Ανάμεσα σε 3.136 ευρωπαϊκές πόλεις, «πρωταθλήτριες», όπως τις χαρακτήρισε ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης, στην βιώσιμη αστική κινητικότητα απ΄ την Ελλάδα, αναδείχθηκαν η Καρδίτσα, η οποία κατέκτησε το βραβείο στην κατηγορία μικρών πόλεων και το Ρέθυμνο, που κατέκτησε τη 2η θέση στην κατηγορία των μεγάλων πόλεων, ενώ δέκα ακόμα ελληνικές πόλεις βραβεύτηκαν (Δείτε ΕΔΩ).
«Αυτές οι πόλεις αποτελούν έμπνευση ενός όχι άπιαστου μέλλοντος για όλες τις ελληνικές πόλεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης κατά την τελετή βράβευσης των ελληνικών συμμετοχών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο, υπό την αιγίδα της προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Βραβεία βιώσιμης αστικής κινητικότητας απονεμήθηκαν επίσης στους δήμους Ηγουμενίτσας, Λάρισας, Ανατολικής Σάμου, Αγίου Δημητρίου, Νέας Προποντίδας, Ηρακλείου, Αλίμου, Τρικκαίων, Γρεβενών, Νεάπολης - Συκεών. Ενώ, τιμητικές διακρίσεις απονεμήθηκαν επίσης στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, καθώς και στους δήμους Παλλήνης και Φαρκαδόνας.
«Στην Ελλάδα έχουμε φωτεινά παραδείγματα που αντιβαίνουν την τάση να λέμε ότι είμαστε πάντα οι τελευταίοι στην Ευρώπη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης, καθώς στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019 συμμετείχαν συνολικά 86 ελληνικές πόλεις.
Ο κ. Χατζηδάκης στην ομιλία του, αναφέρθηκε αναλυτικά στους επτά άξονες του ΥΠΕΝ όσον αφορά την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στη χώρα. Όπως έκανε γνωστό, άμεσα κατατίθεται το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται επιδότηση έως και 40% για την απόκτηση ηλεκτρικού ποδηλάτου.
Επιπλέον επεσήμανε, ότι στο ΥΠΕΝ, υπό επεξεργασία βρίσκεται το Εθνικό Σχέδιο για την Προσβασιμότητα και πρόσθεσε, ότι «μόλις προχθές ο υφυπουργός κ. Οικονόμου υπέγραψε την υπουργική απόφαση για την προσαρμογή κτιρίων στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζόμενων ατόμων».
Σύμφωνα με τον υπουργό, από το περασμένο φθινόπωρο εκπονείται η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο, ενώ ολοκληρώνονται άμεσα δύο μεγάλοι ποδηλατόδρομοι στην Αττική. Ταυτόχρονα, προωθούνται προσωρινοί πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι, αλλά και η μετατροπή οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, λόγω του κορονοϊού.
Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε επίσης στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση, ενώ όπως έκανε γνωστό, ετοιμάζεται ΚΥΑ μαζί με το συναρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών για το σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων δρόμων.
Τέλος, όπως τόνισε, εκπονούνται τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα οποία εφαρμόζουν στην Ελλάδα τις ευρωπαϊκές Οδηγίες προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων, των ποδηλατών και των πεζών.