ΚΟΣΜΟΣ
Το Μπιλμπάο κέρδισε το Βραβείο Οδικής Ασφάλειας Πόλης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Κέρδισε το βραβείο επειδή μείωσε την ταχύτητα από τα 50 στα 30 χλμ εντός πόλης
SHARE:
Το Μπιλμπάο και η μητροπολιτική του περιοχή έχουν αλλάξει ριζικά τα τελευταία 30 χρόνια. Η πόλη κατάφερε να περιορίσει την ατμοσφαιρική μόλυνση.
Πέρα από την πεζοδρόμηση όλης της παλιάς πόλης και αναρίθμητων δρόμων με μαγαζιά στο κέντρο, οι τοπικές αρχές στόχευσαν στη δημιουργία ενός βιώσιμου συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς, που περιλαμβάνει τραμ, μετρό, υβριδικά και ηλεκτρικά λεωφορεία. Παράλληλα, έχουν αναπτύξει ένα μεγάλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενώ μπορείς να νοικιάσεις παντού ποδήλατο για να περιηγηθείς στην πόλη.
Πριν από ένα χρόνο, το Μπιλμπάο έγινε η πρώτη πόλη με πάνω από 300.000 κατοίκους που μείωσε το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού, από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα. Ο Αλφόνοο Ζιλ είναι αντιδήμαρχος, υπεύθυνος για θέματα κινητικότητας και βιωσιμότητας: «Έχουμε πλέον καλύτερη ποιότητα αέρα, οπότε λιγότερη μόλυνση, λιγότερο καυσαέριο και λιγότερη ηχορύπανση. Μειώσαμε το θόρυβο στην πόλη, κατά 2 με 3 ντεσιμπέλ. Και η πόλη είναι λιγότερο άσχημη».
Το συγκεκριμένο μέτρο συνοδεύτηκε με καμπάνια ενημέρωσης του κάτοικου και έπιασε τόπο. Γι’ αυτό και το Μπιλμπάο κέρδισε το Βραβείο Οδικής Ασφάλειας Πόλης, που απονέμεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.
«Ήταν αναγκαίο να αλλάξουν όλοι, μέσω παιδαγωγικών μεθόδων, τον τρόπο που κινούνται στην πόλη» επισημαίνει ο Ζιλ. Το μέτρο επηρεάζει όλο τον πληθυσμό, περισσότερο όμως τους οδηγούς ταξί: «__Επιβραδύνει τη δουλειά μας και μας αναγκάζει να δουλεύουμε περισσότερες ώρες» τονίζει ο Εντουάρντο που είναι ταξιτζής.
Ο απεσταλμένος του Euronews, Ρικάρντο Ελόρζα μεταδίδει: «Οι πιο επικριτικές φωνές διαμαρτύρονται για την οδήγησε με 30 χιλιόμετρα την ώρα σε δρόμους, όπως αυτός, διπλής κατεύθυνσης, όπου δεν υπάρχουν καθόλου σπίτια. Προς το παρόν, δεν προβλέπονται αλλαγές».
Υπάρχουν ήδη εγκαταστημένες πολλές κάμερες ταχύτητας στην πόλη, που επιβάλλουν πρόστιμα σε όσους οδηγούν γρήγορα. Άλλες 29 ετοιμάζεται να εγκατασταθούν την επόμενη περίοδο. Οι δημοτικές αρχές πιστεύουν πολύ στον παιδαγωγικό ρόλο του μέτρου:
Οι πόλεις που τιμήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν εκτός το Μπιλμπάο, η Γκρενόμπλ, το Λίλιενταλ και το Μενχενγκλάντμπαχ.