ΚΡΗΤΗ
Αντιδράσεις καθηγητών και μαθητών απέναντι στις ανακοινώσεις Κεραμέως
Το 5ο ΓΕΛ Ηρακλείου λειτουργούσε κανονικά ως τις 2 Οκτωβρίου οπότε ξεκίνησε κατάληψη μετά τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας, οι οποίες ορίζουν ως υποχρεωτική στα υπό κατάληψη σχολεία την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
SHARE:
Ήταν ένα σχολείο που δεν έκανε κατάληψη, το 5ο ΓΕΛ Ηρακλείου. Αυτό ως τις 2 Οκτωβρίου, όμως, οπότε "ήρθαν" οι εξαγγελίες Κεραμέως για εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων. Σε υπόμνημα του Συλλόγου Διδασκόντων του 5ου ΓΕΛ εκφράζεται η δυσαρέσκεια για τις εξαγγελίες που είχαν ως αποτέλεσμα την "έκρηξη" των μαθητών, ενώ παράλληλα σημειώνεται ότι "η Πολιτεία για μια ακόμη φορά μετακυλύει τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί, προκειμένου να αναχαιτιστεί το κύμα των καταλήψεων, να δράσουν με τρόπους που θυμίζουν « άλλες εποχές και τακτικές» και να υποδείξουν τους καταληψίες".
Το υπόμνημα
Οι καθηγητές του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου καλούμαστε να διαχειριστούμε μια πρωτόγνωρη σε ηθικό και παιδαγωγικό επίπεδο κατάσταση. Το Σχολείο μας, ενώ λειτουργούσε κανονικά όλη την προηγούμενη εβδομάδα, από την Παρασκευή 02-10-2020 τελεί υπό κατάληψη, με σύμφωνη γνώμη της πλειονότητας των μαθητών/τριών μας∙ την αντίδραση αυτή πυροδότησαν αποκλειστικά οι τελευταίες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας, κ. Ν. Κεραμέως, οι οποίες ορίζουν ως υποχρεωτική στα υπό κατάληψη σχολεία την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΦΕΚ 4264 /Β/30-09-2020 ).
Ιδιαίτερα την οργή των μαθητών/ τριών μας κινητοποίησε η παράγραφος όπου ορίζει : « Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας»
Το συγκεκριμένο ΦΕΚ εγείρει σοβαρούς προβληματισμούς σε ηθικό και παιδαγωγικό επίπεδο. Η Πολιτεία για μια ακόμη φορά μετακυλύει τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί, προκειμένου να αναχαιτιστεί το κύμα των καταλήψεων, να δράσουν με τρόπους που θυμίζουν « άλλες εποχές και τακτικές» και να υποδείξουν τους καταληψίες. Άρα, από παιδαγωγικής απόψεως κλονίζεται η απαραίτητη καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης των μαθητών προς τους δασκάλους τους αλλά και προς τον ίδιο τον θεσμό του σχολείου, αφού μας μετατρέπει πρωτίστως σε όργανα ελέγχου και όργανα τιμωρητικά, καταργώντας τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
Παράλληλα, το Υπουργείο, σε περίοδο έντονης οικονομικής δυσπραγίας για πολλές οικογένειες, απαιτεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές / τριες να διαθέτουν, στον προσωπικό τους χώρο, τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό και σύνδεση στο διαδίκτυο, με μηδενική εκ μέρους του παροχή εξοπλισμού και κατάρτισης τόσο εκπαιδευτικών όσο και μαθητών/τριων. Συγκεκριμένα, η μόνη παροχή τεχνικού εξοπλισμού προς το Σχολείο μας είναι 15 tablet σε σύνολο 402 μαθητών και 40 εκπαιδευτικών. Γίνεται έτσι σαφές ότι καταστρατηγείται ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και κάθε αρχή ισότητας και ισοπολιτείας.
Οι καθηγητές του 5ου ΓΕΛ συνεχίζουμε με κάθε παιδαγωγικό μέσο την προσπάθεια για άνοιγμά του, καθώς πιστεύουμε στον δημοκρατικό διάλογο και στο ανοιχτό σχολείο.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 5ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου