ΚΡΗΤΗ

"Απόβαση" Κινέζων ... με κρουαζιερόπλοια!

Τα λιμάνια της Κρήτης έχουν την ευκαιρία να ... ανασάνουν, προσελκύοντας το κύμα των επιβατών κρουαζιέρας από την Κίνα

No profile pic

"Απαραίτητη η εθνική στρατηγική κι η στρατηγική του προορισμού για την ενισχυση του τουρισμού κρουαζιέρας" - τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Five Senses Consulting, Γιάννης Μπρας, εξηγώντας ότι - μεταξύ άλλων - απαραίτητο είναι να μιλούν ... αγγλικά τα πρόσωπα που βρίσκονται στα περίπτερα σε εκθέσεις κρουαζιέρας, εκπροσωπώντας περιοχές της Κρήτης. Θα το θεωρούσατε αυτονόητο; Μάλλον δεν είναι ..."Πρέπει να μιλούν αγγλικά και να μπορούν να λάβουν αποφάσεις" - είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπρας. 

Τα στατιστικά στοιχεία Ιανουαρίου - Ιουλίου για το λιμάνι του Ηρακλείου δείχνουν πτώση  της τάξης του 39,4% στις αφίξεις επιβατών και πτώση 28,4% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

"Στις αρχές του 2017 η πρόβλεψη έκανε λόγο για μια δύσκολη χρονιά. Η αιτία είναι βέβαια το τί συμβαίνει στην Τουρκία αλλά και το γεγονός ότι η στρατηγική τα τελευταία δύο χρόνια δεν υπάρχει. Πρέπει να είναι συνεχόμενη και ουσιαστική η στρατηγική" - τόνισε ο κ.Μπράς, εξηγώντας ότι ανά τον κόσμο η κρουαζιέρα καταγράφει μια σταθερή αύξηση. Σύμφωνα με την εικόνα που έχει ο ίδιος, έχουν παραγγελθεί 84 νέα μεγάλα πλοία που θα βγουν στο κοινό από το 2019 και μετά.

Αυτός είναι και ο χρονικός ορίζοντας με βάση τον οποίο πρέπει να σχεδιάσει το λιμάνι του Ηρακλείου, η Κρήτη και η χώρα συνολικά. Μεταξύ των στοιχείων που ο Γ.Μπρας απαριθμεί ως απαραίτητα στο κομμάτι της στρατηγικής είναι φυσικά η σταθερή παρουσία στις εκθέσεις κρουαζιέρας αλλά και η συνεργασία των λιμανιών με τους τοπικούς φορείς προκειμένου το "τρίγωνο" που συμπληρώνουν οι εταιρείες κρουαζιέρας να διαμορφώσουν το feedback που θα ωθήσει σε βελτιωτικές κινήσεις των δομών. 

Ο κ.Μπρας επισημαίνει ότι ο προγραμματισμός έχει αντίκτυπο στα αποτελέσματα του τουρισμού κρουαζιέρας, όμως σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει και το marketing.

Σε κάθε περίπτωση, ιδίως σε προορισμούς κοντά σε περιοχή σε αστάθεια, απαραίτητο είναι το "clustering", προκειμένου λιμάνια να συμπράξουν και να επιδοθούν σε μια κοινή προσπάθεια για να προσελκύσουν εκ νέου τους εν δυνάμει επισκέπτες.

Εν τω μεταξύ όπως αποκαλύπτει ο κ.Μπρας "ετοιμάζεται μια μεγάλη εισαγωγή Κινέζων στην περιοχή μας". Ο ίδιος πάντως αναρωτιέται για το πόσα λιμάνια έχουν μιλήσει με την Cosco αλλά και πόσα λιμάνια είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους επισκέπτες αυτούς.

Την ίδια στιγμή οι γερμανικές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει την γειτονική μας Τουρκία κι έχουν επιστρέψει σε κρουαζιέρες στην Γερμανία. "Αυτό δεν μπορεί να κρατήσει πολύ" - επισημαίνει ο κ.Μπρας, κι αυτό σημαίνει ότι αυτό το "έδαφος" θα πρέπει να εντοπίσουν και να προσεγγίσουν τα λιμάνια και της Κρήτης.

Σε ό,τι αφορά στα στοιχεία για την επόμενη χρονιά, ο κ.Μπρας εκφράζει την ελπίδα να κινηθούν στα φετινά νούμερα. Ωστόσο πιο συγκεκριμένα στοιχεία θα προκύψουν μετά την κλαδική έκθεση κρουαζιέρας που θα γίνει στο Αμβούργο, 6-8 Σεπτεμβρίου.

"Υπάρχουν κάποια calls για επιστροφή στην Τουρκία, όμως είναι λίγα" - λέει ο Γιάννης Μπρας, εξηγώντας πάντως ότι έστω και αυτή η τάση είναι σημαντική καθώς η πτώση στην Τουρκία ήταν κατακόρυφη με τα 800 calls να γίνονται 86 στο Κουσάντασι και τα 340 της Κωνσταντινούπης ... 3!

Το ζητούμενο για την Ελλάδα - και για την Κρήτη - είναι να επιλεγούν λιμάνια μας για homeport και μάλιστα το αισιόδοξο για το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το ότι οι επαφές προ 3ετίας με εταιρείες που ειχαν εκφράσει ενδιαφέρον για το Ηράκλειο ως homeport, έρχονται για δοκιμαστικά homeporting.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση