ΕΛΛAΔΑ

Ποια είναι η μακρύτερη γέφυρα στην Ελλάδα;

Οι 5 μεγαλύτερες γέφυρες στην Ελλάδα

Ποια είναι η μακρύτερη γέφυρα στην Ελλάδα;

Η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο βρίσκεται εντός της ελληνικής επικρατείας, εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες.

Το μεγαλόπνοο όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη για τη γεφύρωση των περίπου τριών χιλιομέτρων που χωρίζουν το Ρίο από το Αντίρριο υλοποιήθηκε το 2004, όταν και τέθηκε σε λειτουργία η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών και συντελώντας στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Ειδικότερα, όλα ξεκίνησαν στις 29 Μαρτίου του 1889 όταν ο τότε πρωθυπουργός της χώρας μίλησε στο ελληνικό Κοινοβούλιο, εστιάζοντας στην ανάγκη γεφύρωσης του Στενού Ρίου-Αντιρρίου.

 

Παρ’ όλα αυτά, χρειάστηκε να περάσει ένας ολόκληρος αιώνας μέχρι την προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή μόνιμης ζεύξης που θα σηματοδοτούσε την ολιστική αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής.

Η σύμβαση Παραχώρησης  μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου υπεγράφη στις 3 Ιανουαρίου 1996, και τέθηκε σε πλήρη ισχύ στα τέλη του επόμενου έτους, όταν και εξασφαλίστηκε η πλήρης χρηματοδότηση του έργου.

Τα εγκαίνια της γέφυρας Ρίου-Αντίρριου, της μεγαλύτερης καλωδιωτής γέφυρας στον κόσμο, έγιναν στις 12 Αυγούστου του 2004, την παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, από τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Γεώργιο Σουφλιά.

Η καλωδιωτή γέφυρα στηρίζεται σε 4 πυλώνες, το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και το μήκος του αναρτημένου καταστρώματος ανέρχεται στα 2.252 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φθάνει τα 2.883 μέτρα. 

Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου διακρίνεται για τα υψηλά επίπεδα αντοχής, καθώς μπορεί να αντέξει σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με εκτόπισμα 180.000 τόνων, ταχύτητες ανέμου 265 χλμ./ώρα που αντιστοιχούν σε τυφώνα κατηγορίας 5, αλλά σεισμούς μεγαλύτερους των 7,4 της Κλίμακας Ρίχτερ. Σημειώνεται, δε, ότι είναι σχεδιασμένη με τρόπο που μπορεί να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων.

Η λειτουργία της γέφυρας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να περνούν από το Ρίο στο Αντίρριο -και το αντίστροφο - μέσα σε μόλις 2,5 με 5 λεπτά, όταν η διέλευση με τα οχηματαγωγά πλοία (πριν την κατασκευή της γέφυρας) απαιτούσε, κατά μέσο όρο, 45 λεπτά.

 

Οι 5 μεγαλύτερες γέφυρες στην Ελλάδα

Μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου των 2.252 μέτρων, έρχεται η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων (1.372 μ.), η οποία αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Λάρισας και διασχίζει την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου. Βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Κοζάνης και 7 χλμ. βορειοδυτικά των Σερβίων. Λειτούργησε το 1975.

Μετά την κατεδάφιση της παλαιάς γέφυρα Αξιού, την τρίτη θέση καταλαμβάνει η γέφυρα Ρυμνίου (μήκους 615 μ.), η οποία διασχίζει και αυτή την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται η γέφυρα Επισκοπής (602 μ.) που ενώνει την Ευρυτανία με την Αιτωλοακαρνανία. Την πεντάδα συμπληρώνει η γέφυρα Αλιάκμονα (510 μ.) η οποία από το Σεπτέμβριο του 2020 υποβάλλεται σε εργασίες ανακατασκευής και έχει υλοποιηθεί στο 55% του φυσικού αντικειμένου.

Πηγή:Car & Motor

Σχετικά Tags

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση