ΚΟΣΜΟΣ
Άμστερνταμ: «Να…καθαρίσουμε τα αυτοκίνητα, με λουλούδια. Είναι αρκετά ολλανδικό»
Το σχέδιο της δημοτικής αρχής. Αλλαγές και στα όρια ταχύτητας
Ενώ το διάσημο δίκτυο αποκλειστικών ποδηλατοδρόμων του Άμστερνταμ έχει κάνει το ποδήλατο ένα γρήγορο και δημοφιλές μέσο μεταφοράς στην ολλανδική πρωτεύουσα, η πόλη δεν είναι ακριβώς ένας παράδεισος χωρίς αυτοκίνητα, που έχουν στο νου τους οι ξένοι επισκέπτες.
Μεταξύ των κατοίκων, τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσώπευαν σχεδόν το 20% όλων των μετακινήσεων στην πόλη το 2021 – και το 55% των μετακινήσεων που πραγματοποιήθηκαν από τους τουρίστες, μια πυκνή, παλαιότερη πόλη με στενούς δρόμους και αντικρουόμενες απαιτήσεις για πρόσβαση, αυτό προκαλεί προβλήματα, ιδίως για τις δημόσιες συγκοινωνίες στο κέντρο της πόλης, όπου τα τραμ και τα λεωφορεία συχνά δυσκολεύονται να προχωρήσουν καθώς αναμειγνύονται με τα αυτοκίνητα.
Σε μια πυκνοκατοικημένη, γηραιά πόλη με στενούς δρόμους και αντικρουόμενες ανάγκες πρόσβασης, ακόμη και αυτή η κίνηση δημιουργεί προβλήματα, ιδίως για τις δημόσιες συγκοινωνίες στο κέντρο της πόλης, όπου τα τραμ και τα λεωφορεία συχνά μπλοκάρουν εν μέσω έντονων κυκλοφοριακών προβλημάτων.
Σε απάντηση, οι αρχές της πόλης εργάζονται για να περιορίσουν τον αριθμό των ΙΧ αφαιρώντας θέσεις στάθμευσης και απαγορεύοντας την διαμπερή κυκλοφορία αυτοκινήτων.
«Δακτύλιος διανομής»
Οι παρεμβάσεις αυτές, με απαγόρευση της διαμπερούς κυκλοφορίας θα καλύψουν πολλαπλά σημεία στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή εκτός του ιστορικού πυρήνα
Το σχέδιο είναι να ανακατευθύνουν τα αυτοκίνητα στον αυτοκινητόδρομο Α10, ο οποίος θα λειτουργήσει ως δακτύλιος διανομής, επιτρέποντας στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση σε κάθε συνοικία της πόλης ξεχωριστά.
Η πόλη, έχει αυξήσει τους κατοίκους του κατά 189.000 από το 2000 και προβλέπει 250.000 νέους κατοίκους στην πόλη μέχρι το 2050.
Νέοι περιορισμοί ταχύτητας
Στο Άμστερνταμ, οι περιορισμοί για τα οχήματα ακολουθούν τους νέους περιορισμούς ταχύτητας της πόλης, που θα τεθούν σε ισχύ τον Δεκέμβριο του 2023, οι οποίοι θα μειώσουν τα μέγιστα όρια ταχύτητας σε μεγάλο μέρος της πόλης στα 30 χιλιόμετρα την ώρα (περίπου 18 μίλια την ώρα), από τα 50 χλμ/ώρα που είναι σήμερα. Οι νέοι κανόνες, που θεσπίστηκαν για να περιορίσουν τα τροχαία δυστυχήματα καθώς και για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες μεταφοράς, επιτρέπουν στις περιοχές που διαθέτουν ξεχωριστές λωρίδες για λεωφορεία και τραμ να παραμείνουν στα 50 χλμ/ώρα.
“Όταν [τα λεωφορεία και τα τραμ] κινούνται ταυτόχρονα με ένα αυτοκίνητο, αυτό επιβραδύνει τις δημόσιες συγκοινωνίες”, δήλωσε η αντιδήμαρχος του Μέλανι βαν ντερ Χορστ. «Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να βγάλουμε το αυτοκίνητο από τη μέση» τόνισε.
Η Βαν ντερ Χορστ δεν αναμένει ότι οι αλλαγές στους δρόμους θα είναι δαπανηρές: Μεγάλες γλάστρες με φυτά μπορούν να χρησιμεύσουν ως μπάρες για να ανακόπτουν τα αυτοκίνητα, εάν η πρόταση εγκριθεί.
«Απλώς θα αποκλείσουμε τους δρόμους κυριολεκτικά, με λουλούδια», δήλωσε. «Είναι αρκετά ολλανδικό»