ΕΛΛAΔΑ
Οδηγοί ταξί: Ζητούν μέτρα ενίσχυσης για να κατεβάσουν χειρόφρενο
Πρόσθετα μέτρα ενίσχυσης των αυτοκινητιστών ταξί ζητεί ο κλάδος, ο οποίος καλείται ύστερα από δεκαετή οικονομική κρίση να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους.
Πρόσθετα μέτρα ενίσχυσης των αυτοκινητιστών ταξί ζητεί ο κλάδος, ο οποίος καλείται ύστερα από δεκαετή οικονομική κρίση να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους. Με υπόμνημά του στο υπουργείο Υποδομών το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) ζητεί από τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο τη λήψη σειράς μέτρων προκειμένου, όπως λένε, ο κλάδος να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά του.
Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί ταξί που έχουν σηκώσει χειρόφρενο, καθώς διαπιστώνουν ότι όσο είναι στον δρόμο «απλώς μπαίνουν μέσα», όπως εξηγεί ο γενικός γραμματέας του ΣΑΤΑ Κωνσταντίνος Δήμος. Το φαινόμενο μάλιστα είναι πολύ πιο έντονο στην περιφέρεια, όπου η ζήτηση για μετακινήσεις είναι πιο περιορισμένη, λόγω μικρότερης αγοράς.
«Υστερα από δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της υγειονομικής κρίσης, το ταξί βρίσκεται προ των πυλών της χρεοκοπίας. Το πιο εύκολο για μας θα ήταν να απαιτήσουμε αναπροσαρμογή κομίστρου που θα μετακυλίσει την αύξηση στο κόστος λειτουργίας μας στους χρήστες των ταξί. Ομως θα ήταν πέρα για πέρα άδικο», υποστηρίζει το προεδρείο του ΣΑΤΑ. Το συνδικάτο μάλιστα πιέζει εμμέσως το υπουργείο Υποδομών, υποστηρίζοντας ότι σε περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα τότε θα «αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε αναπροσαρμογή του κομίστρου».
Στην οικονομική αρωγή της κυβέρνησης στοχεύει ο ΣΑΤΑ – «Θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε αναπροσαρμογή του κομίστρου».
Ο κλάδος ζητεί άμεση οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ ανά όχημα σε μηνιαία βάση «για όσο διάστημα διαρκέσει η ενεργειακή κρίση». Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση επιδότησε τον Απρίλιο τους αυτοκινητιστές ταξί με 200 ευρώ ανά όχημα. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών είχε προχωρήσει στην καταβολή ποσού συνολικού ύψους 3.935.800 ευρώ, σε 19.679 δικαιούχους της αποζημίωσης ειδικού σκοπού σε υπηρεσίες ταξί.
Ο κλάδος ζητεί «μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από το 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση, καθώς –όπως υποστηρίζει– η τιμή των καυσίμων στη χώρα επιβαρύνεται με έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στην Ε.Ε.». Παράλληλα, οι αυτοκινητιστές διεκδικούν μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο. «Πολλές χώρες (Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Κύπρος κ.λπ.) έχουν προχωρήσει σε αυτό το μέτρο για να συγκρατήσουν την άνοδο στην τιμή των καυσίμων», υποστηρίζουν εκπρόσωποι του κλάδου.
Μάλιστα, ο κλάδος τονίζει ότι σε περίπτωση που δεν ληφθούν τα παραπάνω μέτρα, θα ανεβάσει το αντίτιμο πτώσης της σημαίας στα 2,5 ευρώ (από 1,29 ευρώ που είναι σήμερα), τη μονή ταρίφα στα 0,82 ευρώ από 0,74 ευρώ, τη διπλή ταρίφα στο 1,19 ευρώ, την ελάχιστη χρέωση από 3,47 ευρώ που είναι στα 4 ευρώ και τη χρονοχρέωση/ώρα στα 15 ευρώ από 11,81 που ισχύει σήμερα. Μεταξύ των αιτημάτων του κλάδου είναι και η επιδότηση για την αντικατάσταση των οχημάτων και παράταση ισχύος των αδειών ταξί που λήγουν φέτος λόγω παλαιότητας.