Σε chat και gaming αφιερώνουν το διαδικτυακό τους χρόνο, οι ανήλικοι στην Ελλάδα

Την πρώτη θέση των προτιμήσεων παιδιών και ανήλικων στην Ελλάδα καταλαμβάνουν τα διαδικτυακά εργαλεία επικοινωνίας και τα online παιχνίδια

Διαδικτυακές συνήθειες, ανάλογες με των παιδιών και των ανηλίκων ανά τον κόσμο, έχουν τα Ελληνόπουλα, που αφιερώνουν την πλειοψηφία του χρόνου τους στο Ίντερνετ σε εργαλεία επικοινωνίας, όπως κοινωνικά δίκτυα, email, chat. Συγκεκριμένα, περίπου τα 2/3 των ανηλίκων επισκέπτονται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (67%), το 10% ιστότοπους με online παιχνίδια, ενώ το 8% ιστοσελίδες με αναφορά σε ναρκωτικές ουσίες. Σε μικρότερο ποσοστό, χρησιμοποιούν email (3%), επισκέπτονται ιστοσελίδες με παράνομο λογισμικό (3%), ηλεκτρονικά καταστήματα (2%) και ιστότοπους πορνογραφικού περιεχομένου (2%). 

Σύμφωνα με έκθεση της Kaspersky Lab, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα παιδιά και οι ανήλικοι περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο Διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας εργαλεία επικοινωνίας, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 67% της online δραστηριότητάς τους. Τα gaming portals (11%) και οι ιστοσελίδες, που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες και καπνικά προϊόντα (9%) έρχονται στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κατηγορία “διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας” ήταν πιο δημοφιλής στο Μεξικό (86%), τη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Ιταλία (σε όλες λίγο περισσότερο από 70%). Τα παιδιά, που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ήταν στην Κίνα (30%), τη Γερμανία (31% ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (32%).

Η έρευνα διαπιστώνει, μάλιστα, ότι όσο λιγότερο δημοφιλής ήταν αυτή η κατηγορία σε μια χώρα, τόσο πιο δημοφιλής ήταν η κατηγορία “ηλεκτρονικά παιχνίδια”. Τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%), τη Γερμανία (26%) και την Αυστραλία (21%) είναι πιο πιθανό να παίξουν online, ενώ τα παιδιά από το Μεξικό (4%), την Ιταλία (6%) και την Ιαπωνία (7%) το κάνουν λιγότερο συχνά.

Παρακολούθηση βίντεο Αναφορικά με την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και το “κατέβασμα” λογισμικού, τα παιδιά στην Ιαπωνία έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα παγκοσμίως (12%). Επίσης, οι ανήλικοι Ιάπωνες είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορές online (17%), κάτι που ισχύει και για τους ανηλίκους στην Κίνα (20%).

Η κατηγορία “αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες” συγκέντρωσε τις περισσότερες ειδοποιήσεις στη Γερμανία (23%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25%).

Από την άλλη, οι ιστότοποι της κατηγορίας “περιεχόμενο για ενήλικες” συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ανηλίκων στην Κίνα (23%) και την Ιαπωνία (5%). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η λιγότερο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (λιγότερο από 1% και στις δύο χώρες). 

“Βλέπουμε ότι τα παιδιά γίνονται όλο και πιο αυτάρκη, όταν είναι online. Επιλέγουν τι μουσική θα ακούσουν, τι ταινίες και κινούμενα σχέδια θα παρακολουθήσουν και τι λογισμικό θα εγκαταστήσουν. Αυτή η ανεξαρτησία είναι καταπληκτική, αλλά στο Διαδίκτυο, όπως και στην πραγματική ζωή, είναι αναγκαίο να καθοδηγούμε τους νέους και να τους διδάσκουμε πώς να συμπεριφέρονται με σύνεση, ασφάλεια και υπευθυνότητα”, αναφέρει η έκθεση. 

Η έκθεση Η έκθεση καλύπτει ένα διάστημα 12 μηνών και δείχνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, που προέρχονται από τις λύσεις ασφάλειας της Kaspersky Lab για Windows PC και Mac, στις οποίες είναι ενεργοποιημένη η μονάδα Γονικού Ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση παρουσιάζει το ποσοστό των επισκέψεων ή τις απόπειρες επισκέψεων σε ιστοσελίδες με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα παιδιά μείωσαν τις επισκέψεις τους σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες με θέματα για ενήλικες. Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα παιδιά μετακινούν τις πιο “ευαίσθητες” δραστηριότητές τους σε φορητές συσκευές, οι οποίες δεν καλύπτονται από την έκθεση.

Πηγή: sepe.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ