ΚΟΣΜΟΣ
H «γεννήτρια με ρόδες» για τις διακοπές ρεύματος στο σπίτι
Η GM ξεκίνησε πέρυσι ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να τεστάρει την ιδέα της τροφοδοσίας του σπιτιού
Στις αρχές Μαρτίου, ισχυροί άνεμοι έριξαν δέντρα και καλώδια ρεύματος στην περιοχή του Νάσβιλ στο Τενεσί, αφήνοντας χιλιάδες σπίτια χωρίς ρεύμα. Ομως, περίπου 20 μίλια έξω από την πόλη, ένα ηλεκτρικό φορτηγό της Ford τροφοδοτούσε με ενέργεια ένα σπίτι.
Οι ειδικοί σε θέματα ενέργειας και αυτοκινήτων αναμένουν ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα κάνουν το ίδιο τα επόμενα χρόνια: θα αξιοποιούν δηλαδή την ενέργεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για κάτι περισσότερο από την οδήγηση.
«Είναι πραγματικά κάτι που αλλάζει τα δεδομένα», δήλωσε ο Ράιαν Ο’ Γκόρμαν, διευθυντής ενεργειακών υπηρεσιών επιχειρηματικής ανάπτυξης στη Ford. «Το φορτηγό είναι μια μεγάλη πηγή ενέργειας. Τέτοια ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να τροφοδοτήσουν το σπίτι για αρκετές ημέρες».
Τα ηλεκτρικά δίκτυα καταπονούνται κατά τη διάρκεια ακραίων καιρικών συνθηκών που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή, συμπεριλαμβανομένων των κυμάτων καύσωνα, των έντονων καταιγίδων και των καταστροφικών πλημμυρών. Πολλοί έχουν αγοράσει γι’ αυτόν τον λόγο, γεννήτριες ή οικιακά ηλιακά συστήματα και μπαταρίες.
Η GM ξεκίνησε πέρυσι ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να τεστάρει την ιδέα της τροφοδοσίας του σπιτιού. Η ουσία της πρωτοβουλίας είναι η αμφίδρομη φόρτιση, η οποία θα επέτρεπε στο όχημα να αντλεί ισχύ από το δίκτυο και να παρέχει ρεύμα σε κάτι άλλο –σε αυτή την περίπτωση ένα σπίτι.
Μετά από εργαστηριακές δοκιμές, οι εταιρείες σχεδιάζουν να επιτρέψουν σε μια μικρή ομάδα πελατών να λαμβάνουν ενέργεια από ένα ηλεκτρικό όχημα όταν σταματήσει να ρέει ρεύμα από το ηλεκτρικό δίκτυο.
Ο Ολιβερ Φίλιπς, διευθύνων σύμβουλος της Qmerit μιας εταιρείας εγκατάστασης ηλεκτρικών φορτιστών δήλωσε ότι με την πάροδο του χρόνου όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούν εύκολα να συνδυάζουν τους ηλιακούς συλλέκτες, τις οικιακές μπαταρίες και τα ηλεκτρικά οχήματα.
«Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες θα μπορούσαν τελικά να διαδραματίσουν ακόμη μεγαλύτερο ρόλο, παρέχοντας ενέργεια στο δίκτυο όταν η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας υπερβαίνει την προσφορά», δήλωσε ο Γκας Πίουγκα, ιδιοκτήτης της Airstream Services, μιας εταιρείας ηλεκτρικών ειδών, θέρμανσης και ψύξης.
Ορισμένοι ειδικοί σε θέματα ενέργειας ανησυχούν ότι η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να επιβαρύνει τα δίκτυα αυξάνοντας σημαντικά τη ζήτηση ενέργειας.
Ωστόσο, ορισμένοι εμπειρογνώμονες έχουν προειδοποιήσει ότι η συχνή χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την τροφοδοσία των σπιτιών ή του δικτύου θα μπορούσε να μειώσει την εμβέλεια των μπαταριών.
Mε πληροφορίες από New York Times