ΚΟΣΜΟΣ
TikTok: Πίσω στην ΕΕ τα δεδομένα των Ευρωπαίων χρηστών
Η πλατφόρμα προσπαθεί να καθησυχάσει κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές ότι η κινεζική κυβέρνηση δεν έχει πρόσβαση στα δεδομένα
Η κινεζική πλατφόρμα TikTok σχεδιάζει δύο νέα κέντρα δεδομένων στην ΕΕ, ανακοίνωσε στέλεχος της εταιρείας, μια κίνηση που ίσως καθησυχάσει τις ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.
Το TikTok προσπαθεί εδώ και καιρό να καθησυχάσει κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές ότι η κινεζική κυβέρνηση έχει πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών, ούτε να παρεμβαίνει στους αλγόριθμους που προτείνουν βίντεο.
Η εφαρμογή σύντομων βίντεο, η οποία ανήκει στην κινεζική ByteDance αλλά δεν είναι διαθέσιμη στην Κίνα, σχεδιάζει να επεκτείνει τις υποδομές αποθήκευσης δεδομένων στην Ευρώπη.
«Βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο πριν από την οριστικοποίηση σχεδίου για δεύτερο κέντρο δεδομένων στην Ιρλανδία, σε συνεργασία με τρίτο πάροχο, πέρα από το κέντρο που ανακοινώθηκε πέρυσι» ανακοίνωσε ο Ριτς Ουότεργουοθ, γενικός διευθυντής επιχειρήσεων για την Ευρώπη.
«Βρισκόμαστε επίσης σε συνομιλίες για τη δημιουργία τρίτου κέντρου δεδομένων στην Ευρώπη για να συμπληρώσουμε τις σχεδιαζόμενες επιχειρήσεις στην Ιρλανδία. H διαδικασία μεταφοράς των δεδομένων ευρωπαίων χρηστών του ΤικΤok θα αρχίσει φέτος και θα συνεχιστεί το 2024» ανέφερε.
Την Παρασκευή, η εταιρεία ανέφερε ότι το διάστημα Αυγούστου-Ιανουαρίου το TikTok είχε κατά μέσο όρο 125 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες.
Αυτό σημαίνει ότι η πλατφόρμα θα υπόκειται σε αυστηρότερους κανονισμούς για το περιεχόμενο online. Η νέα νομοθεσία της ΕΕ για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες προβλέπει ότι οι πλατφόρμες με περισσότερους από 45 εκατ. μηνιαίους χρήστες οφείλουν να εφαρμόζουν διαχείριση κινδύνων, να υποβάλλονται σε ανεξάρτητους ελέγχους, να διαβιβάζουν δεδομένα και αρχές και να υιοθετούν κώδικα δεοντολογίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε δώσει στις εταιρείες του Διαδικτύου προθεσμία έως τις 17 Φεβρουαρίου για να αναφέρουν τον μηνιαίο αριθμό χρηστών στην ΕΕ.
Η Alphaber ανέφερε ότι εξυπηρετεί κάθε μήνα 278,6 εκατομμύρια συνδεδεμένους χρήστες στο Google Maps, 274,6 εκατ. στο Google Play, 332 εκατ. στο Google Search, 74,9 εκατ. στο Google Shopping και 401.7 εκατ. στο YouTube.
Η Meta ανέφερε ότι έχει 255 εκατ. ενεργούς μηνιαίους χρήστες στο Facebook και περίπου 250 εκατ. στο Instagram το τελευταίο εξάμηνο του 2022.