ΕΛΛAΔΑ
Περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες υγείας θέλουν οι Έλληνες πολίτες
Το 90% των πολιτών στην Ελλάδα δηλώνει ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που λαμβάνει μέσω του gov.gr
SHARE:
Iδιαίτερα θερμή υποδοχή στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, που παρέχει το Δημόσιο, έχουν επιφυλάξει οι Έλληνες. Οι πολίτες όχι μόνο δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις ψηφιακές υπηρεσίες, που παρέχει η πύλη gov.gr, αλλά ζητούν και την προσθήκη νέων.
Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες ζητά να επεκταθούν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει το Δημόσιο στον τομέα της υγείας. Συγκεκριμένα, το 44,6% των πολιτών στην Ελλάδα ζητά να συμπεριληφθούν στο gov.gr υπηρεσίες που σχετίζονται με ζητήματα υγείας, όπως η online παρακολούθηση του ιατρικού φακέλου.
Το 38,6% των πολιτών θέλει να δει στο gov.gr περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες στον τομέα της έκδοσης συντάξεων, ενώ το 33,5% ζητά να περιληφθούν στην πλατφόρμα και άλλα πιστοποιητικά δημοτολογίου και ληξιαρχικών πράξεων. Στο μεταξύ, σε ποσοστό της τάξης του 31%, οι Έλληνες θέλουν και άλλες digital υπηρεσίες στη διαδικασία μεταβίβασης αυτοκινήτων και ακινήτων.
Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει πανελλαδική έρευνα της Choose Strategic Communication Partner, που δημοσιεύει το ΑΠΕ-ΜΠΕ και η οποία καταγράφει πώς υποδέχτηκαν οι πολίτες το νέο ψηφιακό πρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά και τι περιμένουν να δουν όσον αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
6 στους 10 κάνει συστηματική χρήση
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, που διεξήχθη το διάστημα 12-18 Οκτωβρίου, η πλειονότητα των πολιτών (62,4%) γνωρίζει και έχει αγκαλιάσει το ψηφιακό Δημόσιο, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες του πολλές φορές. Από όσους το γνωρίζουν, πάνω από το 61% το έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες από 10 φορές. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη χρήση του, σε ποσοστά που ξεπερνούν το 90%.
Μάλιστα, όπως δείχνει η έρευνα, η ικανοποιητική εμπειρία που έχουν οι Έλληνες από το e-government βελτίωσε και την άποψη που έχουν συνολικά για τον Ελληνικό Δημόσιο, με το 64,4% να απαντά ότι το βλέπει πλέον πιο θετικά. Οι πολίτες απαντούν ότι το gov.gr, τους βοηθά να κερδίζουν χρόνο στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο (56,8%), ενώ τους επιτρέπει να αποφεύγουν τη γραφειοκρατία των δημόσιων υπηρεσιών (48%).
Όσον αφορά τις υπηρεσίες, που κυρίως χρησιμοποιούν, αυτές είναι οι δηλώσεις, τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις κάθε είδους, όπως και για τα θέματα covid.
Το 1/3 δεν γνωρίζει το gοv.gr
Πάντως, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό πολιτών που αγγίζει το 28%, οι οποίοι δεν γνωρίζουν την πλατφόρμα gov.gr. Όσον αφορά το προφίλ εκείνων που χρησιμοποιούν το gov.gr, συναντάμε τα μεγαλύτερα ποσοστά (σχεδόν 90%) στις νεότερες ηλικίες 25-34 και στους αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ (88%). Αντιθέτως, τα ποσοστά πέφτουν όσο ανεβαίνουμε ηλικιακά και κατεβαίνουμε τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Μόνο το 40,4% των πολιτών ηλικίας 65 και άνω που γνωρίζουν την πλατφόρμα, τη χρησιμοποιούν και μόλις το 20% των αποφοίτων Δημοτικού, καθώς δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες (44,5%). Γι’ αυτό άλλωστε πάνω από τους μισούς (53%) δηλώνουν ότι θα τη χρησιμοποιούσαν, αν τους βοηθήσει κάποιος ή και εξοικειωθούν με τους υπολογιστές.