ΚΟΣΜΟΣ
Πάνω από το 40% των ταξιδιωτών θα κάνουν περισσότερα ταξίδια το 2025 - Οι τάσεις
Τα ευρήματα της έρευνας της Marriott
Πάνω από το 40% (42% για την ακρίβεια) των ταξιδιωτών σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περισσότερα ταξίδια το 2025, σε σχέση με το 2024, ενώ σε ποσοστό 81% οι ταξιδιώτες προετοιμάζονται να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό ταξιδιών. Αυτό αποκάλυψε η έρευνα Ticket to Travel, που διεξήγαγε η Marriott Bonvoy.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της Marriott , η οποία διενεργήθηκε μεταξύ 21.374 ενηλίκων σε 10 αγορές στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή (EMEA), οι συμμετέχοντες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν 2,3 διακοπές εντός της χώρας τους το 2025, 1,8 διακοπές σε κοντινούς προορισμούς (πτήση τεσσάρων ωρών ή λιγότερο) και 1,4 διακοπές σε μακρινούς προορισμούς, που σημαίνει ότι συνολικά θα κάνουν 5,5 διακοπές ή ταξίδια το 2025, που αντιστοιχούν σε σχεδόν ένα ταξίδι κάθε δύο μήνες.
Αναδυόμενες τάσεις
Η έρευνα εντοπίζει μια σειρά από αναδυόμενες ή αυξανόμενες ταξιδιωτικές τάσεις. Μεταξύ αυτών είναι οι “διακοπές πολιτιστικής κληρονομιάς”, που πραγματοποιούνται ειδικά για να εξερευνήσουν την κληρονομιά, την ιστορία ή την καταγωγή της οικογένειάς τους.
Περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) έχει κάνει στο παρελθόν διακοπές πολιτιστικής κληρονομιάς και ένα επιπλέον 32% σχεδιάζει να κάνει το επόμενο έτος ή στο εγγύς μέλλον.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να το έχουν πράξει, που σημαίνει το 43% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών και το 45% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών, έναντι του 22% των ατόμων ηλικίας 65+.
Οι Bravecations, ή η τάση των ταξιδιωτών να είναι πιο τολμηροί όταν πηγαίνουν διακοπές και να δοκιμάζουν πράγματα που δεν θα δοκίμαζαν σε διαφορετική περίπτωση, είναι μια άλλη τάση που διαφαίνεται ξεκάθαρα στην έρευνα.
Περισσότερα από τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών (67%) δηλώνουν ότι είναι πιο γενναίοι στις διακοπές. Η ηλικία παίζει ρόλο, καθώς το 78% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών και το 82% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών δηλώνουν ότι είναι πιο γενναίοι στις διακοπές, σε σύγκριση με το 39% των ατόμων ηλικίας 65+. Τα τρία κορυφαία πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι στις διακοπές και που δεν θα ήταν αρκετά γενναίοι για να πραγματοποιήσουν εκτός διακοπών είναι:
Δοκιμάζουν ασυνήθιστα φαγητά: 44%
Σκαρφάλωσαν κάπου ψηλά: 43%
Ξεκίνησαν συζητήσεις με αγνώστους: 33%
Παγιωμένες τάσεις
Άλλες τάσεις που αναδείχθηκαν στην περσινή έρευνα της Marriott πρόκειται να γίνουν ακόμη πιο έντονες το 2025, ιδίως η βιωσιμότητα και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Περισσότεροι από επτά στους 10 (72%) δηλώνουν ότι εξετάζουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ταξιδιωτικών τους σχεδίων σε σύγκριση με το 64% πέρυσι. Και πάνω από τους μισούς (55%) δηλώνουν ότι έλεγξαν τη βιωσιμότητα του καταλύματος στο οποίο έμειναν στις τελευταίες τους διακοπές, αν και μόνο το 30% το έκαναν πριν από την κράτηση. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο από το 22% πέρυσι.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς όσον αφορά τον προγραμματισμό ταξιδιών για το 2025. Περισσότεροι από τέσσερις στους 10 ερωτηθέντες (41%) δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν στον προγραμματισμό ή την έρευνα για τις διακοπές τους, ποσοστό σημαντικά αυξημένο από το 26% πέρυσι, γεγονός που δείχνει πόσο έχει ενισχυθεί αυτή η τάση στους καταναλωτές στην περιοχή της ΕΜΕΑ τους τελευταίους 12 μήνες.
Η τάση αυτή καθοδηγείται από τους νεότερους ταξιδιώτες- πέρυσι το 45% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών είχαν χρησιμοποιήσει AI, αλλά φέτος το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 59%. Εν τω μεταξύ, πέρυσι το 41% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών είχε κάνει χρήση και φέτος το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο 62%.
Τι θα είναι σημαντικό για τους ταξιδιώτες το 2025
Η καθαριότητα (95%), η τιμή (92%) και η τοποθεσία (91%) θα είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες στην επιλογή καταλύματος για τους ταξιδιώτες το επόμενο έτος. Όμως, για το 65%, η βιωσιμότητα αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο επιλογής. Ενώ, σχεδόν οι μισοί (47%) αναζητούν καταλύματα που να είναι φιλικά προς τα κατοικίδια και πάνω από τους μισούς (55%) καταλύματα που απευθύνονται σε σόλο ταξιδιώτες.
Οι βασικές προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες είναι να περάσουν χρόνο με φίλους και μέλη της οικογένειάς τους (53%), ακολουθούμενη από το να περιποιηθούν τον εαυτό τους (49%), αν και για πάνω από το ένα τρίτο (36%), είναι σημαντικό να επιστρέψουν νιώθοντας πιο υγιείς από ό,τι όταν αναχώρησαν για διακοπές.
Έξυπνες δαπάνες
Η έρευνα της Marriott δείχνει επίσης ότι παρά το γεγονός ότι σχεδιάζουν περισσότερες διακοπές, οι καταναλωτές αναζητούν την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας-τιμής το 2025, ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό τους.
Το κύριο στοιχείο που θα παρακινούσε τους ταξιδιώτες να δεσμευτούν για μια κράτηση είναι “να πετύχουν μια ειδική τιμή” (52%).
Τρεις στους 10 ταξιδιώτες (30%) δηλώνουν ότι λαμβάνουν πάντα υπόψη τους τις συναλλαγματικές ισοτιμίες όταν πηγαίνουν διακοπές, αλλά το 7% δηλώνουν ότι “δεν το κάνουν συνήθως, αλλά θα το κάνουν το 2025”.
Οι διακοπές κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης περιόδου είναι ένας άλλος τρόπος για να γίνουν τα ταξίδια πιο προσιτά, με τα τρία τέταρτα (74%) να εξετάζουν αυτό το ενδεχόμενο προκειμένου να επιτύχουν καλύτερη τιμή (65%).