ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να φέρει αναταραχή στα βιντεοπαιχνίδια

Η δημιουργία παιχνιδιών είναι ιδιαίτερα επίπονη – και ιδιαίτερα ώριμη για αυτοματοποίηση

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να φέρει αναταραχή στα βιντεοπαιχνίδια

Το να ρίχνονται με υψηλή ταχύτητα πέρα-δώθε έντονα χρωματισμένα εικονικά αντικείμενα πάνω σε μια οθόνη δεν είναι αυτό για το οποίο σχεδιάστηκαν οι κεντρικές μονάδες επεξεργασίας των υπολογιστών. Έτσι, οι κατασκευαστές μηχανών arcade εφηύραν τη μονάδα επεξεργασίας γραφικών (GPU), το σύνολο κυκλωμάτων για το χειρισμό των γραφικών των βιντεοπαιχνιδιών που λειτουργεί παράλληλα με τον κεντρικό επεξεργαστή. Η ικανότητα της GPU να επιταχύνει σύνθετες εργασίες έχει βρει από τότε ευρύτερες χρήσεις: επεξεργασία βίντεο, εξόρυξη κρυπτονομισμάτων και, πιο πρόσφατα, εκπαίδευση τεχνητής νοημοσύνης.

Η τεχνητή νοημοσύνη διαταράσσει τώρα τη βιομηχανία που τη βοήθησε να δημιουργηθεί. Κάθε μέρος της ψυχαγωγίας επηρεάζεται από τις «γεννήτριες» τεχνητής νοημοσύνης, που αφομοιώνουν τις εισροές κειμένου, εικόνας, ήχου ή βίντεο για να δημιουργήσουν νέα παράγωγα των ιδίων. Αλλά η επιχείρηση παιχνιδιών θα αλλάξει περισσότερο, υποστηρίζει η εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Andreessen Horowitz. Η διαδραστικότητα των παιχνιδιών απαιτεί να είναι γεμάτα με κοπιαστικά σχεδιασμένο περιεχόμενο: σκεφτείτε τα 30 τετραγωνικά μίλια τοπίου ή 60 ώρες μουσικής στο “Red Dead Redemption 2”, πρόσφατα κυκλοφορούσα περιπέτεια στο Φαρ Ουέστ. Η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για να κάνουν αυτές τις εργασίες θα μπορούσε να συρρικνώσει δραστικά τα χρονοδιαγράμματα και τους προϋπολογισμούς.

 

Τα τελευταία τους κόλπα τεχνητής νοημοσύνης

Οι εταιρίες που δημιουργούν τα παιχνίδια παρουσίασαν τα τελευταία τους κόλπα τεχνητής νοημοσύνης στο συνέδριο προγραμματιστών παιχνιδιών στο Σαν Φρανσίσκο τον περασμένο μήνα. Η γαλλική Ubisoft, προγραμματιστής υπερπαραγωγών όπως το “Assassin’s Creed”, παρουσίασε το Ghostwriter, εργαλείο που δημιουργεί διαλόγους για χαρακτήρες εντός του παιχνιδιού. Η αμερικανική πλατφόρμα παιχνιδιών που φτιάχνει κανείς μόνος του Roblox κυκλοφόρησε μια πλατφόρμα που αντλεί υλικά από εντολές κειμένου, όπως την λέξη “βιτρό” και έναν βοηθό αυτόματης συμπλήρωσης για προγραμματιστές. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, η Straight4 Studios έκανε αβάν πρεμιέρ ενός νέου παιχνιδιού οδήγησης, το “GTR Revival”, με εξατομικευμένα αγωνιστικά σχόλια που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη.

Η τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει «έκρηξη ευκαιριών», πιστεύει ο Στιβ Κόλινς, επικεφαλής τεχνολογίας της King, που δημιούργησε το «Candy Crush Saga», το επιτυχημένο παιχνίδι για κινητά. Η King, η οποία αγόρασε πέρυσι την εταιρεία τεχνολογιών που ονομάζεται Peltarion, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να μετρήσει τη δυσκολία των επιπέδων. «Είναι σαν να έχεις ένα εκατομμύριο παίκτες στη διάθεσή σου», λέει ο κ. Κόλινς. Φέτος η Electronic Arts, ένας άλλος μεγάλος κατασκευαστής παιχνιδιών, και η Google έλαβαν διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε δοκιμές παιχνιδιών. Η «μηχανή» ανάπτυξης παιχνιδιών Unity σχεδιάζει αγορά όπου οι προγραμματιστές να μπορούν να εμπορεύονται εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Ο Ντάνι Λανζ, επικεφαλής τεχνητής νοημοσύνης της Unity, ελπίζει ότι «θα βάλει τους δημιουργούς όλων των επιπέδων σε πιο ίσους όρους παιχνιδιού».

Το gaming μπορεί σύντομα να μοιάζει με τη βιομηχανία της μουσικής και του βίντεο

Το να φτιάξεις παιχνίδι είναι ήδη πιο εύκολο από ό,τι ήταν: σχεδόν 13.000 τίτλοι δημοσιεύτηκαν πέρυσι στη πλατφόρμα παιχνιδιών Steam, σχεδόν διπλάσιος αριθμός από το 2017. Το gaming μπορεί σύντομα να μοιάζει με τη βιομηχανία της μουσικής και του βίντεο, στην οποία το μεγαλύτερο μέρος του νέου περιεχομένου στο Spotify ή στο YouTube δημιουργείται από τους χρήστες. Στέλεχος του τομέα παιχνιδιών προβλέπει ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα είναι οι πιο γρήγορες για να βρουν ποια νέα είδη γίνονται δυνατά με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Τον περασμένο μήνα, ο Ράτζα Κοντούρι, στέλεχος της Intel, εγκατέλειψε την κατασκευάστρια τσιπ για να ιδρύσει startup για το gaming με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

 

Ωστόσο, μην βιαζόμαστε να βγάλουμε τα μεγάλα στούντιο εκτός εικόνας. Αν μπορέσουν να κυκλοφορήσουν έξι τίτλους υψηλής ποιότητας τον χρόνο αντί για ένα-δύο, μπορεί να αλλάξει τη φύση της επιχείρησής τους που βασίζεται στα πολύ δημοφιλή παιχνίδια, λέει ο Τζος Τσάπμαν της εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων Konvoy που εστιάζει στο gaming. Ένας κόσμος με περισσότερες επιλογές ευνοεί επίσης εκείνους με μεγάλους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ. Και οι γίγαντες μπορεί να έχουν καλύτερες απαντήσεις στα αυξανόμενα ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη. Εάν τα μοντέλα παραγωγής πρέπει να «εκπαιδευτούν» σε δεδομένα στα οποία ο προγραμματιστής έχει τα δικαιώματα, οι εταιρίες με μεγάλους καταλόγους θα είναι σε καλύτερη θέση από τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Ο καλλιτέχνης Τρεντ Κανιούγκα, που έχει δουλέψει σε παιχνίδια όπως το “Fortnite”, είπε τον περασμένο μήνα ότι αρκετοί πελάτες είχαν ενημερώσει τα συμβόλαιά τους για να απαγορεύσουν την τέχνη που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη.

Το Χόλιγουντ απειλεί με απεργίες

Τα συνδικάτα ίσως παρέμβουν εκεί που δεν μπορούν να παρέμβουν οι δικηγόροι. Τα στούντιο αναφέρονται διπλωματικά σε βοηθητικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ως «συγκυβερνήτες», όχι ως αντικαταστάτες εργαζομένων. Αλλά οι εργαζόμενοι δεν ρισκάρουν. Το Writers’ Guild of America, τα μέλη του οποίου περιλαμβάνουν σεναριογράφους παιχνιδιών, είπε τον Μάρτιο ότι «η λογοκλοπή είναι χαρακτηριστικό της διαδικασίας τεχνητής νοημοσύνης». Το Χόλιγουντ απειλεί με απεργίες. Οι ενοχλημένοι δημιουργοί ενδέχεται να πατήσουν pause και στις επιχειρήσεις παιχνιδιών.

Πηγή: Ot.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση