Κοινή χρωστική ουσία τροφίμων κάνει το δέρμα και τους μυς προσωρινά διαφανείς

Αυτή η ανακάλυψη, η οποία δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε ανθρώπους, θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στην ιατρική διάγνωση.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ ανακάλυψαν ότι μια κοινή χρωστική ουσία τροφίμων μπορεί να κάνει το δέρμα, τους μυς και τους συνδετικούς ιστούς, διαφανείς. Αυτή η ανακάλυψη, η οποία δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε ανθρώπους, θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στην ιατρική διάγνωση βοηθώντας στον εντοπισμό τραυματισμών, στην εύρεση φλεβών για την αιμοληψία, στην παρακολούθηση πεπτικών διαταραχών, ακόμη και στον εντοπισμό καρκίνων.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια κίτρινη χρωστική ουσία τροφίμων γνωστή ως ταρτραζίνη, η οποία χρησιμοποιείται συνήθως σε νιφάδες καλαμποκιού, γλυκά, ενεργειακά ποτά και στα πατατάκια. Σύμφωνα με την ομάδα, η διαδικασία είναι αναστρέψιμη, καθώς η χρωστική μπορεί να ξεπλυθεί.

«Στο μέλλον, αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να κάνει τις φλέβες πιο ορατές για την αιμοληψία, να απλοποιήσει την αφαίρεση τατουάζ με λέιζερ ή να βοηθήσει στην έγκαιρη ανίχνευση και θεραπεία των καρκίνων», δήλωσε ο Guosong Hong, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η διάθλαση του φωτός είναι ο λόγος που δεν μπορούμε να δούμε μέσα από το σώμα μας. Ωστόσο, η ομάδα βρήκε έναν τρόπο να προβλέψει το πώς θα αλληλεπιδράσει το φως με τους βιολογικούς ιστούς στους οποίους έχει εισχωρήσει η χρωστική ουσία. Τα πειράματα έδειξαν ότι συγκεκριμένες χρωστικές ουσίες μπορούν να μεταβάλλουν τον δείκτη διάθλασης των ιστών, μειώνοντας τη σκέδαση του φωτός και καθιστώντας τον προσωρινά διαφανή.

University of Stanford

Οι χρωστικές ουσίες που απορροφούν αποτελεσματικά το φως είναι γνωστό ότι κατευθύνουν τις ακτίνες φωτός ομοιόμορφα. Όταν η ταρτραζίνη διαλύθηκε σε νερό και απορροφήθηκε από τους ιστούς, τα μόριά της ήταν τέλεια δομημένα ώστε να ταιριάζουν με τους δείκτες διάθλασης του φωτός διαφόρων κυτταρικών συστατικών, εμποδίζοντας το φως να διασκορπιστεί.

Η ερευνητική ομάδα δοκίμασε πρώτα το διάλυμα σε λεπτές φέτες στήθους κοτόπουλου. Καθώς οι συγκεντρώσεις της ταρτραζίνης αυξάνονταν, το κρέας γινόταν όλο και πιο διαφανές. Όταν εφάρμοσαν το διάλυμα στο τριχωτό της κεφαλής ποντικών, το δέρμα των τρωκτικών έγινε διαφανές αποκαλύπτοντας τα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου τους. Όταν οι ερευνητές έτριψαν το διάλυμα στην κοιλιά του τρωκτικού, το δέρμα του ξεθώριασε μέσα σε λίγα λεπτά για να αποκαλύψει τις συσπάσεις των εντέρων και τις κινήσεις που προκαλούνται από την αναπνοή και τους χτύπους της καρδιάς.

«Είναι σημαντικό η χρωστική ουσία να είναι ασφαλής για τους ζωντανούς οργανισμούς. Επιπλέον, είναι μια πολύ φθηνή και αποτελεσματική ουσία» είπε ο Zihao Ou, συν-συγγραφέας της μελέτης.

Οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη δοκιμάσει τη βαφή στο ανθρώπινο δέρμα, το οποίο είναι περίπου 10 φορές παχύτερο από αυτό ενός ποντικιού.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Science».

ΠΗΓΗ: Independent