Απεργίες στη Γαλλία: Τι υποστηρίζουν οι δύο πλευρές

Τα συνδικάτα έχουν κάνει τις προτάσεις τους αλλά η κυβέρνηση είναι ανένδοτη

Η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση στην Γαλλία έχει προκαλέσει την μεγαλύτερη απεργία που έχει γίνει εδώ και δεκαετίες στις μεταφορές στη χώρα. Αφού εξαπλώθηκε στα σχολεία και τα νοσοκομεία μετατράπηκε σε μία από τις σοβαρότερες κρίσεις που έχει αντιμετωπίσει ο πρόεδρος Μακρόν.

Κεντρικό πρόσωπο της κρίσης ο υπουργός Μεταφορών Ζαν-Μπαπτίστ Τζεμπάρι που επιμένει ότι η μεταρρύθμιση θα υλοποιηθεί.

«Δεν έχει να κάνει με την αποφασιστικότητα. Έχει να κάνει με την φιλοδοξία. Έχει να κάνει με την επιμονή σε μια μεταρρύθμιση που θα είναι πιο δίκαιη για πολλούς Γάλλους. Πιστεύω ότι αυτός είναι ένας υπεύθυνος τρόπος άσκησης πολιτικής. Η πραγματικότητα για τον κοινωνικό διάλογο είναι ότι σήμερα υπάρχει. Βρίσκεται στη διαδικασία της εξέλιξης ώστε να βρεθεί τις επόμενες νέες ένας επιθυμητός συμβιβασμός», δήλωσε ο Τζεμπάρι στο euronews.

Το ασφαλιστικό σύστημα της Γαλλίας που υιοθετήθηκε μεταπολεμικά, προβλέπει συνταξιοδότηση στα 62, ωστόσο οι οδηγοί τρένων και οι εργάτες μπορούν να πάρουν σύνταξη στα 50.

Τα συνδικάτα έχουν κάνει τις προτάσεις τους αλλά η κυβέρνηση είναι ανένδοτη.

«Πέρα από την διάρκεια του κινήματος αυτού, πέρα από το σενάριο που θα το ανακόψει, θα υπάρξουν τραύματα πολύ πιο σημαντικά από τις απώλειες στους μισθούς των απεργών», δηλώνει στο euronews ο Φρανσουά Ομερίλ.

Για την ώρα οι απεργοί δεν μπορούν να προβλέψουν για πόσο καιρό θα μπορέσουν να συνεχίσουν την κινητοποίησή τους. Πάντως, οι προσπάθειες που έκαναν οι προκάτοχοι του Μακρόν για μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού έπεσαν στο κενό.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ