ΕΛΛAΔΑ
Υπουργείο Υγείας: Ενεργοποιείται ο εσωτερικός έλεγχος στα Δημόσια Νοσοκομεία
Τι θα εξετάζουν οι ελεγκτές
Ξεκινούν σταδιακά οι ελεγκτές που δημιούργησε το υπουργείο Υγείας να ελέγχουν τα δημόσια νοσοκομεία, για προμήθειες, οικονομικά δεδομένα, συναλλαγές αλλά και πιθανές ατασθαλίες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ethnos.gr, ο εσωτερικός έλεγχος θα γίνεται σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας προκειμένου να εντοπίζονται καταρχάς πιθανές παραβάσεις, αστοχίες αλλά και ενδεχόμενες ατασθαλίες, ενώ στο στόχαστρο των ελεγκτών θα μπουν και όλα τα οικονομικά δεδομένα των νοσηλευτικών ιδρυμάτων.
Άλλωστε έχει διαπιστωθεί πως στα νοσοκομεία λόγω των μεγάλων αγορών και προμηθειών που γίνονται, υπάρχουν ανοικτά «παραθυράκια» για απ’ ευθείας αναθέσεις αλλά και ατασθαλίες κάθε λογής.
Τι είναι οι Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου
Οι νέοι ελεγκτές δημιουργήθηκαν με ευθύνη των Υγειονομικών Περιφερειών (ΥΠΕ) καθώς ορίστηκαν ειδικά στελέχη που θα αποτελούν τις ομάδες ελέγχου, ενώ δεν είχαν ενεργοποιηθεί τους προηγούμενους μήνες παρότι είχαν συσταθεί.
Οι Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου συστήθηκαν σε συνεργασία του υπουργείου Υγείας με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
Εξάλλου λόγω και των εκλογών δεν είχε δημιουργηθεί το πλάνο λειτουργίας τους.
Οι Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου δεν θα ελέγχουν μόνο τα νοσοκομεία αλλά και τα Κέντρα Υγείας.
Στόχος οι «μαύρες τρύπες» στα νοσοκομεία
Πάντως, στόχος είναι να βρεθούν οι μαύρες τρύπες στα νοσοκομεία οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται ότι προκαλούν σοβαρές δυσλειτουργίες στο ΕΣΥ αλλά και αντιδράσεις από τους εργαζόμενους.
Aυτό που αναζητούν οι αρμόδιοι είναι βασικά οι απ΄ευθείας αναθέσεις που υπάρχουν στα νοσοκομεία, έστω κι αν πλέον το ποσό που δεν μπορούν να ξεπεράσουν οι Διοικήσεις περιορίζεται στις 15.000 ευρώ.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι υπάρχουν περιπτώσεις στο ΕΣΥ όπου ακόμη και αυτός ο νόμος παρακάμπτεται.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ορισμένες εξόφθαλμες περιπτώσεις παρατυπιών με απ΄ευθείας αναθέσεις, είναι σε γνώση της κυβέρνησης αλλά οι Διοικήσεις δεν απομακρύνονται.
Φωτογραφία via ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI