ΚΟΣΜΟΣ
Φιλοδοξεί να γίνει η νεότερη γυναίκα που θα διασχίσει τον κόσμο με μοτοσικλέτα
Η Μπρίτζετ Μακάτσεν προσπαθεί να καταρρίψει ρεκόρ
Γεννημένη σε μια οικογένεια μοτοσικλετιστών, η Μπρίτζετ Μακάτσεν γνώρισε από πολύ νωρίς τη συγκίνηση που προσφέρει η οδήγηση μιας μοτοσικλέτας.
Η 22χρονη, που μεγάλωσε στο Βόρειο Ουισκόνσιν, απέκτησε την πρώτη της μοτοσικλέτα όταν ήταν περίπου 19 ετών και σύντομα άρχισε να ξεκινάει ταξίδια σε πόλεις όπως η Βαλτιμόρη και η Νέα Υόρκη.
Όμως, η ιδέα να κάνει τον γύρο του κόσμου δεν της είχε περάσει ποτέ από το μυαλό, μέχρι που ο μεγαλύτερος αδελφός της της επισήμανε ότι ήταν ακόμα αρκετά νέα για να καταρρίψει το ρεκόρ του νεότερου ανθρώπου που έχει κάνει τον γύρο του κόσμου με μοτοσικλέτα.
Η Μακάτσεν, της οποίας το μεγαλύτερο οδικό ταξίδι ήταν από το Ουισκόνσιν στην Ουάσινγκτον, λέει ότι στην αρχή απέρριψε την ιδέα, αλλά η ιδέα αυτή επανερχόταν συνεχώς στο μυαλό της.
«Μετά από λίγο, είπα «γιατί όχι;» «Ο μόνος λόγος που δεν πίστευα ότι θα το έκανα ήταν επειδή το φοβόμουν», λέει στο CNN Travel. «Έλεγα στον εαυτό μου «όχι». Και τότε αποφάσισα να πω στον εαυτό μου, «ναι». Και να ‘μαστε λοιπόν».
Πρόκληση για ρεκόρ
Η Μπρίτζετ Μακάτσεν προσπαθεί να καταρρίψει το ρεκόρ του νεότερου ανθρώπου που έχει κάνει τον γύρο του κόσμου με μοτοσικλέτα.
Η Μακάτσεν πέρασε περίπου ένα χρόνο σχεδιάζοντας τη διαδρομή της, ζητώντας συμβουλές από τον Χένρι Κρου, ο οποίος ήταν 23 ετών όταν ολοκλήρωσε τον γύρο του κόσμου με μοτοσικλέτα το 2019, καθώς και από άλλους που είχαν επιχειρήσει στο παρελθόν την πρόκληση. Ο Κέιν Αβελάνο, ο οποίος πέτυχε αυτό το κατόρθωμα μια μέρα πριν από τα 24α γενέθλιά του το 2017, αναφέρεται σήμερα ως κάτοχος του ρεκόρ στον ιστότοπο των παγκόσμιων ρεκόρ Γκίνες.
Προκειμένου να γίνει ο νέος κάτοχος του ρεκόρ, η Μακάτσεν καλείται να τηρήσει έναν κατάλογο προδιαγραφών, μεταξύ των οποίων η χρήση της ίδιας μοτοσικλέτας για όλο το ταξίδι και η αποφυγή παραμονής σε μια τοποθεσία για πάνω από δύο εβδομάδες.
Η Μακάτσεν θα πρέπει επίσης να διασχίσει τουλάχιστον μία φορά τον Ισημερινό, ενώ το ταξίδι πρέπει να είναι τουλάχιστον 40.075 χιλιόμετρα για να προκριθεί.
Αφού αποταμίευσε όσα περισσότερα χρήματα μπορούσε, η Μακάτσεν ξεκίνησε τον Αύγουστο, περνώντας τις πρώτες εβδομάδες «τριγυρνώντας στις Ηνωμένες Πολιτείες», προτού κατευθυνθεί στην Μπάχα και περάσει στην ηπειρωτική χώρα του Μεξικού με πλοίο.
Ταξιδεύει μαζί με μια σύντροφο οδήγησης, την Kiva, την οποία γνώρισε πριν από μερικούς μήνες, κατά τη διάρκεια αυτού του τμήματος του ταξιδιού, και λέει ότι συχνά προκαλούν αναστάτωση όταν φτάνουν σε ένα νέο μέρος και βγάζουν τα κράνη τους.
«Πολλές φορές οι άνθρωποι εκπλήσσονται πολύ», λέει. “Λες και περιμένουν να οδηγούν οι άνδρες αυτές τις μοτοσικλέτες».
Προσπαθώντας να καταρρίψει το συγκεκριμένο ρεκόρ, η Μακάτσεν, η οποία καταγράφει τα ταξίδια της στον λογαριασμό της στο Instagram, bike.will.travel, ελπίζει να «εκπροσωπήσει τη νέα γενιά αναβατών», τονίζοντας ότι υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στο να βλέπεις τον κόσμο ταξιδεύοντας με αυτοκίνητο και με μοτοσικλέτα.
«Σε ένα αυτοκίνητο, είσαι σε μια φούσκα και κινείσαι μέσα στον κόσμο», λέει. Ώμος, σε μια μοτοσικλέτα, εκτίθεσαι στα πάντα, καλώς ή κακώς. Βλέμματα, μυρωδιές, ήχους. Τα πάντα έχουν μεγαλύτερη σημασία για σένα.
«Είσαι εκτεθειμένος στα πάντα και είναι πολύ πιο ελκυστικό. Είναι πιο οικείο».
Η Μακάτσεν, η οποία μόλις έφυγε από την Πόλη του Μεξικού, σκοπεύει να κατευθυνθεί σιγά σιγά προς τη Νότια Αμερική, ταξιδεύοντας μέσω Βραζιλίας, Χιλής, Αργεντινής και Ουρουγουάης πριν πετάξει για την Ευρώπη.
«Εδώ είναι που υπάρχει λιγότερο σχέδιο», εξηγεί. «Επειδή πρέπει να βρω κάπου να στείλω τη μοτοσικλέτα μου με πλοίο, κάτι που θα πάρει περίπου δύο μήνες».
Μόλις τόσο η Μακάτσεν όσο και η μοτοσικλέτα της φτάσουν στην Ευρώπη, ιδανικά μέσω Ισπανίας, η Μακάτσεν ελπίζει να ταξιδέψει μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιρλανδίας και να περάσει στην Τουρκία, η οποία εκτείνεται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και «έρχεται δίπλα στην Κασπία Θάλασσα».
Σε αυτό το στάδιο, έχει έναν περιορισμένο αριθμό επιλογών διαδρομής για να προχωρήσει περαιτέρω στην Ασία, καθεμία από τις οποίες συνοδεύεται από αρκετά μεγάλες προκλήσεις.
Η Μακάτσεν είχε αρχικά προγραμματίσει να εισέλθει στη Ρωσία, αλλά αυτό μπορεί να μην είναι εφικτό λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία.
Η προοπτική να ταξιδέψει μέσω της Κίνας ή του Ιράν είναι ίσως ακόμη λιγότερο εφικτή λόγω των συνοριακών περιορισμών που ισχύουν στο πρώτο και των πολιτικών αναταραχών στο δεύτερο επειδή («η κυβέρνηση των ΗΠΑ συμβουλεύει τους ταξιδιώτες να μην επισκέπτονται το Ιράν»).
«Η κατάσταση είναι πολύ περίπλοκη», λέει η ίδια. «Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η Ρωσία είναι η καλύτερη επιλογή μου».
«Συνήθως, όταν ήμουν σε ταξίδι με μοτοσικλέτα, πήγαινα κάπου και δεν είχα πολύ χρόνο», εξηγεί. «Τώρα όμως έχω άπλετο χρόνο».
Η Μακάτσεν επέλεξε να ξεφορτώσει μέρος του εξοπλισμού της κατά τη διάρκεια της διαδρομής, προκειμένου να διατηρήσει τα πράγματα όσο το δυνατόν πιο εύχρηστα, και αυτή τη στιγμή μεταφέρει δύο παντελόνια, δύο πουκάμισα, έναν μικροσκοπικό αεροσυμπιεστή, ένα επιπλέον μπουκάλι καυσίμου, μια σόμπα κάμπινγκ, μια σκηνή, έναν υπνόσακο, εξοπλισμό φωτογραφικής μηχανής και έναν φορητό υπολογιστή.
«Κάποια από αυτά μπορεί να είναι βαριά, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για σούπερ βασικά πράγματα», λέει.
Αν και είχε αποταμιεύσει κάποια χρήματα πριν ξεκινήσει το ταξίδι, γρήγορα συνειδητοποίησε ότι δεν θα ήταν σχεδόν αρκετά για να καλύψει όλα τα έξοδά της.
Αν και ήταν επιφυλακτική για τους κινδύνους που θα μπορούσε ενδεχομένως να αντιμετωπίσει οδηγώντας μοτοσικλέτα σε άγνωστες χώρες πριν ξεκινήσει το ταξίδι, η Μακάτσεν λέει ότι οι μέχρι τώρα εμπειρίες της βοήθησαν να ηρεμήσει το μυαλό της.
«Ακούς πολλά πράγματα για το ότι ο κόσμος είναι πολύ επικίνδυνος και ότι πρέπει να μένεις εκεί που είσαι ασφαλής», λέει.
«Εν μέρει αυτό είναι αλήθεια. Δεν μπορεί κανείς να αποφύγει το γεγονός ότι βάζω τη ζωή μου σε κίνδυνο κάνοντας αυτό. Αλλά υπάρχει επίσης ένα μεγάλο μέρος του κόσμου που είναι πολύ ευγενικό και καταπληκτικό. Και νομίζω ότι αυτό αντισταθμίζει κατά πολύ τα πολύ τρομακτικά κομμάτια».
Παρόλο που το ταξίδι έχει κυλήσει σχετικά ομαλά μέχρι στιγμής, η Μακάτσεν δεν θεωρεί τίποτα δεδομένο και λέει ότι γνωρίζει πολύ καλά ότι η προσπάθειά της για κατάρριψη του ρεκόρ θα μπορούσε να ματαιωθεί για λόγους που δεν μπορεί να τα ελέγξει.
«Σίγουρα είμαι λίγο ανήσυχη για το ενδεχόμενο να μην μπορέσω να συνεχίσω εξαιτίας κάποιου γεγονότος», παραδέχεται. «Όπως το να σπάσει η μοτοσικλέτα ή να χειροτερέψουν τα πράγματα στον κόσμο».
Φυσικά, αν καταφέρει να σπάσει το συγκεκριμένο ρεκόρ, το πιθανότερο είναι ότι κάποια μέρα θα έρθει κάποιος ακόμα νεότερος και θα κάνει νέο ρεκόρ.
Ωστόσο, η Μακάτσεν δεν ανησυχεί καθόλου γι’ αυτό. Στην πραγματικότητα, λέει ότι θα βοηθήσει ευχαρίστως όποιον θέλει να το κάνει, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα την ξεπεράσει.
«Θέλω να κάνω και άλλους ανθρώπους να κάνουν τέτοια πράγματα», λέει. «Ίσως όχι απαραίτητα σε αυτή τη δεξιότητα, γιατί δεν έχουν όλοι τον χρόνο».
Αν κάποιος ερχόταν σε μένα τώρα και έλεγε: «Θέλω να σπάσω αυτό το ρεκόρ, και το έσπαγε πριν από μένα. Αυτό δεν θα με ενοχλούσε καθόλου».
Πηγή: ertnews.gr