Ένας κοσμοπολίτης «δράκος» πετούσε κάποτε στην Αυστραλία

Ανακαλύφθηκε άγνωστο είδος πτερόσαυρου

Οι πτερόσαυροι ήταν τα πρώτα σπονδυλωτά όντα στη Γη που ανέπτυξαν την ικανότητα να πετούν. Έκαναν την εμφάνιση τους στον πλανήτη πριν από περίπου 210 εκατ. έτη, δηλαδή περίπου την ίδια χρονική περίοδο με την εμφάνιση των δεινοσαύρων, και εξαφανίστηκαν μαζί με αυτούς πριν από περίπου 65 εκατ. έτη μετά την πτώση στον πλανήτη μας του γιγάντιου αστεροειδή που εξαφάνισε το 80% της ζωής.

Έχουν ανακαλυφθεί αρκετά είδη πτερόσαυρων διαφόρων μεγεθών και χαρακτηριστικών σε πολλές περιοχές του πλανήτη. Οι μεγαλύτεροι πτερόσαυροι που γνωρίζουμε είχαν μέγεθος παρόμοιο με αυτό μιας καμηλοπάρδαλης και άνοιγμα φτερών 12 μέτρων. Όταν πετούσαν αυτοί οι πτερόσαυροι αναμφίβολα θα έμοιαζαν με αληθινούς… δράκους. Εχει διαπιστωθεί ότι πτερόσαυροι πετούσαν σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, έχουν βρεθεί απολιθώματα σε όλες τις ηπείρους ακόμη και στην Ανταρκτική.

Ένα ακόμη άγνωστο είδος πτερόσαυρων και μάλιστα μεγάλο ανακαλύφθηκε από παλαιοντολόγους στην Αυστραλία. Πρόκειται για ένα πτερόσαυρο που πετούσε στις βορειοανατολικές περιοχές της νησιωτικής ηπείρου πριν από περίπου 100 εκατ. έτη.

Μεγάλος και ιδιαίτερος

Με την επιστημονική ονομασία Haliskia peterseni αυτός ο πτερόσαυρος είχε ανατομία κρανίου που κατέληγε σε κάτι που έμοιαζε με προγνάθιο λοφίο και κυρτά δόντια. Το άνοιγμα των φτερών του έφτανε περίπου τα 4,6 μέτρα.

«Το Haliskia peterseni θα ήταν ένα τρομερό αρπακτικό πριν από περίπου 100 εκατομμύρια χρόνια, όταν μεγάλο μέρος του σημερινού Κουίνσλαντ ήταν υποβρύχιο, καλυμμένο από μια τεράστια εσωτερική θάλασσα και  τοποθετημένο στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η νότια ακτή της Βικτώριας. Το δείγμα περιλαμβάνει πλήρεις κάτω γνάθους, την άκρη της άνω γνάθου, 43 δόντια, σπονδύλους, πλευρά, οστά και από τα δύο φτερά και μέρος του ποδιού. Επίσης, υπάρχουν πολύ λεπτά και ευαίσθητα οστά του λαιμού, υποδεικνύοντας μια μυώδη γλώσσα, η οποία βοήθησε κατά τη διάρκεια της διατροφής με ψάρια και κεφαλόποδα», λέει η Αντέλ Πέτλαντ μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο πτερόσαυρος ανήκει στην οικογένεια πτερόσαυρων Anhangueria που καταγράφονται από τους ειδικούς ως «κοσμοπολίτες» αφού έχει διαπιστωθεί ότι έζησαν σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της σημερινής Βραζιλίας, της Αγγλίας, του Μαρόκου, της Κίνας, της Ισπανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πηγή: Naftemporiki.gr