Mυστήριο με τους 6 κλεμμένους πίνακες της Ελαιουργικής, αξίας εκατ. ευρώ!

Newsroom
Newsroom

Το μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο εκτιμάται ότι έγινε η κλοπή οφείλεται στο γεγονός ότι τα γραφεία της Ελαιουργικής ήταν κλειστά καθώς η εταιρία βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης

 Είναι απόγευμα Τρίτης, 11 Απριλίου 2023. Ο γενικός διευθυντής της «Ελαιουργικής», της κεντρικής συνεταιριστικής ένωσης παραγωγών ελαιοκομικών προϊόντων, Βαρθολομαίος Σειραδάκης, φανερά αναστατωμένος καταφεύγει στις αστυνομικές Αρχές. Ο κ. Σειραδάκης, έμπειρος μάνατζερ αναζητά τον αρμόδιο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ για να καταγγείλει μια μεγάλη κλοπή.

Λίγη ώρα μετά θα καταθέσει ότι από τον Νοέμβριο του 2022 έως τον Απρίλιο του 2023, κάποιος ή κάποιοι έσπασαν το τζάμι του 6ου ορόφου των γραφείων της Ελαιουργικής που βρίσκονται επί της οδού Πειραιώς, στον αριθμό 37, δίπλα από τα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ, και αφαίρεσαν έξι πίνακες μεγάλης αξίας, περίπου 2 εκατ. ευρώ.

Έναν πίνακα από το γραφείο του προέδρου της Ελαιουργικής, Νίκου Βάλλη, άλλους τέσσερις πίνακες από το γραφείο του Βαρθολομαίου Σειραδάκη κι έναν από την αίθουσα του διοικητικού συμβουλίου.

Το μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο εκτιμάται ότι έγινε η κλοπή οφείλεται στο γεγονός ότι τα γραφεία της Ελαιουργικής ήταν κλειστά καθώς η εταιρία βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, την οποία έχει αναλάβει ο εκκαθαριστής και οικονομολόγος Βασίλης Ρηγογιάννης. Εκείνος ήταν που άνοιξε πρώτος έπειτα από μήνες την κεντρική πόρτα του κτιρίου και αντίκρισε μπροστά του το χάος που είχε προκαλέσει η επαναλαμβανόμενη εισβολή αγνώστων. Παρών ήταν και ο γενικός διευθυντής, Βαρθολομαίος Σειραδάκης.

«Η εικόνα ήταν αποκαρδιωτική. Μια πρώτη εκτίμηση ήταν ότι είχε γίνει πλιάτσικο» λέει στο protothema.gr ο κ. Ρηγογιάννης. Οι δύο άντρες διαπίστωσαν την απώλεια των σπουδαίων έργων τέχνης που είχαν δωρίσει στην Ελαιουργική σημαντικές προσωπικότητες της χώρας όπως ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο πρώην πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τσάτσος, η βασίλισσα Φρειδερίκη, ο βασιλιάς Παύλος.

«Πρόκειται για δωρεές που χρονολογούνται από τις δεκαετίες του ' 50 και ' 60, τότε που η Ελαιουργική ήταν ο μόνος φορέας για τη συγκέντρωση του “χρυσού” της Ελλάδας, του ελαιόλαδου και όπως καταλαβαίνετε ο ρόλος της ήταν πάρα πολύ σημαντικός» σημειώνει ο κ. Ρηγογιάννης.

Ο εκκαθαριστής που μπήκε στην Ελαιουργική μετά από προσωρινή διαταγή, διαπίστωσε τις εμφανείς και μεγάλες στάμπες στους ξύλινους τοίχους λόγω της πολυκαιρίας, στα σημεία όπου δέσποζαν οι πίνακες. Έτσι κατάλαβε πως είχαν κλαπεί, κάτι που επιβεβαίωσε ο γενικός διευθυντής Βαρθολομαίος Σειραδάκης, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα γραφεία της Ελαιουργικής πρέπει να είχαν λεηλατηθεί και πιο πριν από την κλοπή των πινάκων, γιατί έλειπε σημαντικός εξοπλισμός που ήταν αδύνατον να τον μεταφέρουν μέσα σε μια μέρα.

«Είχαν αφαιρέσει μέχρι και τους σωλήνες νερού, τα κλιματιστικά δαπέδου από τα οποία αφαίρεσαν τον χαλκό» λέει χαρακτηριστικά. Ο ίδιος εκτιμά ότι η μεταφορά των πανάκριβων έργων τέχνης μπορεί και να έγινε από το μπαλκόνι του 6ου ορόφου με τη χρήση κάποιου σχοινιού.

Ο κ. Ρηγογιάννης από την πλευρά του, πιθανολογεί ότι ένας εκ των «ποντικών» πρέπει να ήταν μικροκαμωμένος «διαφορετικά δεν θα μπορούσε να περάσει μέσα από το τζάμι που βρήκαμε σπασμένο».

Ένα ερώτημα που προς το παρόν δεν έχει απαντηθεί, είναι εάν οι κλέφτες γνώριζαν εκ των προτέρων τη μεγάλη αξία των συγκεκριμένων έργων τέχνης ή τους άρπαξαν στα τυφλά για να τους πουλήσουν σε πλανόδιους ή σε παλαιοπωλεία στο Μοναστηράκι. Ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει εάν η κλοπή ήταν προσχεδιασμένη βάσει πληροφοριών που πιθανόν να είχαν στη διάθεσή τους οι «ποντικοί». Σημειώνεται ότι τόσο ο εκκαθαριστής Βασίλης Ρηγογιάννης, όσο και ο γενικός διευθυντής της Ελαιουργικής, Βαρθολομαίος Σειραδάκης συμφωνούν πως πρόκειται για πίνακες μεγάλης, ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας. Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, τους δύο εκ των έξι κλεμμένων πινάκων έχουν φιλοτεχνήσει δυο από τους επιφανέστερους Έλληνες ζωγράφους, ο Γιάννης Μόραλης και ο Αλέκος Φασιανός.

Αξίζει να αναφερθεί ότι μέσα στα γραφεία της Ελαιουργικής και πιο συγκεκριμένα, στην αίθουσα του διοικητικού συμβουλίου υπήρχε ένας ακόμη πίνακας άνευ αξίας, τον οποίο οι «ποντικοί» αγνόησαν καθώς διαπίστωσαν πως πρόκειται για αντίγραφο. Αυτή η λεπτομέρεια ενισχύει το σενάριο να ήξεραν από πριν ποιους πίνακες έπρεπε να αφαιρέσουν.

 

Φωτογραφία από AxxL από το Pixabay

 

Πηγή: protothema.gr  

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ