ΚΟΣΜΟΣ
Instagram: Ο αλγόριθμος βομβαρδίζει με εικόνες ανορεξίας λογαριασμούς κοριτσιών με διατροφικές διαταραχές
Σάλος από τις νέες αποκαλύψεις εσωτερικών εγγράφων
SHARE:
Σάλο έχουν προξενήσει οι νέες αποκαλύψεις από εσωτερικά έγγραφα του Facebook ότι το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Instagram (που είναι και αυτό ιδιοκτησίας Ζάκερμπεργκ) έβγαζε, μέσω του αλογρίθμου του, εικόνες ανορεκτικών γυναικών, σε λογαριασμούς κοριτσιών με διατροφικές διαταραχές
Οι ερευνητές του Facebook ανακάλυψαν ότι το Instagram «βομβαρδίζει» έφηβες που έχουν ανορεξία και άλλες διατροφικές διαταραχές με φωτογραφίες και βίντεο άλλων ταλαιπωρημένων κοριτσιών, μια πρακτική που οι ειδικοί λένε ότι έχει αποδειχθεί ότι επιδεινώνει τις διαταραχές.
Σύμφωνα με μια παρουσίαση του Απριλίου από στελέχη του Facebook που δημοσιεύει η New York Post, μια ομάδα ερευνητών του Instagram δημιούργησε έναν δοκιμαστικό χρήστη που ακολουθούσε λογαριασμούς Instagram με εμμονή με τη δίαιτα και το αδυνάτισμα καθώς και hashtags όπως #skinny και #thin.
Στη συνέχεια, ο αλγόριθμος του Instagram συνέστησε περισσότερο περιεχόμενο που σχετίζεται με διατροφικές διαταραχές – συμπεριλαμβανομένων εικόνων από στενά αδύνατα γυναικεία σώματα και λογαριασμούς με ονόματα όπως «skinandbones_», «applecoreanorexic» και «skinny._.binge».
Η επίδραση στην ψυχική και σωματική υγεία των χρηστών
Ενώ οι εικόνες υπερβολικά αδυνατισμένων σωμάτων μπορεί να προκαλούν αρνητικά συναισθήματα στους περισσότερους ανθρώπους, οι έφηβοι που έχουν ήδη προβλήματα με την εικόνα του σώματός τους, τις μοιράζονται ως «thinspo», εικόνες που «εμπνέουν» τους χρήστες να γίνουν απίστευτα αδύνατοι, σύμφωνα με ειδικούς υγείας.
«Ακόμα και τα άτομα με νευρική ανορεξία μπορούν να αναγνωρίσουν ότι ένα άτομο είναι πολύ αδύνατο — αλλά μπορεί ακόμα να υπάρχει κάποιο στοιχείο αυτής της εικόνας που τους αρέσει», είπε ο Δρ Andrea D. Vazzana, ψυχολόγος παιδιών και εφήβων στο NYU Langone που εργάζεται με ασθενείς με διατροφικές διαταραχές.
Για παράδειγμα, ένα έφηβο κορίτσι με ανορεξία μπορεί να προσηλώσει στο Instagram εικόνες των ζυγωματικών ενός μοντέλου και στη συνέχεια να λιμοκτονήσει, είπε η Vazzana. Προσθέτει ότι το περιεχόμενο που σχετίζεται με διατροφικές διαταραχές και το Instagram και άλλοι ιστότοποι κοινωνικών μέσων όπως το TikTok έχουν επηρεάσει το 99 τοις εκατό των ασθενών της – συμπεριλαμβανομένων ενηλίκων ανδρών και γυναικών.
«Βομβαρδίζονται», είπε ο Vazzana.
Τα έγγραφα δείχνουν ότι ο κολοσσός είχε γνώση για το ζήτημα μήνες πριν
Η αποκάλυψη της Post για τη μελέτη του Instagram έρχεται μετά από μια σειρά από δημοσιεύματα βόμβα στη Wall Street Journal που έδειξαν ότι το Instagram χειροτερεύει τα προβλήματα της εικόνας του σώματος για ένα στα τρία έφηβα κορίτσια, σύμφωνα με άλλη εσωτερική έρευνα της εταιρείας.
Μετά το ρεπορτάζ της Εφημερίδας, το Facebook καθυστέρησε τα σχέδια για μια παιδική έκδοση του Instagram και η επικεφαλής ασφάλειας της εταιρείας Αντιγόνη Ντέιβις κλήθηκε να καταθέσει ενώπιον μιας βασικής υποεπιτροπής της Γερουσίας.
Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, ο γερουσιαστής Richard Blumenthal (D-Conn.) αποκάλυψε ότι το γραφείο του είχε δημιουργήσει έναν δοκιμαστικό λογαριασμό στο Instagram για ένα 13χρονο κορίτσι και ότι ο λογαριασμός είχε κατακλυστεί από περιεχόμενο που προάγει τις διατροφικές διαταραχές μέσα σε μία ημέρα.
«Οι συστάσεις του Instagram θα εξακολουθούν να αφορούν τις ανασφάλειες ενός ατόμου – τις ευπάθειες μιας νεαρής γυναίκας – σχετικά με το σώμα τους και να το παρασύρουν σε σκοτεινά μέρη που εξυμνούν τις διατροφικές διαταραχές και τον αυτοτραυματισμό», είπε ο Blumenthal. «Αυτό κάνει το Instagram».
Η μελέτη του Instagram, η οποία δείχνει ότι το Facebook γνώριζε το ζήτημα μήνες πριν από το πείραμα του Blumenthal.
Ένας εκπρόσωπος του Facebook είπε: «Θέλουμε το Instagram να είναι ένα υποστηρικτικό μέρος για άτομα που παλεύουν με διατροφικές διαταραχές και προβλήματα εικόνας του σώματος, ειδικά νεαρές γυναίκες και κορίτσια, και έχουμε συνεργαστεί με ειδικούς όπως η National Eating Disorders Association για χρόνια για να δημιουργήσουμε πολιτικές και δυνατότητες ώστε να βοηθήσουμε όπου μπορούμε.
Ο σκοπός αυτής της ανάλυσης ήταν να αναζητήσουμε τομείς στους οποίους μπορούμε να βελτιωθούμε και ανταποκριθήκαμε στα κενά που βρήκαμε κάνοντας αλλαγές στο “search” για να καταστήσουμε πιο δύσκολο για τους ανθρώπους να βρουν λογαριασμούς που μοιράζονται περιεχόμενο που σχετίζεται με διατροφικές διαταραχές».