ΚΟΣΜΟΣ

Οι παντόφλες των ξενοδοχείων ως σύμβολα κύρους, και ο επικείμενος «διωγμός» τους

Η παροχή τους έχει τις ρίζες της στην ασιατική παράδοση του να βγάζεις τα παπούτσια σου μέσα στο σπίτι, αλλά τώρα αμφισβητείται έντονα

Οι παντόφλες των ξενοδοχείων ως σύμβολα κύρους, και ο επικείμενος «διωγμός» τους

Θα αρχίσουν οι ταξιδιώτες να φέρνουν στα πολυτελή ξενοδοχεία τις δικές τους παντόφλες; Ίσως χρειαστεί.

Τον Νοέμβριο, οι διευθυντές του θέρετρου Arenas del Mar κοντά στο Εθνικό Πάρκο Manuel Antonio στην Κόστα Ρίκα, ζήτησαν από τους εργαζομένους να βρουν τρόπους για να λειτουργούν πιο οικολογικά.

Το συνεργείο συντήρησης πρότεινε ηλεκτρικές κλειδαριές στις πόρτες των δωματίων των επισκεπτών. Το τμήμα τροφίμων και ποτών πρότεινε την παρασκευή μαρμελάδας από φλούδες φρούτων. Και οι καθαρίστριες συμβούλευσαν: Πετάξτε τις παντόφλες.

«Δεν έχει νόημα. Τις χρησιμοποιείς μια φορά και τις πετάς», δήλωσε ο Hans Pfister, πρόεδρος και συνιδρυτής της Cayuga Collection, του ξενοδοχειακού ομίλου που διαχειρίζεται το θέρετρο.

Και ακολούθησε τη συμβουλή των καθαριστριών. «Πρόκειται για σπατάλη».

Όπως τα πλαστικά καλαμάκια και τα μίνι μπουκαλάκια σαμπουάν, οι παντόφλες μιας χρήσης είναι το επόμενο αντικείμενο μίας χρήσης που μπαίνει στο στόχαστρο των ακτιβιστών για την αειφορία.

«Οποιοδήποτε προϊόν μιας χρήσης είναι προβληματικό», ανέφερε στους New York Times o Willy Legrandειδικός σε θέματα βιώσιμης φιλοξενίας και καθηγητής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών IU στο Bad Honnef της Γερμανίας.

Οι παντόφλες ως σύμβολα κύρους

Ενώ τα πλαστικά καλαμάκια μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν με τις χάρτινες εκδοχές τους και τα μικρά μπουκαλάκια σαμπουάν με μεγαλύτερους δοσομετρητές, η αντικατάσταση της παντόφλας μιας χρήσης είναι πιο περίπλοκη καθώς συνδέεται με τις αντιλήψεις για την πολυτέλεια, όχι μόνο με τα υλικά, αλλά και με τις πολιτιστικές προσδοκίες.

Η παροχή τους στα ξενοδοχεία, έχει τις ρίζες της στην ασιατική παράδοση του να βγάζεις τα παπούτσια σου μέσα στο σπίτι, δήλωσε η Diana Verde Nieto, ειδική σε θέματα βιωσιμότητας και συγγραφέας του βιβλίου «Reimagining Luxury».

«Η συγκεκριμένη τάση ξεκίνησε ως ένας τρόπος να γίνουν σεβαστά τα πολιτιστικά πρότυπα των Ασιατών πελατών στα ξενοδοχεία. Η άνεση και η υγιεινή που συνδέονται με τις παντόφλες έχει γίνει σήμερα ένα παγκόσμιο πρότυπο πολυτέλειας, πρόσθεσε.

Βοηθά επίσης τα ξενοδοχεία να κερδίσουν καλύτερες αξιολογήσεις από ταξιδιωτικούς οργανισμούς όπως η AAA ή το Hotelstars της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κάτι πιο μόνιμο και πολυτελές

Στο πολυτελές ξενοδοχείο Setai στο Μαϊάμι Μπιτς, άλλαξαν πάντως τις παντόφλες μια χρήσης με κάτι πιο μόνιμο.  «Οι επισκέπτες μας είναι πολύ απαιτητικοί και θέλουν τα πάντα ολοκαίνουργια», δήλωσε ο Ivan Bauza είναι διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ, προσθέτοντας ότι ανέσεις όπως μπουκάλια σαμπουάν σε πλήρες μέγεθος και παντόφλες που προορίζονται για να πάρουν οι επισκέπτες στο σπίτι τους – που περιστασιακά περιλαμβάνουν μοντέρνα μοντέλα από την μπουτίκ μάρκα Brunch – «δείχνουν την πτυχή της πολυτέλειας» της φιλοξενίας.

Τα απόβλητα που σχετίζονται με τις παντόφλες μίας χρήσης είναι σημαντικά, σύμφωνα με τον Legrand του IU, ο οποίος υπολόγισε ότι τα ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών στις Ηνωμένες Πολιτείες με μέση πληρότητα 63% μπορεί να απορρίπτουν περισσότερα από 10 εκατομμύρια ζευγάρια παντόφλες το μήνα.

Πάντως, η 33χρονη Αμερικανίδα Karla Cobreiro, βρήκε τρόπο να μειώσει το οικολογικό αποτύπωμα της παντόφλας μιας χρήσης.

«Έχω αναλογιστεί πόσο μικρή διάρκεια ζωής έχουν και τώρα έχω συνηθίσει να παίρνω το χρησιμοποιημένο ζευγάρι μαζί μου όταν φεύγω από το ξενοδοχείο», δήλωσε η Karla Cobreiro, 33 ετών, δημοσιογράφος   «Τώρα τις φοράω στο αεροπλάνο, όταν οι πτήσεις είναι μεγάλες»

Φωτογραφία από  SashaKhalabuzar via vista.create

 

Πηγή:naftemporiki.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση