ΚΡΗΤΗ
Αντιδράσεις για την ελληνική "PISA" και συγκέντρωση διαμαρτυρίας
Στις 8 το πρωί της Τετάρτης έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση έξω από το 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου- Έχει εξαγγελθεί στάση εργασίας των εκπαιδευτικών από τις 8 έως τις 11 το πρωί
Μαίνονται οι αντιδράσεις για τις σχολικές εξετάσεις της λεγόμενης ελληνικής "PISA". Η "Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών" δηλώνει την κατηγορηματική αντίθεσή της στη διεξαγωγή τους που έχουν προγραμματιστεί για την Τετάρτη 22 του μήνα "σύμφωνα με τις επιταγές του Ο.Ο.Σ.Α, του Σ.Ε.Β και των αντιδραστικών συνθηκών της λυκοσυμμαχίας της ΕΕ, με στόχο την ΑΝΑΙΡΕΣΗ των βασικότερων μορφωτικών και εργασιακών κατακτήσεων του λαϊκού κινήματος στο χώρο της εκπαίδευσης", όπως τονίζουν.
Και συνεχίζουν, λέγοντας:
"Οι εξετάσεις αυτές επιβάλλονται, με βάση τον αντιλαϊκό νόμο 4823/2021, ο οποίος ορίζει πως σκοπός των εξετάσεων αυτών είναι «η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας».
ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA» EINAI OI ΕΞΗΣ:
·Η επιβολή του μοντέλου της καταρτισισμότητας στην εκπαίδευση
Η Θέσπιση της «ελληνικής PISA» όχι μόνο δεν είναι… αθώα, αλλά έχει ως στόχο τη; να επιβάλει ως μοντέλο μαθησιακό και συνολικότερα εκπαιδευτικό τις αντιδραστικές κατευθύνσεις των συνθηκών της ΕΕ που αφορούν στη μετατροπή της παρεχόμενης γνώσης σε …αποσπασματική πληροφορία, στην καθιέρωση της καταρτισιμότητας και στην αποδόμηση των βασικών μορφωτικών κατακτήσεων του λαϊκού κινήματος στο χώρο της εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, οι στόχοι της «ελληνικής Pisa» προωθούν τη δεξιότητα αντί της γνώσης. Για να έχει επιτυχία ένα σχολείο στο διαγωνισμό, πρέπει οι μαθητές του να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας και όχι ως σύστημα σημείων θεωρητικής σύλληψης και κατανόησης του φυσικού και κοινωνικού κόσμου και ορθής λεξιλογικής αποτύπωσής του. Στόχος είναι η χρηστική λειτουργία της γλώσσας και όχι η αφομοίωση της συντακτικο-γραμματικής δομής της και του λεξιλογικού πλούτου της.
Κατ’ αντίστοιχο τρόπο, οι εν λόγω εξετάσεις απαιτούν από τους μαθητές να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων και να μην εμβαθύνουν στο χώρο των Φυσικών Επιστημών στο «γιατί» του φαινομένου, αλλά αντιθέτως να περιορίζονται μόνο στην αναζήτηση του «πώς». Συνεπώς, στόχος αυτού του περιώνυμου προγράμματος « Pisa» είναι όχι να διδάσκονται οι μαθητές τις βασικές έννοιες και να ερευνούν σφαιρικά τα φυσικά και κοινωνικά φαινόμενα, αλλά να καταρτίζονται και να αποκτούν χρήσιμες για την αγορά δεξιότητες.
·Η ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων
Τα αποτελέσματα αυτών των test θα αξιοποιηθούν ως εργαλείο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Το νέο καθεστώς που θα επιβάλει η «ελληνική PISA», με τον κύκλο των τεστ, θα στοχεύσει στην αποπομπή των πιο αδύνατων μαθητών από το σχολείο, δηλ των παιδιών από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα προσχεδιασμένα μαθήματα από τους «προμηθευτές» που βρίσκονται πάνω και έξω από το σχολείο και έτσι θα καταδικάζονται, με ακόμη πιο σκληρούς όρους,, στο μορφωτικό και κοινωνικό περιθώριο.
·Η σύνδεση της επίδοσης των μαθητών στα test με την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών
Η επίδοση των μαθητών στα προαναφερόμενα test θα αποτελέσει επιπλέον κριτήριο «Αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα κρίνονται(!) με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών τους στις εξετάσεις της «Pisa».
Στόχος των εν λόγω εξετάσεων είναι από τη μια να συγκαλύπτονται οι οξυμμένες κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση και από την άλλη να ενοχοποιείται(!) ο εκπαιδευτικός για τη δεδομένη αποτυχία των πολλών και φτωχών μαθητών που δεν έχουν τη δυνατότητα της… ιδιωτικής προπόνησης στα test πολλαπλής επιλογής και γενικώς στα μαθήματα που πρέπει να …προμηθευτούν(!) από τους πολύμορφους εμπόρους της γνώσης.
Είναι προφανές ότι αυτές οι συνθήκες όχι μόνο ακυρώνουν το ρόλο του δασκάλου, μετατρέποντάς τον σε ένα εντατικοποιημένο ιμάντα στεγνής μεταβίβασης …προκαθορισμένων μοτίβων διδασκαλίας, αλλά επιπλέον καταργούν τον συλλογικό ιστό, επιβάλλουν και απαιτούν τον ανταγωνισμό, συνδέουν την αμοιβή με την επίδοση των μαθητών, ακυρώνουν τα θεμέλια των εργασιακών, οικονομικών και δημοκρατικών κατακτήσεών μας.
Η μείωση και αυτού του πενιχρού κονδυλίου του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση και η επιβολή του μοντέλου της «Αποκεντρωμένης – Αυτονομημένης – Ιδιωτικοποιημένης» Εκπαιδευτικής μονάδας που θα παρακολουθεί τους ανταγωνιστικούς νόμους της αγορά και θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια".