ΚΟΣΜΟΣ

Γιατί οι Αμερικανοί έχουν εμμονή με το φυστικοβούτυρο

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι αγρότες στις νότιες ΗΠΑ άλεθαν τα φιστίκια σε πάστα το 1800 για χρόνια πριν φτάσει σε ευρεία επιτυχία.

Γιατί οι Αμερικανοί έχουν εμμονή με το φυστικοβούτυρο

Για τους περισσότερους Αμερικανούς, όταν πρόκειται για φυστικοβούτυρο, μόνο μία ερώτηση είναι πρωταρχικής σημασίας: μαλακό ή τραγανό;

Αυτό που οι περισσότεροι καταναλωτές δεν γνωρίζουν, είναι πώς αυτή η επιλογή διαμορφώνεται εδώ και εκατοντάδες χρόνια παραγωγής μέσω της τεχνολογίας, της καινοτομίας και του μάρκετινγκ, που της επέτρεψαν να γίνει ένα δημοφιλές, αν όχι αγαπημένο σνακ στις ΗΠΑ. 

Το προϊόν, που έγινε διάσημο για τη μοναδική του γεύση, την προσιτή τιμή και την προσαρμοστικότητά του, μπορεί να καταναλωθεί μόνο του, να απλωθεί σε ένα σάντουιτς ή ακόμα και να μετατραπεί σε ένα επιδόρπιο.

Αυτοί οι παράγοντες και άλλοι το έχουν μετατρέψει σε μια βιομηχανία 2 δισ. δολαρίων τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με την Circana, εταιρεία ερευνών με έδρα το Σικάγο, σε αλειφόμενο φυστικοβούτυρο, που κοστίζει κατά μέσο όρο περίπου 0,20 δολάρια ανά μερίδα.

Η «διάρκεια ζωής» του φυστικοβούτυρου στις ΗΠΑ συνοψίζεται σε αρκετούς παράγοντες, αλλά ξεκινά με την πρόοδο της τεχνολογίας στις αρχές του 1900 με την υδρογόνωση που κατέστησε δυνατή τη μεταφορά του αλείμματος.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι αγρότες στις νότιες ΗΠΑ άλεθαν τα φιστίκια σε πάστα το 1800 για χρόνια πριν φτάσει σε ευρεία επιτυχία.

Ήταν ο Πήτερ Παν, αρχικά γνωστός ως Ε.Κ. Pond, που έγινε η πρώτη μάρκα που ανέπτυξε εμπορικά το φυστικοβούτυρο το 1920, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο τρώμε το φυστικοβούτυρο σήμερα.

Η μάρκα, χρησιμοποιώντας ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τον δημιουργό του Skippy, Joseph Rosefield, ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε την υδρογόνωση φέρνοντας επανάσταση στη βιομηχανία.

Το φυστικοβούτυρο έχει ποσοστό διείσδυσης στα νοικοκυριά 90%, συγκρίσιμο με άλλα βασικά είδη, όπως δημητριακά πρωινού, σούπα και ψωμί σάντουιτς, σύμφωνα με τον Matt Smith, Αντιπρόεδρο της Equity Research της Stifel Financial Corp.

«Το φυστικοβούτυρο είναι κάτι που ήταν πάντα δημοφιλές εδώ και δεκαετίες στους καταναλωτές, αλλά συνεχίζει να αναπτύσσεται όχι μόνο ως προϊόν σε βάζο, αλλά σε νέες μορφές και σε νέα μέρη. Έτσι, οι άνθρωποι σκέφτονται, «πώς μπορώ να βάλω περισσότερο φυστικοβούτυρο σε σνακ, σε επιδόρπια και σε άλλες παρασκευές, όπως σε σάλτσες μαγειρικής», αναφέρουν άνθρωποι της συγκεκριμένης αγοράς. 

«Η Κίνα αρχίζει να καταναλώνει φυστικοβούτυρο. Και αν μπορούσαμε απλώς να τους κάνουμε να καταναλώνουν μια λίβρα κατά κεφαλήν φυστικοβούτυρο, θα ξεπερνούσαν κατά πολύ αυτό που καταναλώνουμε στις ΗΠΑ», αναφέρουν εκπρόσωποι εταιρειών που προωθούν το φυστικοβούτηρο. 

Στην χώρα τους, οι Αμερικανοί τρώνε κατά μέσο όρο 4,25 λίβρες φυστικοβούτυρο ανά κάτοικο, αριθμός που αυξήθηκε προσωρινά κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Φιστικιών.

Το φυστικοβούτυρο και τα φιστίκια στο σύνολό τους έφτασαν σε επίπεδο ρεκόρ κατά κεφαλήν κατανάλωσης 7,8 λίβρες ανά κάτοικο. Και κατά τη διάρκεια του COVID, όταν οι άνθρωποι ήταν πολύ πιεσμένοι και έπρεπε να εργαστούν εξ αποστάσεως και τα παιδιά έπρεπε να πάνε σχολείο εξ αποστάσεως, κατέφυγαν στο φυστικοβούτυρο. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ήταν το απόλυτο comfort food για πολλούς Αμερικανούς που τους θύμισε πιο ευτυχισμένες στιγμές της παιδικής ηλικίας. 

 

Πηγή: moneyreview.gr 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση