ΕΛΛAΔΑ
«Ζητούν επιπλέον 2.000 ευρώ για οφειλή που δε μας εξηγούν ποιά είναι» - Καταγγελία κόρης δανειλήπτριας
Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν οι οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη - Οι συνεπείς οφειλέτες λαμβάνουν ειδοποιήσεις από τα funds, τα οποία τους καλούν να πληρώσουν χρήματα από το «πουθενά».
Απίστευτες καταγγελίες για την ασυδοσία των funds. Οι οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη, ο οποίος προστάτευε την πρώτη κατοικία χιλιάδων δανειοληπτών.
Τώρα, τα funds παίρνουν τηλέφωνα και εκφοβίζουν τους οφειλέτες και τους λένε ότι έχουν προκύψει οφειλές από τα δάνειά τους και τα ποσά που πλήρωναν τόσα χρόνια, και θα πρέπει να τα καλύψουν.
Όταν δε οι άνθρωποι ρωτούν από πού προέκυψαν αυτά τα χτήματα, δεν τους ενημερώνουν ούτε καν προφορικά, πόσω μάλλον εγγράφως, για την κατάσταση της οφειλής τους.
Η κ. Δήμητρα, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την περίπτωσή της καθώς η μητέρα της έχει πάρει δάνειο και αντιμετωπίζει πρόβλημα επικοινωνίας με τα funds.
«Πρόκειται για μία υπόθεση που έχει υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη, και ενώ η μητέρα μου εξοφλεί πάντοτε χρονικά και συνεπώς και σύμφωνα με την απόφαση του Ειρηνοδικείου, της ζητούν μία – κατά τα λεγόμενά τους – ληξιπρόθεσμη οφειλή, ύψους 2.000 ευρώ πέραν των δόσεων. Αυτή απαιτείται μόνο τηλεφωνικά και χωρίς αιτιολόγηση δίνοντας μία προθεσμία 7 ημερών πέραν της οποίας απειλούν με εξώδικο. Αναφέρουν μάλιστα ως συνέπεια και την έκπτωση από τον νόμο που διασφαλίζει την πρώτη κατοικία», ανέφερε αρχικά.
«Η μηνιαία δόση είναι περίπου 250 ευρώ αλλά την πλήρωνε με συνέπεια, αλλά περιμένουμε την αύξηση λόγω των αυξήσεων των επιτοκίων. Από τη στιγμή που ανέλαβα έχω ζητήσει επανειλημμένα να μας πουν από πού προκύπτει αυτή η οφειλή για να ξέρουν ότι εάν βεβαιώνεται από κάπου, φυσικά και θα την εξοφλήσουμε άμεσα, δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Η απάντησή τους είναι η ίδια συνεχώς, μας λένε “δεν ξέρουμε, δεν έχουμε εικόνα”. Υπάρχει μία ένσταση εδώ γιατί αυτός που απαιτεί έχει την υποχρέωση να δικαιολογήσει ή μάλλον να αποδείξει αυτό που απαιτεί», συμπλήρωσε η κ. Δήμητρα.
Τι απαντούν τα funds;
Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, «Η απάντησή τους επί λέξει: ότι πρώτα θα εξοφλήσετε, θα μας στείλετε την απόδειξη της εξόφλησης, μετά θα καταθέσετε εγγράφως ένα αίτημα ότι αμφισβητείτε την απαίτηση, και αν έχουμε κάνει λάθος, θα σας επιστρέψουμε το ποσό. Είναι σαν να σου λένε ότι δεν σου λέω τι είναι αυτό που οφείλεις αλλά πλήρωσέ το γιατί αλλιώς θα σας πάρω το σπίτι. Αφενός δεν υπάρχει τίποτα δεσμευτικό από την πλευρά του fund, δεν υπάρχει ποτέ γραπτή επικοινωνία δηλαδή δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να αποτελέσει αδιάσειστο αποδεικτικό στοιχείο, δηλαδή κάτι άμεσα ελέγξιμο κι αμφισβητήσιμο προς την νομική του εγκυρότητα, και το κυριότερο κατά την άποψή μου είναι ότι οι υποθέσεις του νόμου Κατσέλη είναι παλαιότερες υποθέσεις που αφορούν κυρίως ανθρώπους μεγαλύτερης πλέον ηλικίας και ενώ εμείς μπορεί να μιλάμε έχοντας μία άλλη απόσταση και ψυχραιμία μιλώντας γι’ αυτά, οι γηραιότερος δεν είναι ψυχικά θωρακισμένοι στον εκφοβισμό».
Οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη
Ξαφνικός αιφνιδιασμός για πληρωμή ποσών άνευ αιτιολογίας που δεν προκύπτουν από τη δικαστική απόφαση
Εκφοβιστικές συμπεριφορές
Τα Funds ζητούν από τους οφειλέτες ληξιπρόθεσμες οφειλές χωρίς να υπάρχουν
Οι servicers (funds) δεν εμφανίζονται στα τηλέφωνα
Οι οφειλέτες έχουν δικαίωμα στην ενημέρωση της υπόθεση τους
Τα Funds ζητούν πολλές φορές ποσά που δεν μπορούν να τα τεκμηριώσουν
Κανένας οφειλέτης δεν χάνει το σπίτι του μέσα σε λίγες ημέρες (υπάρχουν πάντα νομικές ενέργειες)
Γιατί oι servicers δυσκολεύουν τους δανειολήπτες
Ζητούν μεγάλες και ανέφικτες προκαταβολές
Δεν στέλνουν εγγράφως τις προτάσεις τους στους δανειολήπτες
Όταν η αξία της ακίνητης περιουσίας είναι μεγαλύτερη της οφειλής, και το πιστωτικό ίδρυμα είναι εξασφαλισμένο ότι με τη ρευστοποίηση θα λάβει τα χρήματα του