ΕΛΛAΔΑ

Συντριβή Antonov: Ανασύσθηκε και η όγδοη σορός, πιθανώς και το μαύρο κουτί

Κατόπιν αιτήματος από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) διατίθεται όχημα από τις Ένοπλες Δυνάμεις για τη μεταφορά των σορών από τη περιοχή του δυστυχήματος

Συντριβή Antonov: Ανασύσθηκε και η όγδοη σορός, πιθανώς και το μαύρο κουτί

Oλοκληρώθηκε η επιχείρηση ανάσυρσης οκτώ σορών από το αεροσκάφος Antonov που κατέπεσε το βράδυ του Σαββάτου στην Καβάλα.

Στον χώρο της συντριβής εισήλθαν δύο στρατιώτες της βιολογικής χημικής άμυνας και δύο πυροτεχνουργοί και άνοιξαν δύο διαδρόμους. Ακολούθως η ΕΜΑΚ και το εγκληματολογικό της αστυνομίας θα μπουν στον χώρο για να βγάλουν τα 6 από τα 8 πτώματα που έχουν εντοπιστεί μέσω drones.

Η επιχείρηση για την ανάσυρση των σορών συνεχίζεται, ενόσω συμπληρώνεται ώρα με την ώρα το «παζλ» των πληροφοριών γύρω από τη συντριβή του αεροσκάφους που μετέφερε φορτίο 11,5 τόνων με πυρομαχικά.

Οπως περιέγραψε νωρίτερα ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, στην έκτακτη ενημέρωση για την αεροπορική τραγωδία, οι αρχές ενημερώθηκαν αμέσως μετά την πρόσκρουση και εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο ενεργειών σύμφωνα με τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ο δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης, δήλωσε νωρίτερα πως σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνα τοξικά ή άλλα στοιχεία στο σημείο, όπου συνετρίβη το αεροπλάνο. Στις 18:00 πραγματοποιείται έκτακτη ενημέρωση της Πυροσβεστικής αναφορικά με το αεροπορικό δυστύχημα.

ΥΠΑ: Πώς εξελίχθηκαν τα 38 λεπτά της μοιραίας πτήσης στον εθνικό εναέριο χώρο

Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τη συντριβή του αεροσκάφους Antonov στην περιοχή της Καβάλας, το Σάββατο 16 Ιουλίου, έδωσε στη δημοσιότητα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Πιο αναλυτικά το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα.

Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα».

Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα.

Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης.

Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)

Το φορτίο του μοιραίου αεροσκάφους

Εν τω μεταξύ, αναλυτικά στοιχεία για το ακριβές φορτίο του αεροσκάφους Antonov-12 που κατέπεσε στην περιοχή δυτικά της Καβάλας έδωσαν στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΚΕΔ) οι Αρχές της Σερβίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, το ΕΣΚΕΔ έλαβε μήνυμα από τη σερβική εταιρεία όπλων και αμυντικών συστημάτων Valir – εντολέα της μεταφοράς του συγκεκριμένου φορτίο, με τα πυρομαχικά 11,5 τόνων, με το Antonov.

Σύμφωνα με την ενημέρωση το Antonov μετέφερε τα εξής πυρομαχικά:

  • εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 60mm M62,
  • εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 82mm M62 και
  • φωτιστικά βλήματα όλμων 82mm M67.

Νωρίτερα, λίγο πριν τις 14:30 το μεσημέρι της Κυριακής έφτασαν στους Αντιφιλίππους τα στελέχη του ειδικού διακλαδικού λόχου Πυρηνικής, Βιολογικής, Χημικής Άμυνας του ΓΕΕΘΑ, προκειμένου να ερευνήσουν και να εξακριβώσουν την προέλευση της λευκής ουσίας, η οποία εντοπίστηκε γύρω από το μοιραίο αεροσκάφος που κατέπεσε στην περιοχή, στοιχίζοντας τη ζωή στο 8μελές πλήρωμά του, ουκρανικής καταγωγής.

Τα συνολικά 14 άτομα που απαρτίζουν τον ειδικό λόχο κλήθηκαν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα που απασχολούσε από νωρίς το πρωί τις εμπλεκόμενες αρχές για το είδος της λευκής ουσίας, που εντοπίστηκε από τα πρώτα λεπτά της έρευνας.

Όπως εξήγησε σε δηλώσεις, του ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος, ήδη η υπηρεσία που εμπλέκεται στο έργο έρευνας και διάσωσης προχώρησε στη διάνοιξη ενός πρώτου διαδρόμου ασφαλείας, μέσα από τον οποίο θα κινηθούν τόσο τα στελέχη του ειδικού διακλαδικού λόχου, όσο στη συνέχεια και οι ομάδες του τάγματος εκκαθάρισης ναρκοπεδίων ξηράς, αλλά και οι ομάδες πολιτικής προστασίας έρευνας και διάσωσης για την περισυλλογή των σορών του πληρώματος και των συντριμμιών του μοιραίου αεροσκάφους.

 

Δείτε επίσης

Τον γύρο του κόσμου έκανε η είδηση για τη συντριβή του Antonov

Antonov: Τι είναι η λευκή ουσία που εντοπίστηκε στα συντρίμμια

Mνήμες από δύο αεροπορικά δυστυχήματα «ξύπνησε» η πτώση του Αντόνοφ

ΥΠΑ: Η πορεία του Αντόνοφ και το μήνυμα για φωτιά στον κινητήρα

 

 

 

Πηγή:CNN Greece

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση