ΚΟΣΜΟΣ

Στο σφυρί η «Μέριλιν» του Άντι Γουόρχολ – Τίμημα ρεκόρ

Δημοπρατήθηκε στον οίκο Christie’s

Στο σφυρί η «Μέριλιν» του Άντι Γουόρχολ – Τίμημα ρεκόρ

Το πορτρέτο της Μέριλιν Μονρόε του Άντι Γουόρχολ το 1964 πουλήθηκε προς 195 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο δημοπρασιών  Christie’s τη Δευτέρα το βράδυ, και έγινε το πιο ακριβό έργο αμερικανικής τέχνης που δημοπρατήθηκε ποτέ.

Η τιμή υποδηλώνει ότι η αγορά τέχνης, τουλάχιστον σε πολύ υψηλό επίπεδο, αντέχει σε μεγάλο βαθμό τις πιέσεις της πτώσης των μετοχών και της αύξησης των επιτοκίων. Το σχέδιο των Christie’s και Sotheby’s να πουλήσουν έργα τέχνης αξίας άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων τις επόμενες δύο εβδομάδες και η ιστορική τιμή για το “Marilyn” θα μπορούσε να τονώσει την εμπιστοσύνη των πλούσιων αγοραστών για άλλα έργα.

Αν και ελαφρώς κάτω από την εκτίμηση των 200 εκατομμυρίων δολαρίων και πολύ κάτω από τις τιμές που ψιθυρίζονταν για 250 έως 300 εκατ. δολ., η πώληση εξακολουθεί να θεωρείται ως ψήφος εμπιστοσύνης για την τέχνη ως μακροπρόθεσμη αποθήκευση αξίας σε ασταθείς κύκλους της αγοράς . Ο αγοραστής δεν ταυτοποιήθηκε.

Ψήφος εμπιστοσύνης

«Αυτό δείχνει ότι η ποιότητα και η σπανιότητα θα ωθούν πάντα την αγορά προς τα εμπρός», είπε στο CNBC πριν από την πώληση ο Andrew Fabricant, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής των γκαλερί Gagosian. «Θα δώσει μια ψυχολογική ώθηση στη σκέψη όλων».

Το Marilyn, γνωστό ως “Shot Sage Blue Marilyn”, ήταν μία από τις πέντε εκδοχές σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς που ζωγράφισε ο Γουόρχολ το 1964, δύο χρόνια μετά τον θάνατο της Marilyn Monroe. Με τα έντονα χρώματα και τη σαγηνευτική έκφραση, τα πορτρέτα έγιναν μερικές από τις πιο εμβληματικές και διάσημες εικόνες του Warhol. Μια πορτοκαλί έκδοση πουλήθηκε πρόσφατα στον δισεκατομμυριούχο hedge fund Ken Griffin για περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια.

«Είναι το Έβερεστ της εποχής του», είπε ο Fabricant. «Όλοι στον κόσμο όταν δημιουργήθηκαν αυτοί οι πίνακες γνώριζαν την ιστορία της Μέριλιν Μονρό, την επική απώλεια και το επικό επίτευγμα. Και ο ίδιος ο Γουόρχολ είχε αρχίσει να γίνεται είδωλο. Άρα είναι δύο είδωλα στο ύψος τους».

Τα πορτρέτα βασίστηκαν σε μια διαφημιστική φωτογραφία της Monroe από την ταινία “Niagara”. Τα πορτρέτα έγιναν ακόμη πιο διάσημα όταν, λίγο μετά την ολοκλήρωσή τους, μια γυναίκα μπήκε στο στούντιο του Warhol’s Factory με ένα όπλο και πυροβόλησε μια στοίβα τεσσάρων από αυτά. Ο πίνακας «φασκόμηλο μπλε» γλίτωσε τη ζημιά και οι άλλοι επισκευάστηκαν.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση