ΚΟΣΜΟΣ

Χάνει την πρώτη θέση το Χίθροου λόγω covid-19

Το Σαρλ Ντε Γκολ στο Παρίσι θεωρείται πλέον ως ο πιο πολυσύχναστος αεροπορικός κόμβος της Ευρώπης

No profile pic

Το αεροδρόμιο Χίθροου έχασε την πρώτη θέση ως ο πιο πολυσύχναστος αεροπορικός κόμβος της Ευρώπης από το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ στο Παρίσι. Η πανδημία COVID-19 που μείωσε κατακόρυφα τη ζήτηση για πτήσεις αλλά και η απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης για τη μη διενέργεια τεστ κορωνοϊού στους επιβάτες ευθύνονται για αυτή την εξέλιξη. Το Χίθροου ανακοίνωσε ότι έχει πτώση κερδών 1,65 δισεκατομμυρίων ευρώ τους πρώτους 9 μήνες ενώ ο αριθμός επιβατών -18,9 εκατομμύρια- στο τρίτο τρίμηνο παρέμεινε κάτω από το 84%.

Το Heathrow αναμένει ότι ο αριθμός των επιβατών θα μειωθεί περισσότερο από ό, τι είχε προβλεφθεί φέτος και θα ανακάμψει πιο αργά το 2021. Το αεροδρόμιο αναμένει τώρα να εξυπηρετήσει 22,6 εκατομμύρια επιβάτες φέτος και 37,1 εκατομμύρια το 2021. Η πρόβλεψη για φέτος αντιπροσωπεύει μείωση κατά 72% από το 2019.

Στη λίστα των ευρωπαϊκών αεροδρομίων ακολουθούν το Σίπχολ του Άμστερνταμ(17,6 εκατομμύρια επιβάτες), η Φρανκφούρτη(16,1 εκατομμύρια επιβάτες) και η Μαδρίτη(14,7 εκατομμύρια επιβάτες). Σε αντίθεση με το Χίθροου στα υπόλοιπα διενεργούνται τεστ κορωνοϊού στους επιβάτες. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κάνει τεστ σε επιβάτες από χώρες υψηλού κινδύνου από την 1η Δεκεμβρίου για να βοηθήσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας .

Όπως λέει ο Αντρέ Σνάιντερ, διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου της Γενεύης:« Περίπου το 95% των εσόδων μας εξαρτάται από τους επιβάτες. Δεν έχει σημασία αν είναι άμεσα ή έμμεσα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μια τεράστια απώλεια εσόδων. Λάβαμε πολλά μέτρα για να μειώσουμε το κόστος μας, αλλά καθώς είμαστε μια πλατφόρμα γεμάτη εγκαταστάσεις υψηλής τεχνολογίας, έχουμε περιορισμένους τρόπους για να μειώσουμε το κόστος μας γρήγορα».

Σχεδόν 200 ευρωπαϊκά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν αφερεγγυότητα τους επόμενους μήνες, εκτός εάν τα αεροπορικά ταξίδια αρχίσουν να ανακάμπτουν. Απειλούνται 277.000 θέσεις εργασίας και 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ του ευρωπαϊκού ΑΕΠ.

Η απειλή του κλεισίματος των αεροδρομίων σημαίνει ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει την προοπτική της κατάρρευσης ενός σημαντικού μέρους του συστήματος αεροπορικών μεταφορών της - εκτός εάν οι κυβερνήσεις σπεύσουν να παράσχουν την απαιτούμενη υποστήριξη. Μέχρι στιγμής, λίγες το έχουν κάνει.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση