ΚΟΣΜΟΣ
Ην. Βασίλειο: «Υπαιτιότητα» του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας η ταλαιπωρία για 300.000 επιβάτες
Ως αιτία ερευνάται το ενδεχόμενο ένα λανθασμένα κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης από γαλλική αεροπορική εταιρεία να ευθύνεται για το χάος που προκλήθηκε.
Η ταλαιπωρία συνεχίζεται για τους επιβάτες που ακόμη δεν μπορούν να επιστρέψουν στη Βρετανία αλλά και αυτούς που θέλουν να φύγουν από τη χώρα καθώς πρόκειται για μία από τις πιο επιβαρυμένες με κίνηση μέρες του χρόνου. Τελειώνουν οι διακοπές και αρχίζουν τα σχολεία.
Συνολικά ακυρώθηκαν περίπου 2000 πτήσεις που επηρεάζουν αντίστοιχα 300,000 επιβάτες.
Τουλάχιστον 280 πτήσεις ακυρώθηκαν χθες, σημαντικά λιγότερες από τη Δευτέρα όταν το αυτόματο σύστημα ελέγχου έκλεισε.
Ως αιτία ερευνάται το ενδεχόμενο ένα λανθασμένα κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης από γαλλική αεροπορική εταιρεία να ευθύνεται για το χάος που προκλήθηκε.
Τα σχέδια πτήσεων κατατίθενται για κάθε αεροσκάφος. Αποστέλλονται σε τυπική μορφή του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και στη συνέχεια μετατρέπονται από κάθε πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας — στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, τη Nats. Απ’ ότι φαίνεται παρουσιάστηκε πρόβλημα κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και μπλόκαρε το σύστημα αυτόματου ελέγχου.
Ο Μάρτιν Ρολφ, διευθύνων σύμβουλος της Nats, είπε ότι το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιεί το Ηνωμένο Βασίλειο και ο μισός Βόρειος Ατλαντικός Ωκεανός.
Η κυβέρνηση είπε ότι διεξάγεται έρευνα υπό την επίβλεψη την Πολιτικής Αεροπορίας και τα συμπεράσματα θα δημοσιοποιηθούν σε μερικές μέρες.
Ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι θα επιτραπεί να πραγματοποιηθούν κάποιες επιπλέον νυχτερινές πτήσεις στο Χίθροου για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των καθυστερήσεων. Συντόνισε μια κλήση μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, Nats και Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) χθες το απόγευμα.
Εκτιμάται ότι τo κόστος διακοπής λειτουργίας για τις αεροπορικές εταιρείες θα ανέλθει σε εκατομμύρια. Σύμφωνα με τη βρετανική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν «καθήκον φροντίδας» στους πελάτες τους όταν υπάρχει διακοπή. Αυτό περιλαμβάνει φαγητό, ποτό και διανυκτέρευση.
Ωστόσο, οι επιβάτες δεν δικαιούνται αποζημίωση, επειδή η κατάρρευση της πληροφορικής ήταν υπαιτιότητα του Nats, του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, και όχι των αεροπορικών εταιρειών.