ΚΡΗΤΗ
Αλλάζουν οι τρεις κυκλικοί κόμβοι της "συμφοράς" στο Ηράκλειο- Δείτε φωτογραφίες
Ανασχεδιασμός στους κόμβους της λεωφόρου 62 Μαρτύρων, στον Άη Γιάννη Χωστό καθώς και στην παραλιακή ώστε να αποφευχθεί η κίνηση και η ταλαιπωρία οδηγών και πεζών
Στη Δημοτική Επιτροπή τίθεται σήμερα προς συζήτηση ο ανασχεδιασμός τριών κυκλικών κόμβων: στη λεωφόρο 62 Μαρτύρων, στον Άη Γιάννη το Χωστό και στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου, οι οποίοι προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση και εντείνουν το μείζον πρόβλημα της κίνησης των οχημάτων στο Ηράκλειο.
Στα σχέδια περιλαμβάνεται ο ανασχεδιασμός και άλλων κόμβων ωστόσο οι συγκεκριμένοι έχουν μία σχετική ωριμότητα, δηλαδή η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων βρίσκεται προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης.
Αφού εγκριθεί το σχέδιο από την Δημοτική Επιτροπή τίθεται προς δημόσια διαβούλευση για δέκα ημέρες. Μετά τη λήξη της εν λόγω προθεσμίας περνά ξανά προς έγκριση από την Δημοτική Επιτροπή και κατόπιν κατατίθεται στο Δημοτικό Συμβούλιο για να ολοκληρωθεί ο φάκελος.
«Ο ανασχεδιασμός λύνει χρόνια προβλήματα με τεράστια ταλαιπωρία των κατοίκων με μικρούς κόμβους, κακό σχεδιασμό και σοβαρά ζητήματα. Με αυτή την πρόταση δίνεται οριστική λύση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση, στον Άη Γιάννη το Χωστό η λύση δίνεται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης» δήλωσε σχετικά στο Cretalive ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιώργος Σισαμάκης.
Προτεραιότητα του Δήμου Ηρακλείου είναι -αφού ολοκληρωθεί το στάδιο με την πλήρη κατάρτιση των φακέλων για τις ΜΠΕ- να βρεθούν τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να προχωρήσει η δημοτική Αρχή σε προκήρυξη για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει το έργο αναδιαμόρφωσης των κόμβων. Όλα τα παραπάνω στάδια αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν εκδοθεί τα τεύχη δημοπράτησης μέχρι τον Μάιο- Ιούνιο 2024 ώστε να τρέξουν έπειτα οι διαδικασίες για να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέσα στην επόμενη διετία.
Κυκλικός κόμβος λ. 62 Μαρτύρων
Η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη χάραξη της Λ. 62 Μαρτύρων και περιλαμβάνει την ανακατασκευή του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου σε νέα θέση μετατοπισμένη δυτικά, επαναπροσδιορίζει τις φορές κατεύθυνσης των οδών που συμβάλλουν σε αυτόν και ρυθμίζει την ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ με τη δημιουργία διαβάσεων και επέκτασης πεζοδρομίων. Κύρια χαρακτηριστικά του κόμβου είναι η ρύθμιση της κυκλοφορίας με φωτεινούς σηματοδότες, η διαμπερής κίνηση του κεντρικού άξονα της Λ. 62 Μαρτύρων με προτεραιότητα και η παραχώρηση της προτεραιότητας από τα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας.
Αναλυτικότερα τα χαρακτηριστικά έχουν ως εξής:
- Οι διαχωριστικές νησίδες είναι υπερυψωμένες και προτείνεται η πλακόστρωση τους.
- Το κεντρικό τμήμα του ελλειψοειδούς κόμβου κυκλικής κίνησης έχει διάμετρο 44 μ. στον μεγάλο άξονα και 15 μ. στον μικρό.
- Σε όλα τα σκέλη του κόμβου και στους συμβάλλοντες δρόμους θα δημιουργηθούν εγκάρσιες πεζοδιαβάσεις με καταφύγιο πεζών στην νησίδα διαχωρισμού, κατάλληλες για την κίνηση ΑμΕΑ.
- Διατηρούνται οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας της Λ. 62 Μαρτύρων με πλάτος 3μ. στην κατεύθυνση προς Α/Κ Γιόφυρου και 3,5 στην κατεύθυνση προς Ηράκλειο καθώς και στην κυκλική πορεία.
- Στις συμβάλλουσες οδούς προτείνεται:
- Στην οδό Μεσαράς μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,5μ. ανά κατεύθυνση.
- Στις οδούς Ρεστιβάκη, Πετράκη, μία κατεύθυνση με πλάτος λωρίδας 4,3μ.
- Στην οδό Φραγκάκη, που είναι εν μέρει διανοιγμένη, μία κατεύθυνση με πλάτος 5.0μ. Μετά την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης και διάνοιξη της οδού, η οδός θα έχει πλάτος 9.0μ και θα μελετηθεί μελλοντικά. Παρατηρούμε ότι θα υπάρχει η δυνατότητα οδού διπλής κατεύθυνσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση της περιοχής.
- Κατασκευή δικτύου συλλογής ομβρίων με μετακίνηση των φρεατίων υδροσυλλογής και κατασκευή νέων σε επαφή με τα κράσπεδα των πεζοδρομίων. Χρήση των υφιστάμενων συλλεκτήριων αγωγών ομβρίων της ΔΕΥΑ Ηρακλείου.
- Κατασκευή και πλακόστρωση πεζοδρομίων περιμετρικά του κόμβου και σε κάθε πλευρά των συμβαλλόντων δρόμων, καθώς και δημιουργία απαραίτητων υποδομών διάσχισης του κόμβου από το σύνολο των ευάλωτων χρηστών και ειδικότερα των ΑΜΕΑ. Το συνολικό μήκος των πεζοδρομίων ανέρχεται σε 630μ. και το ύψος των κρασπέδων όπου δεν εξισώνεται η στάθμη με το οδόστρωμα (διαβάσεις) είναι 20 εκ.
- Τοποθέτηση νέων θάμνων και δένδρων και επέκταση του υφιστάμενου συστήματος άρδευσης.
- Κατασκευή δικτύου Η/Μ εγκαταστάσεων και τοποθέτηση ιστών φωτισμού.
Επιτρεπόμενες κινήσεις
Οι κινήσεις που επιτρέπονται στη φάση λειτουργίας του ισόπεδου κόμβου είναι οι εξής:
- Ευθύγραμμη κίνηση με προτεραιότητα, επί της Λ. 62 Μαρτύρων από ανατολικά προς δυτικά σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας για έξοδο από την πόλη με κατεύθυνση τον ανισόπεδο κόμβο Γιόφυρου, πλέον λωρίδας αριστερής στροφής με παραχώρηση προτεραιότητας για είσοδο στον κυκλικό κόμβο.
- Ευθύγραμμη κίνηση με προτεραιότητα, επί της Λ. 62 Μαρτύρων από δυτικά προς ανατολικά, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μέσω ευθύγραμμης διαμπερούς πορείας διαμέσου του κόμβου, για είσοδο στην πόλη.
- Κίνηση με προτεραιότητα επί της Λ. 62 Μαρτύρων, μέσω τμήματος κυκλικής πορείας με κατεύθυνση από δυτικά προς ανατολικά σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
- Κίνηση εξόδου από τον κυκλικό κόμβο προς οδό Ρεστιβάκη.
- Κίνηση εισόδου στην Λ. 62 Μαρτύρων από την οδό Πετράκη με δεξιά στροφή και κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης.
- Κίνηση εισόδου εξόδου από και προς τον κόμβο στη οδό Μεσαράς με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
- Ολοκλήρωση κυκλικής πορείας με δυνατότητα αναστροφής. Το ανώτατο όριο ταχύτητας περιμετρικά της κεντρικής νησίδας και σε απόσταση 100μ. ορίζεται στα 40χλμ/ώρα.
Κυκλικός κόμβος παραλιακής λεωφόρου (Σοφοκλή Βενιζέλου)
Η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη χάραξη των οδών σύμφωνα με το σχέδιο πόλης και περιλαμβάνει την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου με δύο ρεύματα κυκλοφορίας εντός της κυκλικής πορείας.
Στον κόμβο εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4,30μ η καθεμία με εσωτερική ακτίνα 6,20 μ. και εξωτερική 14.80 μ., όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων.
Η λύση που προτιμήθηκε ρυθμίζει την ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ με τη δημιουργία διαβάσεων και επέκτασης πεζοδρομίων τοπικά στον κόμβο. Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια στην οδό Σοφ. Βενιζέλου και την οδό Αχαιών πλάτους 1,60 μ. και 1μ. αντίστοιχα συνεχίζονται και διαπλατύνονται σε 1,90μ. και 1.65μ. αντίστοιχα. Κύριο χαρακτηριστικό του κόμβου είναι ότι η προτεραιότητα δίδεται στα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας και εφαρμόζεται υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους συμβάλλοντες κλάδους.
Αναλυτικότερα τα χαρακτηριστικά έχουν ως εξής:
- Κεντρικές νησίδες μέγιστου πλάτους 2,00μ. προτείνονται στην οδό Σοφοκλή Βενιζέλου.
- Στον κόμβο εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4,30μ. η καθεμία με εσωτερική ακτίνα 6,20μ. και εξωτερική 14,80μ. όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων.
- Διατηρείται μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,50μ. ανά κατεύθυνση για όλες τις συμβάλλουσες οδούς.
- Παραχωρείται η προτεραιότητα στην κυκλική κίνηση στον κόμβο. Γενικά στον κόμβο προτεραιότητα κίνησης θα έχουν τα οχήματα που κινούνται κυκλικά στον κόμβο έναντι αυτών που εισέρχονται στον κόμβο και αυτό θα επισημαίνεται με κατάλληλη κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση.
- Ο πυρήνας του κόμβου φυτεύεται με χαμηλή και ανθεκτική βλάστηση. Δεν προβλέπεται πρόσβαση πεζών στην κεντρική νησίδα παρά μόνο συνεργείων συντήρησης με κατάλληλα μέτρα προστασίας.
- Διευρύνονται τα πεζοδρόμια όπου υπάρχουν και προτείνονται νέα με πλάτος 1,90μ στην Σοφοκλή Βενιζέλου και 1.65 μ. στην Αχαιών, για την ασφαλέστερη κίνηση και διέλευση των πεζών και αποτροπής της στάθμευσης κοντά στον κόμβο. Το συνολικό μήκος των προτεινόμενων πεζοδρομίων ανέρχεται σε 500μ. και το ύψος των κρασπέδων όπου δεν εξισώνεται η στάθμη με το οδόστρωμα (διαβάσεις) είναι 20 εκ.
- Βόρεια του προτεινόμενου κυκλικού κόμβου, όπου η εξωτερική πλευρά του πεζοδρομίου βρίσκεται εντός του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου του Δήμου, προτείνεται η κατασκευή τοιχίου στήριξης μήκους 19μ. ύψους 1.20μ και η ασφάλιση του με στηθαίο τύπου γεφυρών HI W3.
- Δημιουργείται δίκτυο διαβάσεων πεζών περιμετρικά του κόμβου με διατήρηση της συνέχειας της ασφαλούς πορείας και με οριζόντια μετατόπιση και κυκλική πορεία όπου απαιτείται.
- Προτείνονται ράμπες πρόσβασης σε οικόπεδα με διαμορφωμένους χώρους στάθμευσης.
Κυκλικός κόμβος Χριστομιχάλη Ξυλούρη
Η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη χάραξη των οδών σύμφωνα με το σχέδιο πόλης και την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη και Αγ. Ιωάννη Χωστού με δύο ρεύματα κυκλοφορίας εντός της κυκλικής πορείας.
Στον ισόπεδο κυκλικό κόμβο επί της Αγ. Ιωάννη Χωστού εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4.15μ η καθεμία με εσωτερική ακτίνα 8.0μ. και εξωτερική 16,50μ, όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων.
Η λύση που προτιμήθηκε επαναπροσδιορίζει τις φορές κατεύθυνσης των οδών που συμβάλλουν σε αυτόν και ρυθμίζει την ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ με τη δημιουργία διαβάσεων και επέκτασης πεζοδρομίων. Πεζοδρόμια προτείνονται εκτός από της κύριες οδούς και στις γειτονικές οδούς Φαλάννας, Ηρακλή, Λυσιστράτης και Λυττού. Κύριο χαρακτηριστικό του κόμβου είναι ότι η προτεραιότητα δίδεται στα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας και εφαρμόζεται υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους συμβάλλοντες κλάδους. Αναλυτικότερα τα χαρακτηριστικά έχουν ως εξής:
- Κεντρικές νησίδες μέγιστου πλάτους 1.20μ προτείνονται στις οδούς Παπαγιάννη Σκουλά και Λυκείου.
- Στον κόμβο επί της Αγ. Ιωάννη Χωστού εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4,15μ έκαστο, με εσωτερική ακτίνα 8,0μ. και εξωτερική 16.50μ, όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων.
- Στην περιοχή του κόμβου, στις συμβάλλουσες οδούς, διατηρείται μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3.75μ. ανά κατεύθυνση για τις συμβάλλουσες οδούς Λυκείου και Παπαγιάννη Σκουλά. Η οδός Φαλάννας μονοδρομείται και προτείνεται πλάτος κυκλοφορίας 4.70μ. Η οδός Λυσιστράτης μονοδρομείται και προτείνεται πλάτος κυκλοφορίας 6.35μ. Στην Χριστομιχάλη Ξυλούρη ανάμεσα στους δύο κόμβους προτείνεται οδός διπλής κατεύθυνσης με πλάτος κυκλοφορίας 4,0μ. ανά κατεύθυνση.
- Παραχωρείται η προτεραιότητα στην κυκλική κίνηση στον κόμβο. Γενικά στον κόμβο προτεραιότητα κίνησης θα έχουν τα οχήματα που κινούνται κυκλικά στον κόμβο έναντι αυτών που εισέρχονται στον κόμβο και αυτό θα επισημαίνεται με κατάλληλη κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση.
- Ο πυρήνας του κόμβου φυτεύεται με χαμηλή και ανθεκτική βλάστηση. Δεν προβλέπεται πρόσβαση πεζών στην κεντρική νησίδα παρά μόνο συνεργείων συντήρησης με κατάλληλα μέτρα προστασίας.
Συμβολή οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη και Λύττου (κόμβος 2)
Η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη χάραξη των οδών σύμφωνα με το σχέδιο πόλης και περιλαμβάνει τα παρακάτω:
- Διατηρείται μια λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 4,00μ. ανά κατεύθυνση στην Χριστομιχάλη Ξυλούρη. Η οδός Λυττού διατηρείται ως μονόδρομος και προτείνεται πλάτος 4,70μ. Η οδός Σαρπηδόνος διατηρείται ως μονόδρομος και προτείνεται πλάτος 3,20μ.
- Στη συμβολή Λυττού με Χριστομιχάλη Ξυλούρη θα κατασκευαστεί υπερυψωμένη διάβαση πεζών.
- Η προέκταση της οδού Χριστομιχάλη Ξυλούρη, μεταξύ του κόμβου 2 και της οδού Παπανιάννη Σκουλά, μονοδρομείται με κατεύθυνση από τον κεντρικό άξονα της οδού Παπαγιάννη Σκουλά προς τον κόμβο με τον άλλο κλάδο της Χριστομιχάλη Ξυλούρη, ώστε να αποφεύγονται τα φαινόμενα πλέξης και οι περιπορείες στην περιοχή και προτείνεται πλάτος κυκλοφορίας 3,00μ.
- Διευρύνονται τα πεζοδρόμια όπου υπάρχουν σε πλάτος 1,65μ και προτείνονται νέα όπου απουσιάζουν πλήρως, με τυπικό πλάτος 1,65μ για την ασφαλέστερη κίνηση και διέλευση των πεζών και αποτροπής της στάθμευσης κοντά στον κόμβο.
- Δημιουργείται δίκτυο διαβάσεων πεζών περιμετρικά του κόμβου με διατήρηση της συνέχειας της ασφαλούς πορείας και με οριζόντια μετατόπιση και κυκλική πορεία όπου απαιτείται.
- Δημιουργούνται χώροι στάθμευσης οχημάτων με οριζόντια σήμανση (διαγράμμιση).
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο