ΕΛΛAΔΑ
Τραμ: «Η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια»
«Η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν ξέρει πού βρίσκονται οι συρμοί», καταγγέλουν οι εργαζόμενοι στο Τραμ
Η εθνική τραγωδία στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, δεν έφερε στην επιφάνεια μόνο τα προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά και αυτά γενικά στον τομέα των συγκοινωνιών και δη στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Στο φως ήρθε μια σοβαρή καταγγελία για τη λειτουργία του Τραμ από τον πρόεδρο των εργαζομένων, Χρήστο Τσώλη.
«Η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν ξέρει πού βρίσκονται οι συρμοί. Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες κατεβαίνουν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ‘ψαλίδια’ αλλάζουν ανά πάσα ώρα και στιγμή», τόνισε μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με τα όσα είπε, «τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα», ενώ όλα τα παραπάνω, όπως τόνισε, έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους προϊστάμενους, ακόμα και στον τέως υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Επιπλέον, είχαν υποβάλει μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία το 2021, αλλά το μόνο που έχει γίνει έκτοτε, όπως είπε, ήταν να κληθούν για κατάθεση.
Επιβεβαίωσε, μάλιστα, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, πως «υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί! Αυτή είναι η πραγματικότητα».
Τα 10 από τα 25 τραμ κυκλοφορούν «τυφλά»
Την ίδια στιγμή, σε μία αποκάλυψη για την κυκλοφορία των τραμ στην Αττική προχώρησε και ο δημοσιογράφος Νίκος Μπογιόπουλος.
Σύμφωνα με όσα είπε στην εκπομπή του στον Real Fm, τα 10 από τα 25 τραμ στην Αττική κυκλοφορούν «τυφλά», δηλαδή χωρίς σύστημα τηλεματικής (η συνδυασμένη χρήση των υπηρεσιών της ηλεκτρονικής και των τηλεπικοινωνιών) και τηλεδιοίκησης.
Όπως ανέφερε, τα συστήματα δεν συμβαδίζουν με τα 10 παλαιά οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει επικοινωνία του συρμού του τραμ με τα φανάρια, δηλαδή ο μηχανικός δεν έχει τον έλεγχο του δρόμου με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Τι κάνει κάθε μέρα ο μηχανικός; Αυτό που βλέπουν 100.000 άνθρωποι που κυκλοφορούν με τραμ: Σταματά τον συρμό, κατεβαίνει από το όχημα για να αλλάξει τη ρύθμιση στο φανάρι, χειροκίνητα!
Επί της ουσίας το Κέντρο Ελέγχου λειτουργίας του Τραμ στην Αθήνα δεν λειτουργεί, με συνέπεια να μην ξέρει κανείς πού βρίσκονται, σημείωσε.
Στα 10 παλαιά τραμ δεν μπορούν να καθοριστούν οι αλλαγές κατεύθυνσης. Πρόκειται για τραμ που εξυπηρετούν τις γραμμές Νέας Σμύρνης, Νέου Κόσμου, Συντάγματος και Φαλήρου, δηλαδή αυτές που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των επιβατών.
Ο Νίκος Μπογιόπουλος σημείωσε πως όλα τα παραπάνω έχουν καταγραφεί επανειλημμένα από το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, με εξώδικα ήδη από το 2019 στην Αττικό Μετρό και στη ΣΤΑΣΥ, ακόμα και με μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα από το 2021.
Κραυγή αγωνίας από τους ηλεκτροδηγούς
Μάλιστα, στην τελευταία ανακοίνωσή του για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Επισημαίνουμε για πολλοστή φορά ότι στην γραμμή ΤΡΑΜ (αστικός σιδηρόδρομος), παρά τις έγγραφες καταγγελίες, μηνυτήριες αναφορές, εξώδικα και απεργιακές εκδηλώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, η Τηλεματική, τα συστήματα σηματοδότησης, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου.
»Με συρμούς προβληματικούς, με εργαζόμενους εξαντλημένους από τα συνεχόμενα δρομολόγια, προσπαθούμε να βγάλουμε εις πέρας ένα συγκοινωνιακό έργο, με τα ελάχιστα επιτρεπτά όρια ασφάλειας.
»Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης θα πρέπει επιτέλους να δώσουν λύση στα χρονίζοντα προβλήματα της γραμμής ΤΡΑΜ».