ΕΛΛAΔΑ
Μητσοτάκης: Φασισμός η τυφλή βία και η άκρατη καταστροφή
Tο νομοσχέδιο για τις διαδηλώσεις «θωρακίζει την ελευθερία της έκφρασης των πολιτών» - Το δικαίωμα του συνέρχεσθαι είναι απόλυτα προστατευμένο
SHARE:
Τις αρχές και το περεχόμενο του νομοσχεδίου για τις διαδηλώσεις υπερασπίστηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρέμβασή του κατά τη σχετική συζήτηση στη Βουλή εξαπολύοντας παράλληλα επίθεση κατά του ΣΥΡΙΖΑ για την κριτική που ασκεί στη σκιά των αποκαλύψεων για όσα συνέβαιναν επί κυβερνήσεως του Αλέξη Τσίπρα.
Απαντώντας, συγκεκριμένα στην κριτική που ασκείται στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου περί «αντιδημοκρατικών διατάξεων» τη χαρακτήρισε «θρασύτατη από εκείνους που συστηματικά αποδόμησαν τους θεσμούς».
«Να μην μιλούν για σχεδια καταστολής όσοι έχει αποδειχθεί ότι εξύφαιναν μηχανορραφίες στα υπόγεια των "μαγαζιών" τους όπως έλεγαν» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης με αφορμή τις αποκαλύψεις από τη μήνυση Καλογρίτσα και το ηχητικό ντοκουμέντο του διάλογου του Σάμπυ Μιωνή με τον Νίκο Παππά.
Μιλώντας για τις αλλαγές που έγιναν στο νομοσχέδιο κατά τη συζήτηση στη Βουλή ο πρωθυπουργός είπε ότι «η Βουλή είχε την ευκαιρία να βελτιώσει το νομοθέτημα χωρίς όμως να αλλάξει το κεντρικό στόχο που είναι η νέα κοινωνική ταυτότητα των συναθροίσεων».
«Διαδηλώνω σημαίνει πρώτα απο όλα δηλώνω. Εϊμαι παρών και υπεύθυνος για τις επιλογές μου» συμπλήρωσε.
Εξηγώντας τις προβλέψεις του νομοσχεδίου σημείωσε ότι «θα αποφεύγονται οι αντισυγκεντρώσεις που ξέρουμε ότι συχνά οδηγούν σε συγκρούσεις. Κάθε δημόσια μαζική διαμαρτυρία θα πρέπει να είναι γνωστή σε ολους. Να ανακοινώνεται εγκαίρως για να ρυθμίζεται η κυκλοφορία στην περιοχή».
«Ο νόμος που εισηγούμαστε σήμερα προσαρμόζεται σε ιδιαίτερες συνθήκες. Ακόμα και αν μια διαδήλωση δεν γνωστοποιείται δεν θα είναι παράνομη αν τηρεί τις προδιαγραφές» είπε ακόμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώνοντας ότι «σύντομα θα υπάρξει και ειδική ιστοσελίδα που θα ενημερώνει το κοινό για τις διαδηλώσεις και πορείς και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις».
Το πνεύμα του νόμου
Μιλώντας για το πνεύμα του νόμου ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «αν απομόνωνε κανείς κάποια στιγμιότυπα απο όσα έγιναν θα έμενε κανείς με την εντύπωση ότι στην Ελλάδα ζούμε τις πρώτες δεκαετίες μετά τον εμφύλιο ή πρώτα χρόνια μετά απο αποκατάσταση Δημοκρατίας. Οτι δηλαδή υπάρχουν ακόμα νωπές ανοιχτές δημοκρατικές πληγές. Η σημερινή Ελλάδα έχει αφήσει πίσω αυτές της πληγές και δεν σκοπεύω να μπω σε άγονη αντιπαράθεση με όσους θεωρούν ότι τους ανήκουν δικαιωματικά τα δικαιώματα και οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια».
«Από μικροπολιτική ραθυμία αρνούνται να κατανοήσουν ότι η πατρίδα έχει προχωρήσει μπροστά. Είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα. Επιστρέφω τη θρασύτατη κριτική περί αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων από εκείνους που συστηματικά αποδόμησαν τους θεσμούς. Ας μη μιλούν για σχέδια καταστολής στους δρόμους και τις πλατείες όσοι είχαν αποδειχθεί ότι εξύφαιναν μηχανορραφίες στα υπόγεια των μαγαζιών τους όπως τα έλεγαν» πρόσθεσε.
Όπως τόνισε «η Ελλάδα διαθέτει κοινωνική ωριμότητα για να διευρύνει και να διασφαλίσει τα δικαιώματα» υπενθυμίζοντας ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «αποτελεί προεκλογική δέσμευση. Το είπαμε και πήραμε πολιτική νομιμοποίηση και το κάνουμε πράξη. Πρέπει λοιπόν επιτέλους να πάρουμε τα δικαιώματα στα σοβαρά».
«Θα δανειστώ τον τίτλο ενός μεγάλου Αμερικάνου στοχαστή νομικού ο οποίος απέριπτε το ασυμβίβαστο μεταξύ ελευθερίας και ισότητας. Αυτό επιχειρούμε να κάνουμε σήμερα. Να εναρμονίσουμε ελευθερία με την ισότητα των δικαιωμάτων ώστε να πάψουν οι αυτόκλητοι υπερασπιστές των δικαιωμάτων να τις καταχρώνται. Το 1916 ένας νεαρός νομικός και στην συνέχεια επιφανείς συνταγματολόγος εξέδιδε το 2ο βιβλίο για υπαίθριες διαδηλώσεις. Ο συγγραφέας θεωρούσε την ελευθερία δημόσιας συνάθροισης κομβικό δίαυλο επικοινωνίας. Εντόπισε όμως μια θεμελιώδη ατέλεια. Την έλλειψη πλαισίου για επιβολή όρων που προέβλεπε το Σύνταγμα. Καλώ όλους τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης να ξαναδιαβάσουν το νομοσχέδιο υπο το φως του Αλέξανδρου Σβώλου».
«Δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό αντεπιχείρημα απο κάνενα ιδεολογικό ρεύμα που να αμφισβητεί τον πυρήνα της θεσμικής τομής που φέρνει η κυβέρνηση. Την ανάγκη να ρυθμιστεί το θέμα όπως επιτάσσει το Σύτναγμα. Μπορούμε να διαφωνήσουμε επι των συγκεκριμένων προβλέψων και να το κάνουμε καλύτερο. Η επι της αρχής απόρριψη όμως του νομοθετήματος συνιστά παραβίαση Συντάγματος. Δεν κάνουμε τίποτα άλλο απο το να φέρνουμε τον εφαρμοστικό νόμο του άρθρου 11 του Συντάγματος όπως το Σύνταγμα επιτάσσει» εξήγησε ο πρωθυπουργός.
Τα κείμενα Αλιβιζάτου-Μανιτάκη
Ανέτρεξε, επίσης, σε δύο κείμενα που γράφηκαν απο έγκριτους και αναγνωρισμένους Συνταγματολόγους που δεν πρόσκεινται στην ΝΔ.
«Άρθρο του καθηγητή Ν. Αλιβιζάτου που είναι και μια έμμεση απάντηση σε απαράδεκτους ισχυρισμούς που αναπαράχθηκαν στην αίθουσα: “οσο για τον ισχυρισμό ότι το νομοσχέδιο κυβέρνησης είναι το ίδιο ή χειρότερο απο νόμο χούντας είναι νομικά ασύστατος και συνταγματικά αυθαίρετος που θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει αγυρτεία. Το νομοσχέδιο αυτό όπως εύκολα διαπιστώνει ο στοιχειωδώς ενημερωμένος νομικός με λίγες βελτιώσεις που επέφερε ο κ. Χρυσοχοϊδης χωρίς να αλλοιωθεί η ουσία του εναρμονίζεται πλήρως με τα ισχύοντα στις πιο προηγμένες χώρες"».
«Πάμε σε άλλον καθηγητή ο οποιος προέρχεται ακόμα αριστερότερα. Τον κ. Μανιτάκη: η παρούσα κυβέρνηση το τόλμησε. Καιρός ήταν. Δεν πήγαινε άλλο με αυτή την θεοποιημένη πρωτοκαθεδρία του δικαιώματος συνάθροισης που καθε ομάδα διαδήλωνε όποτε ήθελε, όπως ήθελε και όπου ΄’ηθελε προβάλλοντας ιδέες που η ίδια έκρινε ότι είναι άξια. Και όλα αυτά παρεμποδίζοντας ανενδοίαστα την άσκηση των δικαιωμάτων των άλλων».
Φασισμός η τυφλή βία
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του με αφορμή τις καταστροφές στον Μεγάλο Περίπατο και τον βανδαλισμό του μνημείου της Marfin λέγοντας ότι «κάποιοι λίγοι επιλέγουν να μισούν την ελληνική πολιτεία γιατί μισούν τους ίδιους τους συμπολίτες τους και τη μνήμη αυτών που χάθηκαν. Μισούν την ίδια την κοινωνία και περιφρονούν προκλητικά τους κανόνες που διέπουν την οργάνωσή της».
«Η πρακτική της τυφλής βίας, της άκρατης καταστροφής λέγεται φασισμός» τόνισε ο πρωθυπουργός σημειώνοντας ότι «και όμως τέτοια φαινόμενα εκδηλώνονται κάθε τόσο στο όνομα του δημοκρατικού δικαιώματος στη διαδήλωση».
Απόλυτα προστατευμένο το δικαίωμα του συνέρχεσθαι
Όπως είπε το νομοσχέδιο «θωρακίζει την ελευθερία της έκφρασης των πολιτών» προσθέτοντας ότι «το δικαίωμα του συνέρχεσθαι είναι απόλυτα προστατευμένο. Το αναγνωρίζουν και το κατοχυρώνουν τα συντάγματά μας σχεδόν με την ίδια διατύπωση σε όλες τις αναθεωρήσεις».
«Το άρθρο 11 λέει επι λέξει: οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα. Μόνο στις δημόσιες συναθροίσεις μπορεί να παρίσταται αστυνομία. Οι δημόσιες συναθροίσεις μπορούν να διακόπτονται σε σοβαρό κίνδυνο για την δημόσια ασφάλεια ή κίνδυνο κοινωνικοοικπονομική ζωή όπως ορίζει ο νόμος. Αυτό το άρθρο 11 πρέπει να γνωρίσει ουσιαστική αποσαφήνιση ώστε να οριστεί όπως το Σύνταγμα ορίζει το περιεχόμενο της έννοιας υπαίθρια συνάθροιση. Να μπούν κανόνες για την διεξαγωγή της χωρίς να παρεμποδίζονται τα δικαιώματα των άλλων πολιτών» εξήγησε ο πρωθυπουργός.
Η πλειοψηφία υποστηρίζει πως η κυβέρνηση νομοθετεί το αυτονόητο ενώ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης εξηγεί ότι έρχεται για πρώτη φορά στην μεταπολιτευτική ιστορία της χώρας ρυθμιστικό πλαίσιο για τις πορείες ώστε το δικαίωμα του συνέρχεσθαι να ασκείται κανονικά ακόμα και απο ελάχιστες μειοψηφίες χωρίς όμως να ταλαιπωρείται η συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων πολιτών.
Απο την άλλη πλευρά ο ΣΥΡΙΖΑ, πιεσμένος απο τα σκάνδαλα που κλυδωνίζουν την ηθική του υπόσταση, επαναφέρει την ακραία ρητορική μιλώντας για χούντες, αυταρχισμό, φασισμό και «αποφράδες ημέρες».