Ποτάμι: Η πτώση ενός ακόμα Καναντέρ επιβεβαιώνει τις ελλείψεις στο Πυροσβεστικό Σώμα

Σύμφωνα με στοιχεία του Πυροσβεστικού Σώματος, πολλά από τα Καναντέρ έχουν συμπληρώσει έως και 40 χρόνια επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μεγάλο ποσοστό βλαβών

Το οριακό σημείο, στο οποίο βρίσκονται τα πυροσβεστικάαεροσκάφη, επισημαίνουν με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Εσωτερικών οι βουλευτές του Ποταμιού Ιάσονας Φωτήλας- Αχαΐας, Γιώργος Αμυράς- Β’ Αθήνας, Σπυρίδων Δανέλλης – Ηρακλείου, Σπύρος Λυκούδης-
Α’ Αθήνας και Γρηγόρης Ψαριανός – Β’ Αθήνας.

Σύμφωνα με στοιχεία του Πυροσβεστικού Σώματος, πολλά από τα Καναντέρ CL-215 έχουν συμπληρώσει έως και 40 χρόνια επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μεγάλο ποσοστό βλαβών κατά τη διάρκεια των απογειώσεων, ενώ η επισκευή τους είναι δαπανηρή, καθώς τα ανταλλακτικά κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ. 

Από τα νεότερα μοντέλα, τα Καναντέρ CL-415 που έχουν κι αυτά συμπληρώσει 15ετία, τα περισσότερα βρίσκονται σε στάδιο συντήρησης και τα λιγότερα σε πτητική λειτουργία. Μετά τη συντριβή δύο Καναντέρ CL- 415, προ δύο ημερών συνετρίβη και ένα Καναντέρ CL- 215, ευτυχώς χωρίς να χάσουν τη ζωή τους οι γενναίοι πιλότοι.Για το λόγο αυτό, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός, ποια είναι η πραγματική επιχειρησιακή κατάσταση των πυροσβεστικών αεροσκαφών και σε ποιες ενέργειες θα προβεί, ώστε να συντηρηθούν επαρκώς.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Στις 11.05.2016 οι βουλευτές του Ποταμιού Γρηγόρης Ψαριανός, Γιώργος Αμυράς, Σπυρίδων Δανέλλης και Σπύρος Λυκούδης κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης στην οποία τόνιζαν πως, παρά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου για το Πυροσβεστικό Σώμα, παραμένουν οι τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική
υποδομή και σε μέσα πυροπροστασίας, όπως επισήμανε σε τότε καταγγελία της και η
Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικής.

Οι ελλείψεις αφορούσαν τόσο στα μέσα ατομικής προστασίας όσο ασφαλώς και στα πυροσβεστικά οχήματα και αεροσκάφη, πολλά από τα οποία είναι ηλικίας ακόμα και άνω των 40 ετών!

Εδικά για την κατάσταση στα πυροσβεστικά αεροσκάφη, εκεί τα πράγματα συνεχίζουν να βρίσκονται σε οριακό σημείο. Σύμφωνα με στοιχεία του Πυροσβεστικού Σώματος, πολλά από τα Καναντέρ CL-215 έχουν συμπληρώσει έως και 40 χρόνια επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να
παρουσιάζουν μεγάλο ποσοστό βλαβών κατά τη διάρκεια των απογειώσεων, ενώ η
επισκευή τους είναι δαπανηρή καθώς τα ανταλλακτικά κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ. Από τα νεότερα μοντέλα, τα Καναντέρ CL-415 που έχουν κι αυτά συμπληρώσει 15ετία,τα περισσότερα βρίσκονται σε στάδιο συντήρησης και τα λιγότερα σε πτητική λειτουργία.

Τα τελευταία χρόνια, δύο Καναντέρ CL-415 είχαν συντριβεί: ένα το 2007 στην Εύβοια και ένα στο Θερμαϊκό κόλπο. Η απελπιστική κατάσταση επιβεβαιώθηκε προ δύο ημερών με την εκ νέου πτώση ενός Καναντέρ CL-215 στη Βοιωτία σε κατάσβεση πυρκαγιάς, ευτυχώς χωρίς να χάσουν τη ζωή τους οι γενναίοι πιλότοι που διέφυγαν του κινδύνου με ελαφρά τραύματα. Το
γεγονός αποδεικνύει πως παρά την απάντηση του Υπουργείου στην από 11/5 ερώτησή μας περί δήθεν «επάρκειας όλων των κατάλληλων ενεργειών ώστε να διασφαλίζεται η επιχειρησιακή ετοιμότητα των πτητικών μέσων» η κατάσταση συνεχίζει να είναι απελπιστική.

Ερωτάται εκ νέου ο κύριος
Υπουργός:

1. Ποια είναι η πραγματική επιχειρησιακή κατάσταση των πυροσβεστικών αεροσκαφών;

2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να συντηρηθούν επαρκώς και κατά το δυνατόν συντομότερα τα αεροσκάφη νεότερης τεχνολογίας, ώστε να μπορούν αντικαθιστώντας τα παλαιάς τεχνολογίας,να κατασβέσουν τις πυρκαγιές με τους λιγότερους δυνατούς κινδύνους για τη ζωή των πιλότων;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ιάσονας Φωτήλας- Αχαΐας

Γιώργος Αμυράς – Β’ Αθήνας

Σπυρίδων Δανέλλης – Ηρακλείου

Σπύρος Λυκούδης – Α’ Αθήνας

Γρηγόρης Ψαριανός- Β’ Αθήνας

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ