ΚΡΗΤΗ

Αντιδράσεις για την εξεταστική σε Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο Κρήτης

Ανακοινώσεις φοιτητικών παρατάξεων

No profile pic

Ποικίλες αντιδράσεις προκαλούν οι αποφάσεις των Πρυτανικών αρχών σε Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο Κρήτης σχετικά με την διεξαγωγή της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου.. 

Στο Πολυτεχνείο Κρήτης, με ανακοίνωσή της η παράταξη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αναφέρει: 

"Από τη στιγμή που το Πολυτεχνείο Κρήτης ανακοίνωσε στους φοιτητές του την απόφαση για την επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου με πολλά μαθήματα να εξετάζονται δια ζώσης, η Οργάνωσή μας πρώτη απ’ όλους ανέλαβε δράση. Στις 18 Αυγούστου συντάξαμε email το οποίο είχε αποδέκτη τον ίδιο τον Πρύτανη του ιδρύματος, κ. Διαμαντόπουλο αλλά και την Πρυτανεία συνολικότερα, αφού από τις 10 Αυγούστου όμως, είχαμε ήδη θέσει ερωτήματα σχετικά με την επόμενη μέρα της πανεπιστημιακής μας καθημερινότητας, προκειμένου να ενημερωθούμε εμείς και οι συμφοιτητές μας. Μη θέλοντας να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια, σε συνέχεια του προηγούμενου email, στις 21 Αυγούστου αποστείλαμε την τελευταία μας επιστολή, επιχειρώντας να κάνουμε ακόμη μία νύξη στην Πρυτανεία αλλά και στους αρμόδιους του ιδρύματος.

Μοναδικός σκοπός μας να κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου, να διαφυλαχτεί η υγεία των φοιτητών και του προσωπικού και να επανεξεταστεί ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων. Στα Χανιά η κατάσταση έχει αρχίσει να γίνεται ανεξέλεγκτη, γεγονός το οποίο αποδεικνύεται βέβαια και από τα επιπλέον περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν για την ΠΕ Χανίων.  Για τον λόγο αυτό και πρωτού καν τεθούν σε ισχύ τα επιπλέον μέτρα κάναμε την πρώτη μας κίνηση.Φυσικά τα δεδομένα τα οποία παραθέσαμε, δεν λύνουν το γόρδιο δεσμό της εξεταστικής του Σεπτέμβρη, ούτε και οι επιρρήψεις ευθυνών.  Έτσι κρίναμε απαραίτητο να καταθέσουμε ορισμένες προτάσεις οι οποίες αφορούν την διεξαγωγή της και θα διευκόλυναν την Πανεπιστημιακή κοινότητα:

1.       Εξέταση όσο το δυνατόν περισσότερων μαθημάτων διαδικτυακά καθώς είναι ελάχιστα αυτά τα οποία εξετάζονται με τον τρόπο αυτό (αν όχι όλων)

2.      Δυνατότητα επιλογής τρόπου εξέτασης από το φοιτητή στην περίπτωση παρουσίασης οποιουδήποτε συμπτώματος είτε εφόσον οι ίδιοι ή κάποιος οικείος τους ανήκει σε ευπαθή ομάδα (σε αντίθεση με την προηγούμενη εξεταστική)

Βεβαίως δεν σταθήκαμε μόνο σε αυτό το κομμάτι της επόμενης ακαδημαϊκής ημέρας, συμπεριλαμβάνοντας λοιπόν και ορισμένες προτάσεις μας οι οποίες αφορούν το χειμερινό εξάμηνο, οι οποίες είναι:

1.      Δυνατότητα παρακολούθησης των διαλέξεων διαδικτυακά από οποιοδήποτε φοιτητή για ευνόητους λόγους, όπως έγινε και κατά τη διάρκεια του lockdown

2.      Διεξαγωγή των εργαστηρίων με μειωμένο αριθμό ατόμων και ευέλικτα τμήματα, τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα (χρήση μάσκας, γαντιών) για την προστασία των φοιτητών και του προσωπικού

Εν τέλη αν και η απόφαση δεν άλλαξε, όπως απάντησε λίγες μέρες μετά η Πρυτανεία με ανακοίνωσή της, τα πρόσθετα μέτρα στην ΠΕ Χανίων ήρθαν για να μας επιβεβαιώσουν πως πράγματι στα Χανιά η κατάσταση με τον κορωνοϊό είναι εκτός ελέγχου. Φυσικό επόμενο και η αδυναμία πραγματοποίησης της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου με φυσική παρουσία για όσα μαθήματα απαιτείται έστω μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου, το οποίο σημαίνει περισσότερα μαθήματα διαδικτυακώς εξεταζόμενα. Παράλληλα, με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, σάρκα και οστά θα πάρουν και οι 2 τελευταίες μας προτάσεις που αφορούν το χειμερινό εξάμηνο.

Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πολυτεχνείου Κρήτης ελπίζουμε παρότι η ισχύς των μέτρων είναι έως και την επόμενη εβδομάδα, οι καθηγητές και η Διοίκηση να προετοιμαστούν για μία εξ ολοκλήρου ηλεκτρονική εξεταστική αφού όπως φαίνεται ο κορωνοϊός θα μας συνοδεύσει για πολλές εβδομάδες ακόμη, πιθανότατα μήνες και δυστυχώς σε διάστημα 7 ημερών, σίγουρα η κατάσταση δεν θα μεταβληθεί ραγδαία προς το καλύτερο. Σε κάθε περίπτωση το ευχόμαστε βαθιά, όμως μέχρι τότε οφείλουμε όλοι να τηρήσουμε τα μέτρα πρόληψης και προστασίας, να κρατήσουμε τις αποστάσεις και βέβαια, να φοράμε τις μάσκες μας όπου αυτό είναι απαραίτητο".


Ανακοίνωση  εκλεγμένων της Πανσπουδαστικής ΚΣ στα ΔΣ των Φοιτητικών Συλλόγων των Πανεπιστημίων Κρήτης

"Τώρα μέτρα και απαντήσεις για την διεξαγωγή της εξεταστικής!

 Οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας ότι οι φοιτητές "επιστρέφουν στα αμφιθέατρα" χωρίς να δίνονται συγκεκριμένες οδηγίες, χωρίς να έχουν ληφθεί τα αναγκαία μέτρα επιβεβαιώνουν την κυβερνητική επιλογή να έχει ως επίκεντρο οχι την εξυπηρέτηση και την προστασία των αναγκών και της υγείας της νεολαίας που τόσο πολύ κόπτεται για την στάση της αλλά των μεγάλων ομίλων και του κεφαλαίου που κάθε μέρα ανακοινώνει συγκεκριμένες κατευθύνσεις και μέτρα με βάση τις «προτάσεις» τους. 

Ξεκίνησε η εξεταστική του Σεπτεμβρίου και κυβέρνηση δεν έχει πάρει ούτε ένα (!) ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση της κατάστασης πετώντας το μπαλάκι στην ατομική ευθύνη των φοιτητών και στις εκάστοτες διοικήσεις, καθηγητές συγκλήτους με τελικό αποτέλεσμα την αποφυγή των αναγκαίων μέτρων που για αυτούς είναι «κόστος» όπως ομολόγησε εξάλλου μόλις χθες η Υπουργός Παιδείας.

Την ίδια ώρα χιλιάδες φοιτητές δε γνωρίζουν με τι όρους θα εξεταστούν, υπάρχει προβληματισμός για τις γενικές αναφορές σε «μέτρα προστασίας» χωρίς αντίστοιχες κινήσεις και αποφάσεις αφού η πρόσφατη πείρα της εξεταστικής του Ιούνη, η ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατούσε ως αποτέλεσμα της μη λήψεις αποφασιστικών μέτρων με αντίστοιχη χρηματοδότηση και διαμόρφωση όρων πρόσβασης όλων των φοιτητών δικαιολογεί την μη εμπιστοσύνη στις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης και όσον αφορά την υγεία τους και όσον αφορά τους όρους συνέχισης των σπουδών τους, αφού την ίδια ώρα οι οικογένειες πληρώνουν νοίκια, υπολογίζουν το κόστος διαμονής και μετακίνησης των φοιτητών χωρίς να ξέρουν και τι  θα γίνει με το εξάμηνο.

Σε όλα τα τμήματα του Πανεπιστημιού Κρήτης με βάση τα προγράμματα που έχουν ανακοινωθεί, είναι στον αερά αφού πουθενά είτε στα δια ζώσης εξεταζόμενα είτε στα εξ’αποστάστεως, δεν αναφέρεται με τι όρους θα διεξαχθούν, αν θα παρθούν υπόψη τα πολλά προβλήματα της εξεταστικής του Ιούνη, οι ιδιαιτερότητα τις φετινής χρονίας. 

Γιατί η πείρα από τον ιούνιο έδειξε οτι το ζητούμενο δεν είναι «στο αν τα μαθήματα θα δίνονται δια ζώσης ή εξ’αποστάσεως» αλλά με ποιούς όρους πραγματοποιείται η εξεταστική. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης και όχι μεμονωμένα των ιδρυμάτων και των καθηγητών να δώσει λύση στον “λαβύρινθο” προβλημάτων που έχει διαμορφωθεί στα πανεπιστήμια. Έχει την ευθύνη να εξασφαλίσει ασφαλείς όρους φοίτησης και εξέτασης όλων των φοιτητών με ισότιμους όρους, μέτρα στήριξης των οικογενειών των φοιτητών, δωρεάν και ασφαλής μετακίνηση στον τόπο σπουδών, τήρηση των απαραιτήτων μέτρων πρόληψης από την πανδημία, εξασφάλιση της αντίστοιχης αντιμετώπισης της εξεταστικής με βάση τις ειδικές συνθήκες που αυτή πραγματοποιείται. 

Οι συστάσεις για προτίμηση «χώρων με φυσικό αερισμό μαζί με τα συστάσεις για τήρηση των μέτρων προστασίας και ειδική φροντίδα των "ευπαθών" που απευθύνονται με τη νέα απόφαση του Υπουργείου είναι τουλάχιστον προκλητικές, όταν στη συντριπτική πλειοψηφία Σχολών και εστιών δεν έχουν ληφθεί ούτε τα στοιχειώδη μέτρα προκειμένου να αποφευχθεί η διασπορά του ιού, φαίνεται οτι πρόκειται να λειτουργήσουν με τους ίδιους ανεπαρκείς όρους λες και η κατάσταση δεν είναι ειδική, δεν απαιτεί παραπάνω απο τα ίδια ελλειπή μέτρα.. Τα αμφιθέατρα στα οποία σπουδάζουμε δε διαθέτουν ούτε φυσικό ούτε πολλές φορές τεχνητό αερισμό, δεν επαρκούσαν ήδη στις συνθήκες πριν την πανδημία για να παρακολουθήσουμε μάθημα και να εξεταστούμε οι φοιτητές πόσο μάλλον τώρα που απαιτείται η τήρηση αποστάσεων, η κατάσταση με την μετακίνηση στην περιοχή είναι απαράδεκτη. Τον ιούνιο οι φοιτητές μεταφέρονταν σαν σαρδέλες στα λεοφορία, που ως συνέπεια της πανδημίας... μειώσαν αντι για να αυξήσουν τα δρομολόγια!

 Παρά τις όποιες προσπάθειες της κυβέρνησης και των αρμόδιων φορέων (Πρυτανεία, Γραμματεία κτλ.), να μας καθησυχάσουν, το κλίμα αβεβαιότητας και δυσαρέσκειας συνεχίζει να υπάρχει ακόμη και σήμερα, αφού τα προβλήματα της εξεταστικής του Ιούνη ήταν πολλά , ενδεικτικά μερικά από αυτά:

  • Συνωστισμός στα λεωφορεία κατά την μεταφορά των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο. 
  • Σε πολλές σχολές η απαιτητικότητα των υπό εξέταση θεμάτων ήταν σε αναντιστοιχία με τους όρους της παράδοσής τους, θέματα με ασάφειες και σημαντικές δυσκολίες με αποτέλεσμα να υπάρχουν μαθήματα σε τεράστια ποσοστά αποτυχίας έως και 85%
  • Οι πλατφόρμες και οι server στους οποίους διεξάγονται οι εξετάσεις δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον αριθμό των συμμετεχόντων, με αποτέλεσμα πολλοί φοιτητές να χάνουν την εξέτασή τους ή να μπαίνουν καθυστερημένα.
  • Μειωμένος χρόνος διεξαγωγής της εξέτασης από τον προκαθορισμένο και σε ορισμένες περιπτώσεις προκαθορισμένος χρόνος και σε επιμέρους θέματα.
  • Έλλειψη απαραιτήτου αερισμού στις αίθουσες που διεξάγονται οι δια ζώσης εξετάσεις.

 

 Η αγωνία, το άγχος που κυριαρχεί στους φοιτητές για την πορεία των σπουδών και τους όρους διεξαγωγής της εξεταστικής οφείλονται στην κυβέρνηση της ΝΔ, στην διαχείρηση της πορείας της πανδημίας, αλλά και τη διαχρονική κρατική ευθύνη που έχει αφήσει τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στο έλεος της υποχρηματοδότησης, χωρίς τις αναγκαίες και κατάλληλες υποδομές και προσωπικό εκπαίδευσης, καθαριότητας, συντήρησης και λειτουργίας.

Προβληματισμός επίσης υπάρχει καθώς και οι ομάδες καθαριότητες στο Πανεπιστήμιό μας δεν αρκούν για την τακτική απολύμναση και καθαριότητα του χώρου, οι αίθουσες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να είναι ασφαλής η εξέταση. Το προσωπικό καθαριότητας, φύλαξης σε Σχολές και εστίες δε φτάνει ούτε για ζήτω και η κυβέρνηση αντί να το ενισχύσει εν μέσω πανδημίας, αφήνει εργολάβους και ιδιώτες να κάνουν κουμάντο με βάση τα δικά τους συμφέροντα και με ελάχιστους εργαζόμενους να κάνουν υπερπροσπάθεια.

ΔΙΕΔΚΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ! ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΕΚΤΑΚΤΑ ΜΕΤΡΑ!

 

Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία. Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτο κονδύλι στα Πανεπιστήμια και τις φοιτητικές εστίες για προσλήψεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού ώστε να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια για όλους τους φοιτητές. Να διατεθούν χρήματα από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) για τις τρέχουσες ανάγκες.

Πιο συγκεκριμένα στην δια ζώσης εξέταση

  • Μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών για φοιτητές και μείωση της πληρότητα των πλοίων προς τις πόλεις που έχουν πανεπιστήμια με προτεραιότητα την έκδοση εισιτηρίων με επίδειξη βεβαίωσης σπουδών! 
  • Αύξηση των δρομολογίων από και προς τα ιδρύματα στο λεωφορείο ανά 10 λεπτά χωρίς την επιβάρυνση των εργαζόμενων στις μεταφορές!
  • Ιδιαίτερα στο Ηράκλειο να ανεξαρτητοποιηθεί η γραμμή αστικού λεωφορείου του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου (αναφοράς covid-19) από αυτή την πανεπιστημίου ώστε να υπάρχει αυτοτέλεια του δρομολογίου για την εξεταστική από αυτή για την πρόσβαση στο ΠΑΓΝΗ!
  • Να τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα που προβλέπονται για αίθουσες. Να ανοίξουν μεγάλα αμφιθέατρα που δεν αξιοποιούνται!
  • Να εξασφαλιστεί το υγειονομικό προσωπικό εκείνο που να μπορεί να πραγματοποιεί τα αντίστοιχα μέτρα (πχ θερμομέτρηση).
  • Να εξασφαλιστεί το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας ώστε να μπορεί να αντιμετωπιστεί η αυξημένη ανάγκη σε τακτική απολύμανση. Με 4-5 καθαρίστριες βάρδια δεν μπορεί να λειτουργήσει η κατάσταση.
  • Να υπάρχουν χώροι παραμονής των φοιτητών και διαμόρφωση αντίστοιχα του προγράμματος της εξεταστικής ώστε να μην συμπίπτουν μαθήματα την ίδια ώρα ώστε να δημιουργείται συγχρωτισμός.
  • Να συνεχίσει προσαρμοσμένα η λειτουργία του κάθε ιδρύματος για παράδειγμα χώροι που αφορούν τις φωτοτυπίες αναγκαίου υλικού. 
  • Να γίνουν τώρα προσλήψεις για το αναγκαίο προσωπικό και καθηγητές ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει το πανεπιστήμιο και το επόμενο διάστημα στην αντίστοιχη προσφορά μαθημάτων και εξετάσεων
  • Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από το κράτος σε φοιτητές οι οποίοι βρίσκονται μακριά από τον τόπο σπουδών τους και θα αναγκαστούν να μεταβούν σε αυτόν για την εξεταστική τους και δεν έχουν την δυνατότητα και αντίστοιχα επίδομα ενοικίου για να μην επωμιστεί στην οικογένεια το βάρος ενός ενοικίου 5 μηνών χωρίς ταυτόχρονα εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να δοθεί η δυνατότητα ειδικής εξέτασης σε φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
  • Διεκδικούμε προσαρμογή του επιπέδου της εξεταστικής στο αντίστοιχο επίπεδο της προσπάθειας και των όρων διδασκαλίας που προηγήθηκαν. Να υπάρξει σαφήνεια στα θέματα, προσαρμογή στις απαιτήσεις να σταματήσουν φαινόμενα κοψίματος του συντριπτικά μεγάλο ποσοστό που μαρτυρά τέτοια φαινόμενα. Η εξεταστική αποτελεί την ολοκλήρωση της διαδικασίας της διδασκαλίας.

Πιο ειδικά για την εξ αποστάσεως εξέταση

  • Να εξασφαλιστούν τα υλικά μέσα που χρειάζονται για την πρόσβαση όλων στις πλατφόρμες και τις αναγκαίες προϋποθέσεις των υπολογιστών
  • Να εξασφαλιστεί η καλή ποιότητα των server και των τεχνικών επιλογών των ιδρυμάτων για να αποφευχθούν προβλήματα που προκύπτουν από τα συγκεκριμένα ζητήματα όπως κολλήματα, «πετάγματα» έξω από τις πλατφόρμες
  • Να αυξηθεί ο χρόνος που δίνεται για την απάντηση των θεμάτων. 
  • Να εξασφαλιστεί τεχνική υπηρεσία και έλεγχος για την δυνατότητα σύνδεσης κάθε φοιτητή με τα αντίστοιχα προγράμματα και πλατφόρμες μην έχουμε κοψίματα για αυτό το λόγο, ή αντιμετώπιση προβλημάτων με τον ήχο που δημιουργούν αδυναμία συγκέντρωσης του εξεταζόμενου.

Η κυβέρνηση βάζει σε κίνδυνο την υγεία και τα δικαιώματα των φοιτητών!

Να πάρει άμεσα μέτρα!

Με όλους τους τρόπους να εξασφαλιστεί η υγεία των φοιτητών και η δυνατότητα συνέχισης απρόσκοπτα των σπουδών τους! 

Να υλοποιηθούν τώρα τα αιτήματα των εργατικών- ταξικών σωματείων και των υγειονομικών σε σχέση με τα τεράστια κενά στο σύστημα υγείας".

 


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση