ΚΟΣΜΟΣ
Οι πάνες ως «δείκτης» της δημογραφικής κρίσης στην Ιαπωνία
Οι πάνες ενηλίκων ξεπερνούν σε πωλήσεις τις παιδικές, μια τάση που αποτυπώνει εύσχημα την ταχεία γήρανση του ιαπωνικού έθνους και την υψηλή υπογεννητικότητα
Ένα από τα θλιβερά απότοκα της δημογραφικής κρίσης που ταλανίζει την Ιαπωνία, είναι πως οι πάνες των ηλικιωμένων ξεπερνούν σταδιακά σε πωλήσεις εκείνες των μωρών.
Η ταχεία γήρανση του ιαπωνικού έθνους σε συνδυασμό με τα μεγάλα ποσοστά υπογεννητικότητας αποτελούν κάποιες από τις κυριότερες προκλήσεις της κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια.
Περίπου το 29% του πληθυσμού της χώρας είναι πλέον άνω των 65 χρόνων, ποσοστό που σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται να αυξηθεί.
Παράλληλα, ο αριθμός των γεννήσεων μειώνεται σταθερά εδώ και οκτώ συναπτά έτη.
Και η τάση αυτή αποτυπώνεται και στις πωλήσεις των εταιρειών που κατασκευάζουν πάνες.
«Οι πάνες ακράτειας αυξάνονται σε αριθμό και ποικιλία κάθε χρόνο χάρη στη διογκούμενη αγορά ηλικιωμένων» επιβεβαιώνει ο Ναότο Σουγκάγια, διευθυντής της εταιρείας Daio Paper.
Έως το 2027, η αγορά πάμπερς ενηλίκων στην Ιαπωνία προβλέπεται να έχει αυξηθεί κατά 16%, ξεπερνώντας τα 600 εκατομμύρια δολάρια. Ενώ παράλληλα οι πωλήσεις των μωρουδιακών πάμπερς αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 8%, στα 530 εκατ. δολάρια.
Ήδη, τον περασμένο Μάρτιο, η Oji Holdings, ένας από τους μεγάλους κατασκευαστές, ανακοίνωσε πως θα σταματήσει την παραγωγή σε βρεφικές πάνες.
Παρότι η Daio Paper δεν σχεδιάζει προσώρας να κάνει το ίδιο, όπως διευκρινίζουν οι υπεύθυνοί της, η εταιρεία αναμένεται να στρέψει την έμφασή της στη βελτίωση των προϊόντων ενηλίκων, κάνοντας τις πάνες ακράτειας πιο διακριτικές και εύχρηστες.