πολλές οι πτήσεις που έχουν χαθεί»
Η απεργία στη SAS, στην οποία συμμετέχει η πλειοψηφία των πιλότων, την Παρασκευή εισήλθε στη 12η μέρα, με βασικό θέμα των διαπραγματεύσεων, που άρχισαν ξανά προχθές το απόγευμα μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων, να είναι οι όροι διάσωσης της εταιρείας.
Αν και οι πιλότοι της δέχθηκαν, μεταξύ άλλων, μια περιορισμένη μείωση μισθών, η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε ότι οι παραχωρήσεις που έχουν γίνει δεν είναι αρκετές, ώστε να υλοποιηθεί το σχέδιο διάσωσης που εξαγγέλθηκε το Φεβρουάριο.
Η SAS προσπαθεί να προσελκύσει νέους επενδυτές ώστε να αντιμετωπίσει τα οικονομικά προβλήματα και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει τη μείωση των λειτουργικών της εξόδων. Σημειώνεται ότι η εταιρία κατέθεσε έγγραφα για την προστασία της από τη χρεοκοπία στις ΗΠΑ στις 5 Ιουλίου.
Η SAS, επίσης, ανέφερε ότι η απεργία των πιλότων της «υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει στην ακύρωση περίπου του 50% όλων των προγραμματισμένων πτήσεων», επηρεάζοντας περίπου 30.000 επιβάτες την ημέρα. Την Πέμπτη ακύρωσε άλλες 240 πτήσεις, φτάνοντας συνολικά στις 2.550 ακυρώσεις στη διάρκεια της απεργίας, που επηρέασαν περισσότερους από 270.000 επιβάτες.
Η SAS λόγω της πανδημίας το 2020 μείωσε κατά 40% το προσωπικό της, δηλαδή, «κόπηκαν» 5.000 θέσεις εργασίας, ή το 40% του εργατικού δυναμικού της.
Μεγάλες ελλείψεις προσωπικού
Πέραν των απεργιών, υπάρχουν και ελλείψεις προσωπικού στην επίγεια εξυπηρέτηση. Το Heathrow αναγκάστηκε τις προηγούμενες ημέρες να ορίσει πλαφόν καθημερινής εξυπηρέτησης τους 100.000 επιβάτες μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου, ζητώντας από τις αεροπορικές εταιρείες να μην προχωρούν στην πώληση καλοκαιρινών εισιτηρίων προκειμένου να διαχειριστεί τα τεράστια προβλήματα εξυπηρέτησης, που προκλήθηκαν από την έλλειψη ομάδων επίγειας εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιριών.
Η απόφαση προκάλεσε την αντίδραση και, μάλιστα, σε υψηλούς τόνους της Emirates, που ξεκαθάρισε ότι θα εκτελεί κανονικά τις πτήσεις προς και από Λονδίνο, ενώ προκάλεσε και παρέμβαση του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που ζήτησε άμεσα απάντηση «γιατί το Heathrow έχει αποφασίσει ότι 100.000 αναχωρούντες επιβάτες την ημέρα παρέχουν ένα ασφαλές και ευέλικτο αεροδρόμιο με θετική εμπειρία για τους επιβάτες», όπως αναφέρει η Daily Telegraph.
Ταλαιπωρία στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου στις 22 Ιουνίου / Πηγή: AP Photo
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Emirates (14/7), «λαμβάνοντας υπόψη ότι η LHR (Ηeathrow) διακίνησε 80,9 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2019, ή έναν ημερήσιο μέσο όρο 219.000, το ανώτατο όριο αντιπροσωπεύει μεγαλύτερη από 50% μείωση, σε μια εποχή που η LHR ισχυρίζεται ότι διαθέτει το 70% των πόρων επίγειας εξυπηρέτησης»
Η Εmirates κατηγορεί τη διοίκηση του Heathrow ότι «μάς έδωσε χθες το βράδυ 36 ώρες για να συμμορφωθούμε με τις περικοπές της χωρητικότητας, κάτι που φαίνεται να έχει βγει από τον αέρα. Οι επικοινωνίες τους όχι μόνο υπαγόρευαν τις συγκεκριμένες πτήσεις στις οποίες θα έπρεπε να "πετάξουμε" τους επιβάτες που πληρώνουν, αλλά απείλησαν και με νομικές ενέργειες για μη συμμόρφωση».
Ολα τα σήματα μιας ισχυρής ταξιδιωτικής κίνησης, αναφέρει η αεροπορική εταιρεία των Εμιράτων, υπήρχαν εδώ και μήνες και γι’ αυτό τον λόγο «σχεδιάσαμε εκ των προτέρων να φτάσουμε σε κατάσταση ετοιμότητας για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες και την ταξιδιωτική ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της εκ νέου πρόσληψης και εκπαίδευσης 1.000 πιλότων A380 τον περασμένο χρόνο.
Το LHR επέλεξε να μην ενεργήσει, να μην προγραμματίσει, να μην επενδύσει. Τώρα, αντιμέτωποι με μια κατάσταση «αερομαγεδδώνα» λόγω της ανικανότητας και της μη δράσης τους, σπρώχνουν ολόκληρο το βάρος -του κόστους και της προσπάθειας για να διευθετηθεί το χάος- στις αεροπορικές εταιρείες και τους ταξιδιώτες».
Δείτε επίσης:
Απεργίες και χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια επηρεάζουν και την Κρήτη