ΚΟΣΜΟΣ
Δύο στους τρεις οδηγούς στην Ισπανία δεν ξέρουν να οδηγούν σωστά σε κυκλικό κόμβο
Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποίησε η AXA στην Ισπανία, δύο στους τρεις χρήστες δεν ξέρουν πώς να οδηγούν σωστά σε έναν κυκλικό κόμβο, ποιος έχει προτεραιότητα και πώς πρέπει να οδηγεί για να βγει από αυτόν.
SHARE:
Ένα συνηθισμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί είναι ποιος έχει προτεραιότητα κατά τη διάρκεια της κίνησής τους σε κυκλικό κόμβο. Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποίησε η AXA στην Ισπανία, δύο στους τρεις χρήστες δεν ξέρουν πώς να οδηγούν σωστά σε έναν κυκλικό κόμβο, ποιος έχει προτεραιότητα και πώς πρέπει να οδηγεί για να βγει από αυτόν.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ (άρθρο 26) που ισχύει στην Ελλάδα, στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση. Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά. Άρα, προτεραιότητα έχουν όσοι εισέρχονται στην πλατεία καθώς έρχονται από δεξιά. Όταν όμως υπάρχει το σήμα «STOP», θα πρέπει να παραχωρήσουν την προτεραιότητα στα οχήματα που κινούνται εντός του κυκλικού κόμβου. Αποτέλεσμα της έρευνας που πραγματοποίησε η AXA είναι ότι το 54% των ατυχημάτων σε έναν κυκλικό κόμβο συμβαίνουν κατά την είσοδο των οχημάτων σε αυτόν. Να σημειώσουμε ότι ο κυκλικός κόμβος μειώνει τα τροχαία ατυχήματα κατά 30% και συμβάλλει στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων.
Η πρώτη πρόταση κατά την άφιξη (σύμφωνα με τους ειδικούς) ενός οδηγού που πλησιάζει σε έναν κυκλικό κόμβο είναι να επιβραδύνει, να δείξει μεγάλη προσοχή, να τηρήσει τη σηματοδότηση εάν υπάρχει και να κοιτάξει δεξιά, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψει ότι σε αρκετές χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία ή την Κύπρο η είσοδος βρίσκεται στα αριστερά.
Ο δεύτερος «χρυσός» κανόνας που προτείνουν οι ειδικοί είναι ο οδηγός να μη δείξει βιασύνη, ειδικά αν δεν είναι σίγουρος για την προτεραιότητα. Να περιμένει έως ότου να μπορέσει να περάσει χωρίς τον κίνδυνο ατυχήματος. Σε γενικές γραμμές, συνιστάται η οδήγηση να γίνεται στις εξωτερικές λωρίδες, ενώ στα σύγχρονα αυτοκίνητα το σύστημα υποβοήθησης Lane Assist μπορεί να βοηθήσει στο να κρατήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του.
Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στους ποδηλάτες, καθώς είναι πιο ευάλωτοι, ενώ θα πρέπει να θυμόμαστε ότι συχνά, κυρίως σε ώρες αιχμής, οι κυκλικοί κόμβοι δοκιμάζουν την υπομονή του οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε κυκλικό κόμβο πρέπει ο οδηγός να είναι ήρεμος.
Η Γαλλία έχει τους περισσότερους κυκλικούς κόμβους από οποιασδήποτε άλλη χώρα, καθώς έχει μία κάθε 21 χιλιόμετρα. Ο κυκλικός κόμβος Arc de Triomphe στο Παρίσι είναι ο παλαιότερος στον κόσμο, καθώς 12 λεωφόροι συγκλίνουν σε αυτόν. Είναι επίσης γνωστή για τον υψηλό αριθμό ατυχημάτων.
Ο πιο περίπλοκος κυκλικός κόμβος βρίσκεται στο Swindon (Μεγ. Βρετανία). Έχει συνολικά επτά κυκλικούς κόμβους και η κίνηση είναι διαφορετική σε καθένα από αυτούς.
Τέλος, στη Μαλαισία βρίσκεται ο μεγαλύτερος κυκλικός κόμβος στον κόσμο. Έχει έκταση 4.500 τετραγωνικών μέτρων και στη μέση υπάρχει ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων.