Τα αρχαιότερα δείγματα της ατμόσφαιρας της Γης κρύβονται μέσα στη Σελήνη

Νέα μελέτη υποδεικνύει πετρώματα του φεγγαριού ως πηγή ιχνών της γήινης ατμόσφαιρας.

Τα παλαιότερα στοιχεία της αρχαίας ατμόσφαιρας της Γης μπορεί να κρύβονται σε πετρώματα της Σελήνης προτείνει μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Communications Earth & Enviroemnt».

Αυτό είναι το συμπέρασμα από μια νέα ανάλυση των πετρωμάτων της Σελήνης που οι αστροναύτες των αποστολών Apollo έφεραν πίσω στη Γη πριν από 50 χρόνια.

Εκείνη την εποχή, οι επιστήμονες εντόπισαν ίχνη μαγνητισμού «κλειδωμένα» στα πετρώματα ένα σημάδι ότι το φεγγάρι είχε κάποτε ένα μαγνητικό πεδίο παρόμοιο με αυτό της Γης. «Όμως κάτι τέτοιο μοιάζει πολύ δύσκολο επειδή ο πυρήνας της Σελήνης» είπε στην ιστοσελίδα Live Science ο Τζον Ταρντούνο καθηγητής Περιβαλλοντικών Επιστημών και Γης στο Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ.

Το σεληνιακό στρώμα

Επιπλέον η νέα μελέτη δείχνει ότι η Σελήνη δεν είχε μαγνητικό πεδίο για τουλάχιστον 4,36 δισεκατομμύρια χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι το φεγγάρι θα μπορούσε να είχε προστατευθεί από μαγνητικό πεδίο μόνο στα πρώτα 140 εκατομμύρια χρόνια της ύπαρξής του. «Αυτό είναι συναρπαστικό γιατί σημαίνει ότι η Σελήνη θα μπορούσε να κρατήσει δεδομένα της παλαιότερης ύπαρξης της Γης που έχουν εξαφανιστεί εδώ και καιρό από τον πλανήτη μας. Χωρίς μαγνητικό πεδίο που να το προστατεύει το φεγγάρι θα μπορούσε να έχει πάρει ιόντα από την ατμόσφαιρα της Γης πριν από 4,36 δισεκατομμύρια χρόνια. Ένα από τα μυστήρια για τη Γη και την εξέλιξη της Γης είναι ποια ήταν η παλαιότερη σύνθεση της ατμόσφαιρας της Γης και δεν έχουμε κανέναν τρόπο να βρούμε τέτοια στοιχεία. Ελάχιστα πετρώματα ηλικίας άνω των 3,5 δισεκατομμυρίων ετών παραμένουν στη Γη, και αυτά έχουν αλλοιωθεί σε μεγάλο βαθμό την τεκτονική δραστηριότητα της Γης. Το φεγγάρι, αντίθετα, είναι γεωλογικά ήσυχο και υπάρχουν στρώματα σεληνιακού εδάφους που ονομάζονται ρεγόλιθοι που μπορεί να έχουν παραμείνει αδιατάρακτα για δισεκατομμύρια χρόνια. Αν μπορούσαμε να βρούμε ένα μέρος στο φεγγάρι που να καταγράφει αυτό το πραγματικά παλιό υλικό ρεγολίθου, θα μπορούσαμε να έχουμε έναν τρόπο να συμπεράνουμε ποια ήταν η ατμόσφαιρα της πρώιμης Γης από άμεσες μετρήσεις», λέει ο Ταρντούνο.

Πηγή: naftemporiki.gr