ΚΡΗΤΗ
Αισιοδοξία, παρά την κρίση του κορωνοϊού, για την κρουαζιέρα
Η πανδημία... μείωσε κατά 70% τα έσοδα
SHARE:
Καλώς εχόντων των πραγμάτων, αρχές Ιουλίου θα δούμε και πάλι κρουαζιερόπλοια να δένουν στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην ΕΡΤ Ηρακλείου ο διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ Μηνάς Παπαδάκης, “χαμένος μήνας” θα πρέπει να θεωρείται και ο Μάιος, παρότι δεν έχουμε ακόμα επίσημες ακυρώσεις.
Ωστόσο, με το που “ξημερώσει” η πρώτη ημέρα της επιστροφής σε κανονικούς ρυθμούς, θα υπάρξουν όπως είναι φυσιολογικό νέα δεδομένα (και) στα λιμάνια της χώρας: Οι έλεγχοι θα είναι πιο τακτικοί και αυστηροί, οι καθαρισμοί όλο και πιο σχολαστικοί, ενώ πολύ πιθανό είναι να δούμε να γίνονται και γρήγορα τεστ ανίχνευσης του ιού.
Η ανησυχία για την επιβίωση του κλάδου της κρουαζιέρας είναι έκδηλη: Με το που λυθούν οι κάβοι και μπουν μπροστά οι μηχανές, ο κ. Παπαδάκης εκτιμά ότι 15-20% των πλοίων θα μείνουν ανενεργά (70-80 πλοία σε παγκόσμια κλίμακα). Και αυτό, διότι η ζήτηση αναμένεται να είναι μειωμένη.
Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ εισπράττει ότι οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα: “Επέκτειναν τις πιστωτικές τους γραμμές”, άρα αντέχουν και σε εξάμηνο κλείσιμο.
Στο λιμάνι του Ηρακλείου τον Απρίλιο, που είναι ένας κατ’ εξοχήν μήνας κρουαζιέρας, αναμένονταν 28 αφίξεις, με 50.000 επιβάτες. Αντίστοιχα τον Μάρτιο, 18.000 καταπλεύσεις κρουαζιερόπλοιων.
Στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, η κίνηση σχεδόν... μηδενίστηκε, αφού έχει πέσει κατά 90-95%.
Επιπλέον, τα φορτηγά που ταξιδεύουν είναι κατά 55% λιγότερα.
Τα έσοδα είναι 70% μειωμένα. Ως τον Αύγουστο, καλά να είμαστε, η σούμα θα γράφει – 50% - τουτέστιν 2 εκατομμύρια ευρώ κάτω.
Στο εμπορικό κομμάτι η μείωση κυμαίνεται από 20-25%.
Η πανδημία... πάει πίσω και την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, μολονότι οι σχετικές διαδικασίες συνεχίζονται, έστω και σε πιο αργό τέμπο.
“Το εγχείρημα δυσκολεύει, αλλά δεν πάει στις καλένδες. Η εξεύρεση επενδυτή θα είναι πιο δύσκολη” παραδέχεται ο κ. Παπαδάκης, τονίζοντας ότι η χώρα μας “θα χρειαστεί επενδύσεις” για να αντιμετωπίσει το δεύτερο... κύμα κρίσης που έρχεται, αυτό της οικονομικής, η οποία και θα διαδεχθεί την υγειονομικη.
Στο λιμάνι του Ηρακλείου περίμεναν κατακόρυφη αύξηση των κρουαζιερόπλοιων, την αμέσως επόμενη χρονιά (2021). Σε... αριθμούς: 500.000 επιβάτες το 2021, κατά 180.000 αυξημένους από τους 320.000 που αναμένονταν εφέτος.
Ο κ. Παπαδάκης παραμένει αισιόδοξος: “Ο στόχος δεν αλλάζει, αυτόν κυνηγάμε αρκεί να ομαλοποιηθούν τα πράγματα. Είμαστε ένα ιδιαίτερα φιλικό λιμάνι, αυτό έχει περάσει προς τα έξω και δεν πρόκειται να αλλάξει”.