Το Instagram απολογήθηκε για ένα «λάθος» που οδήγησε τον αλγόριθμο την πλατφόρμας να διαφημίσει περιεχόμενο σχετικό με δίαιτες σε άτομα με διατροφικές διαταραχές.
Η πλατφόρμα προτείνει εδώ και καιρό διάφορους όρους, μεταξύ άλλων «fasting» (νηστεία) και «appetite suppressant» (κατασταλτικό όρεξης), ενώ πολλοί επισημαίνουν ότι τέτοιες προτάσεις μπορεί να οδηγήσουν ευάλωτα άτομα στην υποτροπή.
Το Facebook, στο οποίο ανήκει το Instagram, είπε στο BBC πως οι προτάσεις πυροδοτήθηκαν από μια νέα λειτουργία αναζήτησης. «Πρόσφατα προσθέσαμε μια νέα λειτουργία αναζήτησης στο Instagram, πέρα από hashtag και ονόματα χρηστών, για να βοηθήσουμε τους χρήστες να ανακαλύπτουν πιο εύκολα και να εξερευνούν περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει περισσότερο. Στο πλαίσιο του νέου χαρακτηριστικού, όταν πληκτρολογείς στην μπάρα αναζήτησης, προτείνουμε θέματα που ίσως θέλει κανείς να ψάξει».
«Οι προτάσεις, καθώς επίσης τα ίδια τα αποτελέσματα των αναζητήσεων, περιορίζονται σε γενικά ενδιαφέροντα, και η απώλεια βάρους δεν θα έπρεπε να είναι ένα από αυτά» είπε ο εκπρόσωπος του Facebook.
Η εταιρία είπε ότι επιβλαβείς όροι έχουν πλέον αφαιρεθεί και το ζήτημα με το επίμαχο χαρακτηριστικό αναζήτησης έχει επιλυθεί.