To YouTube ανακοίνωσε ότι θα δοκιμάσει μια beta έκδοση του, ανταγωνιστικού στο TikTok, YouTube Shorts στην Ινδία.
Όπως αναφέρει το BBC, το YouTube Shorts θα περιορίζει τα βίντεο στα 15 δευτερόλεπτα, και η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει εργαλεία παρόμοια με αυτά του κινεζικού TikTok. Υπενθυμίζεται πως η Ινδία απαγόρευσε το TikTok και 58 άλλες κινεζικές εφαρμογές τον Ιούνιο, εν μέσω συνοριακών εντάσεων μεταξύ των δύο χωρών. Τότε η Ινδία ήταν η μεγαλύτερη ξένη αγορά του TikTok, με περίπου 120 εκατ. χρήστες.
Το YouTube θα έχει επίσης απέναντί του μια σειρά από εγχώριους ανταγωνιστές που έχουν σπεύσει να καλύψουν το κενό μετά από την απαγόρευση του TikTok στην Ινδία.
Σε σχετικό blogpost, ο αντιπρόεδρος product management του YouTube, Κρις Τζάφι, είπε ότι το Shorts είναι για «δημιουργούς και καλλιτέχνες που θέλουν να γυρίζουν σύντομα, catchy βίντεο χρησιμοποιώντας μόνο τα κινητά τους τηλέφωνα».
Η νέα πλατφόρμα περιλαμβάνει δυνατότητα συρραφής πολλαπλών κλιπ μαζί, εργαλεία ελέγχου ταχύτητας, χρονόμετρο και αντίστροφη μέτρηση για hands-free καταγραφή. Επίσης δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα καταγραφής με χρήση μουσικής, καθώς και πρόσβασης σε μια βιβλιοθήκη τραγουδιών.
Ο Τζάφι είπε πως το Shorts θα μπορούσε να επεκταθεί σε άλλες αγορές, καθώς το προϊόν εξελίσσεται και προστίθενται νέα χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως αυτή η εξέλιξη λαμβάνει χώρα μετά την επιβεβαίωση από πλευράς της Oracle πως η ιδιοκτήτρια του TikTok, ByteDance, της πρότεινε επίσημα να γίνει «trusted technology partner» στις ΗΠΑ. Στόχος της συμφωνίας είναι να αποφευχθεί το κλείσιμο της εφαρμογής στις ΗΠΑ για λόγους εθνικής ασφαλείας, όπως έχει επιβάλει ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.