ΕΛΛAΔΑ
Ποιος ήταν ο 49χρονος οικοδόμος που έκανε την κλοπή του αιώνα στην Εθνική Πινακοθήκη
Ήταν ο μόνος δράστης της κλοπής των πινάκων το 2012
SHARE:
Το προφίλ του 49χρονου οικοδόμου ληστή, που τον Ιανουάριο του 2012 μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη και έκλεψε δύο πίνακες, του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα σχέδιο που καταστράφηκε την ίδια νύχτα, σκιαγράφησαν οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ κατά τη συνέντευξη τύπου που έδωσαν.
Οπως αποκαλύφθηκε, ο 49χρονος που συνελήφθη χθες από το τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής για τη "κλοπή του αιώνα" ήταν και ο μόνος δράστης της κλοπής των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.
Στην έναρξη της παρουσίασης η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τόνισε ότι η ανάκτηση του πίνακα του Πικάσο μαζί με το έργο του Μοντριάν έρχεται σε μία ξεχωριστή στιγμή για τη χώρα που γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από το 1821. Ο πίνακας έχει μία ιδιαίτερη αξία για τον ελληνικό λαό γιατί τον αφιέρωσε ο ίδιος ο ζωγράφος, σημείωσε και επεσήμανε ότι ήταν προϊόν κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη. «Η Πινακοθήκη επουλώνει το τραύμα του 2012», συνέχισε η κ. Μενδώνη και τόνισε ότι η έρευνα για τον εντοπισμό του πίνακα του Πικάσο που ο ίδιος ο ζωγράφος δώρισε στον ελληνικό λαό δεν σταμάτησε ποτέ.
Ποιος είναι ο 49χρονος οικοδόμος που έκανε την... τέλεια ληστεία
Στη συνέντευξη τύπου στην ελληνική αστυνομία ειπώθηκε ότι ο 49χρονος ήταν και ο μοναδικός κλέφτης, τονίζοντας ότι «δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή». «Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία που είχαμε αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του», αναφέρθηκε στην αρχή της συνέντευξης.
Μεταξύ άλλων στη συνέντευξη τύπου αποκαλύφθηκε ότι:
Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία που είχαμε αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του.
Δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή.
«Τραυματίστηκε» ο τρίτος πίνακας, είδε ότι καταστράφηκε και τον πέταξε στην τουαλέτα.
Είναι ένας ο δράστης από το 2012 και μετά.
Εξαρχής τους έκρυψε στην οικία του και πριν δύο μήνες θορυβημένος από τα δημοσιεύματα ότι είναι κοντά στην ανεύρεσή τους τους μετέφερε.
Δεν ήταν συλλέκτης. Είχε φίλους που ήταν στο χώρο της τέχνης, ενώ έκανε συχνά ταξίδια στην Αγγλία και στην Ολλανδία.
Πρόθεσή του ήταν να έχει ένα ωραίο έργο τέχνης.
Ισχυρίζεται ότι δεν ήθελε να τον πουλήσει.
6 μήνες πριν την κλοπή παρακολουθούσε την πινακοθήκη και είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες.
Ηξερε από οικοδομές γιατί ήταν ελαιοχρωματιστής και παρατήρησε ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη.
Οι πίνακες άμεσα θα επιστρέψουν στην Πινακοθήκη και αφού γίνει ο έλεγχος και η συντήρηση θα εκτεθούν το συντομότερο δυνατό.
Η ληστεία του αιώνα
Η υπόθεση έχει όλα τα στοιχεία ενός καλογραμμένου αστυνομικού μυθιστορήματος και είναι γνωστή ως «η ληστεία του αιώνα».
Η κλοπή των πινάκων έγινε μετά τις 4 π.μ. της 9ης Ιανουαρίου 2012. Ο δράστης παραπλάνησε τον φύλακα, προκαλώντας ψεύτικους συναγερμούς, και τελικά κατάφερε να μπει στο εσωτερικό της Πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτιρίου. Αρπαξε τους τρεις πίνακες και στη συνέχεια κάθισε στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα. Οι κινήσεις του (φορούσε σκούφο για να καλύπτει τα χαρακτηριστικά του) καταγράφηκαν από τις κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης.
Σύμφωνα με μια εκδοχή, στην «επιχείρηση» είχε πάρει μέρος και δεύτερο άτομο, σε ρόλο τσιλιαδόρου. Στη διερεύνηση της υπόθεσης είχε εμπλακεί η Ελληνική Αστυνομία, το Τμήμα Δίωξης Αρχαιοκαπήλων και η ΕΥΠ.