ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Η καθήλωση των αεροσκαφών λόγω πανδημίας ανησυχεί τους ειδικούς

Οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή στις αεροπορικές εταιρείες για τυχόν προβλήματα στα αεροπλάνα που έχουν μείνει καθηλωμένα στο έδαφος

No profile pic

Ο άνευ προηγουμένου αριθμός αεροσκαφών που καθηλώθηκαν στο έδαφος λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των καταγεγραμμένων προβλημάτων στη λειτουργία τους, ενώ επιστρέφουν στην ενεργό δράση.

«Ο αριθμός των «ασταθών» ή κακών χειρισμών κατά την προσέγγιση των αεροσκαφών στον διάδρομο προσγείωσης έχει αυξηθεί απότομα φέτος», σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA). Τέτοια προβλήματα μπορεί να οδηγήσουν σε απότομες προσγειώσεις, υπερβάσεις διαδρόμων ή ακόμη και σε συντριβές αεροσκαφών, προειδοποιούν οι ειδικοί.

«Ανησυχώντας για τα δεδομένα της IATA, οι εμπειρογνώμονες καλούν τις αεροπορικές εταιρείες να κάνουν επιπλέον εκπαίδευση στους πιλότους σε ότι αφορά την προσγείωση του αεροσκάφους», δηλώνει ο Γκάρι Μόραν, επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας της Ασίας στην ασφαλιστική εταιρεία ΑON PLC.

Οι προσγειώσεις αεροσκαφών απαιτούν από το πλήρωμα να είναι άρτια εκπαιδευμένο γι' αυτό και η τακτική εκπαίδευση θεωρείται ζωτικής σημασίας.

Σύμφωνα με την εταιρεία αεροσκαφών Airbus SE, η μεγαλύτερη κατηγορία αεροπορικών δυστυχημάτων έχει να κάνει με την προσέγγιση ενός αεροσκάφους στο διάδρομο προσγείωσης .

Η εκπαίδευση όμως των πιλότων δεν είναι η μόνη ανησυχία των εμπειρογνωμόνων.

Ο Eυρωπαικός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) κατέγραψε μία «ανησυχητική τάση» στον αριθμό αναφορών αναξιόπιστης ταχύτητας και υψομέτρου μετά την απογείωση ενός αεροπλάνου.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι απογειώσεις έπρεπε να «σταματήσουν» ή το αεροσκάφος να επιστρέψει στη βάση του.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, το πρόβλημα αφορούσε φωλιές εντόμων που βρέθηκαν μέσα σε σωλήνες του αεροσκάφους, όπου βρίσκονται αισθητήρες που τροφοδοτούν βασικά δεδομένα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Όπως αναφέρει το Reuters, η Kέιτ Σίτον, σύμβουλος Αεροδιαστημικής στο δικηγορικό γραφείο «HFW» με έδρα τη Σιγκαπούρη, δήλωσε ότι, τα πληρώματα πτήσεων πρέπει να είναι υποψιασμένα για πιθανά ελαττώματα που ενδέχεται να μην έχουν εντοπιστεί σωστά καθώς τα αεροπλάνα επιστρέφουν στην ενεργό δράση.

«Βρισκόμαστε σε νέο έδαφος, ο κλάδος πρέπει να λάβει μέτρα για τον μετριασμό των κινδύνων, αλλά πρέπει να προετοιμαστεί για το απροσδόκητο», τόνισε .

Ο EASA δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι, ζητήματα που εντοπίστηκαν μετά από παρατεταμένο χώρο αποθήκευσης των αεροσκαφών περιελάμβαναν διακοπή λειτουργίας του κινητήρα κατά την πτήση , μόλυνση του συστήματος καυσίμων και μπαταρίες έκτακτης ανάγκης που δεν φόρτιζαν σωστά.

«Έχουμε ανθρώπους που επιστρέφουν στη δουλειά και είναι αρκετά «σκουριασμένοι», γεγονός που είναι ένα μεγάλο θέμα», δήλωσε ο Mόραν , ασφαλιστής της AON PLC.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα για πιλότους που επανέρχονται στην υπηρεσία- πολλαπλές συνεδρίες προσομοιωτή και εποπτευόμενους ελέγχους κατά την πτήση, ανάλογα με τη διάρκεια της απουσίας τους από την εργασία.

Η πανδημία κατάφερε βαρύ πλήγμα στον κλάδο τους τελευταίους μήνες, εντούτοις οι περισσότερες κατάφεραν να επιβιώσουν.

Το 2020 μετακινήθηκαν μόλις 1,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι με αεροπλάνα, από 4,5 δις το 2019. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, η δραματική αυτή συρρίκνωση του αριθμού των επιβατών κατά 60,5% οδήγησε σε πτώση του τζίρου κατά 500 δις στα 328 δις δολάρια.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, το 2020 οι κυβερνήσεις έχουν δαπανήσει ήδη 173 δισεκατομμύρια ευρώ τη διάσωση των εθνικών τους αερομεταφορέων ενώ η ΙΑΤΑ αναμένει να διατεθούν τουλάχιστον άλλα 80 δις ευρώ.

Πηγή:protothema.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση