ΚΟΣΜΟΣ

Στροφή των καταναλωτών σε μεταχειρισμένα προϊόντα

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών θα διπλασιαστεί πρακτικά στα 351 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις έως το 2027.

Στροφή των καταναλωτών σε μεταχειρισμένα προϊόντα

Με τον πληθωρισμό να καλπάζει, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην αγορά μεταχειρισμένων ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ, ωθώντας τη βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών σε παγκόσμιες πωλήσεις 177 δισ. δολαρίων πέρυσι, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ThredUp Inc.

Πρόκειται για αύξηση κατά 28% σε σχέση με το 2021, η οποία οφείλεται τόσο στον υψηλό πληθωρισμό όσο και στην ανάπτυξη του λιανεμπορίου «μεταπώλησης», αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις βιώσιμες αγοραστικές συνήθειες.

Μάλιστα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για περαιτέρω ανάπτυξη. Η έκθεση της ThredUp, η οποία βασίζεται σε δεδομένα από την εταιρεία αναλύσεων λιανικής GlobalData, προβλέπει ότι η βιομηχανία μεταχειρισμένων θα διπλασιαστεί πρακτικά στα 351 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις έως το 2027. «Είναι σαφές ότι η μεταπώληση δεν είναι μόδα», είπε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ThredUp, James Reinhart, σε συνέντευξή του στο Bloomberg.

Την ώρα που οι καταναλωτές αρχίζουν να εκτιμούν την αξία της αγοράς από δεύτερο χέρι και οι επώνυμες μάρκες εξετάζουν το ζήτημα της μεταπώλησης όλο και πιο σοβαρά. «Οταν μιλάω με εκπροσώπους επώνυμων brands σήμερα, δεν συζητούν για το εάν θα εμπλακούν στη μεταπώληση, αλλά για το πώς», είπε ο Reinhart.

Οι εταιρείες μόδας που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, καθώς και να βελτιώσουν το οικολογικό τους αποτυπώματα ως προς τη χρήση νερού και πλαστικών, μπορούν να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα ταυτόχρονα υποστηρίζοντας τη συνεχή χρήση των υφιστάμενων προϊόντων τους μέσω μεταπώλησης, εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα.
Ωστόσο, το εάν η άνοδος των μεταχειρισμένων και άλλων «κυκλικών» επιχειρηματικών μοντέλων θα επιφέρει μείωση του αριθμού των νέων προϊόντων που παράγονται ή της ζήτησης των καταναλωτών για νέα αγαθά παραμένει ένα ερώτημα.

Οι αγοραστές που προσελκύονται περισσότερο από τη μεταπώληση ανήκουν σε νεότερες γενιές, κυρίως της Gen Z. Σύμφωνα με έρευνα της GlobalData σε περίπου 3.000 ενηλίκους στις ΗΠΑ, το 83% των ερωτηθέντων που ανήκουν στη γενιά Z δήλωσε ότι έχει ψωνίσει ρούχα από δεύτερο χέρι ή ότι είναι ανοιχτό σε αυτό. «Είναι σίγουρα ένα άθλημα για νέους», δηλώνει ο Reinhart.

Αυτοί οι ίδιοι καταναλωτές έχουν τροφοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό την άνοδο της γρήγορης και εξαιρετικά γρήγορης μόδας, γεγονός που εξηγεί γιατί ακόμη και μεγάλες εταιρείες γρήγορης μόδας αγκαλιάζουν πλέον τις πωλήσεις μεταχειρισμένων σε καταστήματα και στο Διαδίκτυο.

Πηγή:kathimerini.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση