ΚΟΣΜΟΣ

Λιβύη: Έρευνες με τη συμμετοχή της ΕΥΠ για τα αίτια του δυστυχήματος με τους 5 νεκρούς Έλληνες

Στη Λιβύη μεταβαίνει κλιμάκιο της ΕΥΠ - Πού εστιάζονται οι έρευνες για τα αίτια της ανείπωτης τραγωδίας

 Λιβύη: Έρευνες με τη συμμετοχή της ΕΥΠ για τα αίτια του δυστυχήματος με τους 5 νεκρούς Έλληνες

Φως στα αίτια του φρικτού τροχαίου δυστυχήματος στη Λιβύη με πέντε νεκρούς και 14 τραυματίες, μέλη της ελληνικής ανθρωπιστικής βοήθειας, το οποίο βύθισε σε τριήμερο πένθος τις Ένοπλες Δυνάμεις, βρίσκονται σε εξέλιξη από το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας. Στις έρευνες συμμετέχει και η ΕΥΠ, όπως της ζητήθηκε από τους επικεφαλής των ερευνών.

Τα ερωτηματικά πολλά, τόσο για το πώς κατάφερε τόσο εύκολα ένα τρίτο όχημα να παρακάμψει μία στρατιωτική στη ουσία φάλαγγα και να «καρφωθεί» πλαγιομετωπικά στο λεωφορείο που μετέφερε το κλιμάκιο της ελληνικής ανθρωπιστικής βοήθειας, όσο και η μεγάλη φωτιά που προκλήθηκε η οποία κατέστρεψε ολοσχερώς το λεωφορείο, κάτι όχι εντελώς σύνηθες σε παρόμοια τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα.

Η ΕΥΠ επί του παρόντος τουλάχιστον, συνδράμει σε πληροφοριακό επίπεδο. Σύμφωνα με πληροφορίες η εικόνα που λαμβάνουν είναι συμβατή με τροχαίο δυστύχημα και τυχαίο γεγονός και η έκρηξη και η μεγάλη φωτιά που ακολούθησε, δικαιολογούνται από το τροποποιημένο ντεπόζιτο του οχήματος που έπεσε πάνω στο λεωφορείο που είχε πολλαπλάσια ποσότητα καυσίμου. Στην ΕΥΠ τονίζουν ωστόσο, πως η έρευνα είναι πάντως σε πολύ αρχικό στάδιο και ακόμη καμία πιθανότητα δεν μπορεί να εξαιρεθεί και πως απλά αυτή είναι εικόνα που προσλαμβάνουν μέχρι στιγμής από τις «πηγές» τους στη χώρα αυτή.

Βεβαίως, γεννάται και άλλο ένα ερώτημα, ως προς ποιο λόγο ένα ντεπόζιτο καυσίμων να δεχτεί μία τροποποίηση τέτοια που το ντεπόζιτο να μοιάζει με βυτίο. Έχει να κάνει με τις δυσκολίες ανεύρεσης καυσίμων από τις συνθήκες που υπάρχουν στη συγκεκριμένη χώρα ή με κάτι πιο σύνθετο; Η έρευνα ωστόσο συνεχίζεται προς πάσα κατεύθυνση, ώστε να συλλεχθούν ασφαλή δεδομένα.

Την ίδια ώρα, εξαιρετικά πολύτιμες και διαφωτιστικές προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται πως θα είναι και οι καταθέσεις των επιζώντων της ελληνικής ανθρωπιστικής αποστολής, η οποία, να σημειώσουμε, πως απαρτίζονταν συνολικά από 19 άτομα, κυρίως ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και διερμηνείς. Πρόκειται για 14 συνολικά τραυματίες εκ των οποίων ο ένας εξακολουθεί και παραμένει σε νοσοκομείο της Λιβύης καθώς φέρει τραύματα που δεν επιτρέπουν τη μετακίνησή του, ενώ οι υπόλοιποι 13 νοσηλεύονται στα στρατιωτικά νοσοκομεία της Αθήνας, εκ των οποίων 10 στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο και 3 στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας και στο Ναυτικό Νοσοκομείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας από τους δέκα τραυματίες που νοσηλεύεται στο 401 ΓΣΑ είναι πιο βαριά από τους υπόλοιπους, καθώς έχει υποστεί κατάγματα στη μέση, ενώ ένας ακόμη αντιμετωπίζει βαριές κακώσεις στο σώμα του, με την κατάστασή του να χαρακτηρίζεται σοβαρή. Να επισημάνουμε πως την ίδια στιγμή, συνεχίζονται και οι προσπάθειες ταυτοποίησης των 5 νεκρών Ελλήνων, οι σωροί των οποίων βρίσκονται από χθες στο 251 ΓΝΑ, καθώς οι δύο από αυτές είναι εξαιρετικά δύσκολο να αναγνωριστούν αφού απανθρακώθηκαν λόγω της πυρκαγιάς που ξέσπασε στο μοιραίο λεωφορείο. Πρόκειται για μία διαδικασία που μπορεί να πάρει αρκετό χρόνο, καθώς το ΓΝΑ είναι το μόνο από τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία που έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό και τεχνογνωσία.

Παραλείψεις, συμπτώσεις και αναπάντητα ερωτήματα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν έως τώρα, μια ακολουθία παραλείψεων, συμπτώσεων, αλλά και όπως εκ του αποτελέσματος προκύπτει, λαθών στο σχεδιασμό της συγκεκριμένης επιχείρησης από το ΓΕΕΘΑ, οδήγησαν σε ένα συμβάν το οποίο αν και χαρακτηρίζεται ως αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ο μετέπειτα χειρισμός του έδωσε λαβή για τη δημιουργία πολλών ερωτημάτων, αφήνοντας ταυτόχρονα σκιές που επέτρεψαν και διευκόλυναν την κυκλοφορία ενός πλήθους θεωριών και εικασιών, που ήδη από το βράδυ της περασμένης Κυριακής κατακλύζουν διαδίκτυο και social media. Σύμφωνα με κύκλους του Πενταγώνου πάντως, το συμβάν που έλαβε χώρα περίπου στο μέσο της διαδρομής από το αεροδρόμιο της Βεγγάζης προς την πόλη Ντέρνα και το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 5 Έλληνες και τραυμάτισε ακόμη 14, είναι αυτοκινητιστικό δυστύχημα, με την πυρκαγιά να οφείλεται στο γεγονός ότι το διπλοκάμπινο φορτηγάκι που συγκρούστηκε με το λεωφορείο της ελληνικής αποστολής είχε «πειραγμένο» ντεπόζιτο, το οποίο χωρούσε 200 λίτρα καυσίμων ώστε να μπορεί να διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να χρειάζεται ανεφοδιασμό, σε μία χώρα που παράγει μεν πετρέλαιο, αλλά διαθέτει υποτυπώδες δίκτυο πρατηρίων καυσίμων. Αυτός ήταν και ο λόγος, όπως επισημαίνουν, που μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα το λεωφορείο τυλίχθηκε στις φλόγες, χωρίς να αφήσει περιθώριο διαφυγής στους επιβάτες που κάθονταν στα αριστερά καθίσματα, όπου ήταν και το σημείο της σφοδρής πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με το ΙΧ αυτοκίνητο.

Την ίδια στιγμή πάντως η έρευνα της επιτροπής θα κληθεί να ρίξει φως και σε μια σειρά από αμείλικτα ερωτήματα που έχουν τεθεί, αρκετά από τα οποία σχετίζονται με την προετοιμασία της αποστολής, αλλά και την άγνοια, που όπως προκύπτει από τις σχετικές ανακοινώσεις, είχε το ΓΕΕΘΑ αναφορικά με την τύχη των μελών της αποστολής. Για αρκετές ώρες η στρατιωτική ηγεσία του Πενταγώνου εμφανιζόταν να μην έχει ξεκάθαρη εικόνα για τα γεγονότα, θεωρώντας αρχικά πως από το «αυτοκινητιστικό δυστύχημα» υπήρχαν μόνο ορισμένοι ελαφρά τραυματίες. Εν συνεχεία, αφού χρειάστηκε να περάσουν περισσότερες από 6 ώρες και εφόσον ήδη μια σειρά από διεθνή ΜΜΕ άρχισαν να κάνουν λόγο για νεκρούς Έλληνες που μετείχαν στην ανθρωπιστική αποστολή στη Λιβύη, το ΓΕΕΘΑ εξέδωσε σχετική ανακοίνωση, η οποία αποτύπωνε πλήρως το ιστορικό των σχετικών γεγονότων.

 

Πηγή: ertnews.gr, protothema.gr

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση