Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για την κατάργηση αδειούχων χειριστών σε μηχανήματα έργου Κλαρκ ανυψωτικής δύναμης 2,5 τόνων, προχώρησαν 32 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.
Συγκεκριμένα, Στην προσπάθεια τροποποίησης του καθεστώτος αδειοδότησης και χειρισμού μηχανημάτων ανύψωσης και μεταφοράς 2,5 τόνων, που επιχειρείται με εισαγωγή διάταξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, άρθρο 75 του σ/ν με τίτλο «Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων – Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης» αντιτίθενται η Ο.Χ.Μ.Ε.Ε., τα κατά τόπους Σωματεία του κλάδου, η ΓΣΕΕ, τα Εργατικά Κέντρα, καθώς η κατάργηση αδειούχων χειριστών σε μηχανήματα έργου Κλαρκ ανυψωτικής δύναμης 2,5 τόνων, θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην επαύξηση της διακινδύνευσης κατά την εκτέλεση του έργου μεταφοράς και ανύψωσης που ανατίθεται στα συγκεκριμένα μηχανήματα.
Το επάγγελμα του χειριστή μηχανήματος έργου με άδεια άσκησης επαγγέλματος το κατέχουν περίπου 90.000 άτομα σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, με το 60% του συνόλου να κατέχουν την άδεια ειδικότητας 2, εργαζόμενοι ως χειριστές μηχανημάτων Κλαρκ.
Η εν λόγω ειδικότητα καταγράφει τη δυσάρεστη πρωτιά των εργατικών ατυχημάτων και επίσης καταγράφεται στις πρώτες θέσεις των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων, όπως ενημέρωσε με Δελτίο Τύπου στις 10/10/22 ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Χειριστών Μηχανημάτων Έργου Ελλάδος.
Η Ο.Χ.Μ.Ε.Ε. ως γνωστόν, είχε συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γεωργιάδη Άδωνη τον Δεκέμβριο του 2019, όπου και τον ενημέρωσαν για την προσπάθεια που κάνουν οι εργοδότες, ώστε να απελευθερωθεί η ειδικότητα 2 και να μην χρειάζεται χειριστής για των χειρισμό των μηχανημάτων Κλαρκ. Και ενώ ο Υπουργός διαβεβαίωσε την Ομοσπονδία ότι δεν πρόκειται να αλλάξει η διαδικασία αδειοδότησης, καθώς αναγνωρίζει την επικινδυνότητα της ειδικότητας και την προσφορά των συγκεκριμένων χιλιάδων εργαζομένων στην ελληνική οικονομία, σήμερα πράττει άλλως.
«Ο Υπουργός γνωρίζει ότι η εν λόγω ειδικότητα καταγράφει τη δυσάρεστη πρωτιά των εργατικών ατυχημάτων και επίσης καταγράφεται στις πρώτες θέσεις των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων. Άλλωστε, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που είχε δεσμευτεί απέναντι στην Ομοσπονδία το 2019, ότι δεν θα τροποποιηθεί το καθεστώς αδειοδότησης και χειρισμού μηχανημάτων ανύψωσης και μεταφοράς 2,5 τόνων. Τι άλλαξε; Ποιες είναι εκείνες οι πιέσεις που δέχτηκε ο κ Γεωργιάδης και υπαναχώρησε από την αρχική δέσμευσή του;» διερωτήθηκε ο κ. Βαρδάκης.
Δεδομένων των παραπάνω, οι βουλευτές ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό την απόσυρση του άρθρου 75 του σχεδίου νόμου για τα επιχειρηματικά πάρκα και να σχεδιαστεί το ασφαλές μέλλον της συγκεκριμένης εργασίας, κατόπιν συνεργασίας τεχνικά καταρτισμένων συνεργατών του Υπουργείου σας και επιστημονικών φορέων των άμεσα εμπλεκόμενων με το ζήτημα, κοινωνικών εταίρων.