ΚΟΣΜΟΣ
Αύξηση της κατ' οίκον διανομής φαγητού κατά την πανδημία στο Ντουμπάι
Η διανομή αφορά προπαρασκευασμένο φαγητό και πακέτα με προϊόντα που μαγειρεύουν οι πελάτες
SHARE:
Στις αρχές κάθε νέου έτους, πολλοί προσπαθούν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές φαγητού και προσέχουν τι τρώνε. Το Ντουμπάι είναι διάσημο για τα διεθνή αλλά και τα εγχώρια εστιατόρια που βρίσκονται σε πανέμορφες τοποθεσίες. Τους τελευταίους μήνες υπάρχει όμως αυξητική τάση του φαγητού που διανέμεται στο σπίτι.
Το ντελίβερι είναι κάτι πολύ γνώριμο στο Ντουμπάι, είτε πρόκειται για φαγητό, καφέ, μέχρι και τα πλυμένα ρούχα: «Οι τιμές είναι πολύ διαφορετικές στο Ντουμπάι. Μερικές υπηρεσίες μπορεί να είναι αρκετά ακριβές. Ο λόγος που αλλάξαμε τόσο πολύ μετά από αρκετούς μήνες είναι ότι μπορεί να γίνει βαρετό. Υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα γευμάτων, αλλά μετά από έξι μήνες που έχεις τον ίδιο πρωινό, χρειάζεται να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό» αναφέρει η Τζέσικα Ντέιβις που έχει αγοράσει ένα πρόγραμμα διανομής φαγητού κατ' οίκον.
Η αγορά τροφίμων και ποτών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έχει κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 10,8 δις ευρώ. Σ’ αυτό συμπεριλαμβάνονται εστιατόρια, ξενοδοχεία και υπηρεσίες διανομής φαγητού κατ’ οίκον. Το 60% των χρηστών smartphone στο Ντουμπάι έχουν μια εφαρμογή που σχετίζεται με το φαγητό και το ήμισυ από αυτούς την χρησιμοποιούν.
Με την αύξηση της δημοφιλίας αυτού του τρόπου παραγγελίας φαγητού, οι καταναλωτές έχουν μια τεράστια γκάμα γευμάτων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και θρεπτικές ουσίες που ετοιμάζονται και παραδίδονται στην πόρτα του πελάτη καθημερινά. Η vegan πλατφόρμα διανομής φαγητού Root'D ξεκίνησε τον Νοέμβριο και έχει ήδη 100 χρήστες. Ο ιδρυτής της Ρόι Κόγιες επισημαίνει: «Έχουμε δει αύξηση του αριθμού των καταναλωτών που διαλέγουν φυτικά γεύματα τουλάχιστον για δύο εβδομάδες, σε μια προσπάθεια αποτοξίνωσης από ζωικά προϊόντα. Ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι έχουν πολλές πληροφορίες για τα οφέλη που προκύπτουν από την αποφυγή ορισμένων συστατικών. Γι’ αυτό δοκιμάζουν vegan γεύματα».
Ποιο είναι όμως το όφελος για την υγεία από αυτό το προγραμματισμένο κύκλο γευμάτων;«Αυτή η ολιστική προσέγγιση που υιοθετούν τώρα οι άνθρωποι, σχετίζεται με την ευζωία. Δεν έχει να κάνει με την προσθαφαίρεση θερμίδων. Είναι ένας συνολικός συνδυασμός θρεπτικών ουσιών, βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων. Έχει να κάνει με τον τρόπο που τρώμε, εάν πρέπει να ακολουθούμε ένα πρόγραμμα φυτικής διατροφής ή χαμηλών υδατανθράκων. Υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη πίσω από αυτό. Ο κόσμος έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται τη σημασία του» εξηγεί η διαιτολόγος Μαρία Άμπι Χάνα.
Ένα άλλο στυλ διανομής φαγητού που κερδίζει σε δημοφιλία είναι κουτιά με προϊόντα τα οποία χρησιμοποιείς εσύ για να φτιάξεις το γεύμα σου. Υπάρχουν οι φωτογραφίες, οι οδηγίες, οι θερμίδες και όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά. Η Ολίβια Μάνερ είναι ιδρύτρια του Hello Chef: «__Σήμερα θα φτιάξουμε μεγάλες γαρίδες με σκόρδο που συνοδεύονται με τηγανητά λαχανικά. Είναι μια συνταγή με έξυπνες θερμίδες, που είναι εξαιρετικά δημοφιλής. Επιπλέον είναι εύκολη και γρήγορη. Έτσι θα φάμε μέσα σε 20 λεπτά. Οι άνθρωποι έχουν συνήθως πέντε-έξι εύκολες συνταγές που μαγειρεύουν από την παιδική τους ηλικία ή που ξέρουν από τα σπίτια τους. Και μετά αρχίζει η επανάληψη. Η μεγάλη χαρά με τις συνταγές που προσφέρουμε είναι ότι ανακαλύπτεις κάθε εβδομάδα κάτι καινούργιο. Ταυτόχρονα όμως έχεις τα αγαπημένα σου φαγητά. Και έτσι έχουν περισσότερες επιλογές για τα βράδια. Το Σαββατοκύριακο, έχεις τον χρόνο να κάνεις τα δικά σου ψητά».
Κατά μέσο όρο, τα οργανωμένα αυτά πακέτα γευμάτων κοστίζουν 450-900 ευρώ το μήνα ανά άτομο με 20 πρωϊνά, μεσημεριανά γεύματα, βραδινό και σνακ. Τα κουτιά με τα προϊόντα κοστίζουν 250-350 ευρώ για 20 βραδινά. Οι μηνιαίες αγορές σε ένα μεσαίας κλίμακας μπακάλικο στο Ντουμπάι φτάνουν τα 200 με 300 ευρώ.
«Δεν ήξερα να μαγειρεύω. Ξέρω να κάνω κρέας με λαχανικά στην κατσαρόλα όταν ήμουν μικρός, αλλά αυτό ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό. Είναι πολύ εύκολο. Την πρώτη μέρα που μαγείρεψα, διάβαζα τη συνταγή, ξαναγυρνούσα και πάλι το ίδιο. Τη δεύτερη φορά, είχα γίνει σχεδόν επαγγελματίας. Εάν έπρεπε να πάω και να αγοράσω όλα αυτά τα προϊόντα, εάν μου έδιναν όλα τα υλικά δεν θα το πετύχαινα. Εάν έλειπε κάτι από το κατάστημα δεν θα μπορούσα να φτιάξω το φαγητό. Δεν θα ήταν η ίδια γεύση. Θα το άφηνα και θα έκανα κάτι άλλο» ομολογεί ο Κιθ Ο' Μάλεϊ -Φάρελ που παίρνει τέτοια πακέτα με προϊόντα.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλά εστιατόρια υιοθέτησαν αυτά τα νέα πακέτα με τα προϊόντα, βλέποντας σημαντική αύξηση στη ζήτηση, καθώς παρείχαν εύκολη πρόσβαση στις πρώτες ύλες και καμιά ή ελάχιστη προσωπική επαφή στη διανομή κατ’ οίκον: «Ήταν τέλεια κατά τη διάρκεια του lockdown. Αυξάνεται όμως η μονοτονία των ημερών, γιατί ουσιαστικά ξυπνάς, δουλεύεις στο γραφείο σου και παίρνεις σε ντελίβερι το φαγητό σου. Η διανομή φαγητού κατ’ οίκον φαίνεται πιο βολική, όταν έχεις τόσα πολλά να συμβαίνουν έξω από την πόρτα του σπιτιού σου. Έρχεσαι σπίτι και έχει ήδη έτοιμο το γεύμα σου» τονίζει ο Κερτ Ντέιβις. Η γυναίκα του Άντζελα συμπληρώνει: «Τα σαββατοκύριακα, θα παραγγείλουμε ή θα βγούμε να φάμε έξω στο Ντουμπάι. Αντίθετα, μέσα στην εβδομάδα παίρνουμε πακέτα με φαγητό».
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει αύξηση για εξειδικευμένα πακέτα με φαγητού που καλύπτουν ανάγκες δίαιτας και καλής διατροφής, ακόμη όμως και τον τρόπο ζωής στο Ντουμπάι.